• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Ska åka kryssning till tallinn snart och tänkte fylla på. Normalt blir det hendricks eller bombay men vore kul att prova något nytt.
Kyrö, bulldog, edinburgh, hernö, ramsbury, roslags, the botanist.
Ett axplock av vad som finns förutom dom vanliga bjudvarianterna. Tips?
Hernö, Kyrö, Botanist. Utan tvekan.
:D

GT känns som nåt jag borde prova, nu när jag är inne i en drinkperiod. Har dock aldrig handlat gin förut, så vilken borde man börja med?
Edit: Provar gärna nån lite mer udda standardgin, men gärna prisvärd.

Grymt, får bli en sån till premiären då! Fin flaska också, vilket alltid är ett plus för mig! :D
Tonic då? Fever-tree verkar många köra på, ser jag.
Blir bra det! Fever Tree blir utmärkt, kommer du inte över det kan du lika gärna ta Schweppes tonic typ.
Vanligt drinkglas, 4 isbitar, 4 cl tonic, en medelstor citronklyfta där du klämmer ur citronsaften i drinken och sedan slänger i den klämda klyftan. Rör runt. Fyll sedan upp med tonic resten - blir topp!

En annan klassiker - som jag håller riktigt högt - är Hendricks Gin, med gurka och svartpeppar. Ett kul alternativ till citron.

A60849F1-1677-4898-9A11-16EF594D4ED4.jpeg

Gjorde en sån i lördags. Min sambo som avskyr GT annars tyckte den var god.
Sista gången jag gjorde sån

Senast ändrad:
GT känns som nåt jag borde prova, nu när jag är inne i en drinkperiod. Har dock aldrig handlat gin förut, så vilken borde man börja med?
Edit: Provar gärna nån lite mer udda standardgin, men gärna prisvärd.
Absolut, kör! Låter som du har många härliga timmar framför dig i drinkträsket (även om ”nu när jag är inne i en drinkperiod” lät vanskligt ;)). Tycker även Tanqueray Gin kvalar in.
Efter GT’n är det bara att rassla igenom övriga klassiker också men det får väl bli i andra trådar. :p

Absolut, kör! Låter som du har många härliga timmar framför dig i drinkträsket (även om ”nu när jag är inne i en drinkperiod” lät vanskligt ;)). Tycker även Tanqueray Gin kvalar in.
Efter GT’n är det bara att rassla igenom övriga klassiker också men det får väl bli i andra trådar. :p
Haha, lät kanske illa med den formuleringen... Vad jag menar är att jag just nu hellre fixar en drink än tar en öl på fredagskvällen. :)

Blev en flaska Pink (höhö) för mig och sambon igår också, ska bli spännande att smaka den på lördag. Gällande tonic så har jag inte testat Fentimans men köpte två stycken på Ica av ren nyfikenhet, har alltid kört Schweppes tidigare.
67FFF2A3-4DA4-4674-9864-F75E0608AD90.jpeg

Bilagor

• A14F2415-CFE4-4660-9DE5-A28EC37A504C.jpeg
    A14F2415-CFE4-4660-9DE5-A28EC37A504C.jpeg
    142.9 KB · Visningar: 2
Är sugen på att köpa GT glas istället för att använda vinglasen.

Har ni några tips? Söker alltså ”stora vinglas” :)

Blev en flaska Pink (höhö) för mig och sambon igår också, ska bli spännande att smaka den på lördag. Gällande tonic så har jag inte testat Fentimans men köpte två stycken på Ica av ren nyfikenhet, har alltid kört Schweppes tidigare.
67FFF2A3-4DA4-4674-9864-F75E0608AD90.jpeg
Bra gin och bra tonic. Du kommer inte bli besviken. Provade själv Pink Gin för några veckor sedan och var mycket imponerad. Ännu bättre är nog deras "Kungsträdgården" (tror jag att den hette). Vet dock inte hur den lanserades eller om den var restaurangspecifik.

Tänkte prova med blåbär ikväll då jag saknar citron hemma. Någon tonic som passar bra till det? Bombay och fulgin är det jag har i ginväg hehe. Har dessa tonics att välja på. Ping @StarMan
IMG_1973.JPG

Tänkte prova med blåbär ikväll då jag saknar citron hemma. Någon tonic som passar bra till det? Bombay och fulgin är det jag har i ginväg hehe. Har dessa tonics att välja på. Ping @StarMan
IMG_1973.JPG
Är ingen expert men jag hade gått på nån rätt neutral eller lite sötare tonic till blåbären. Nån av Fever Tree kanske. Fråga @Oljud för expertråd. :)

Själv ska jag ta mig en traditionell Hernö med citron när jag kommer hem. :)

Tillbaka
Topp