• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Det kan inte gå så mycket fel iallafall :D

Jag hade hoppats hinna få hem denna till helgen men icke. Får bli till midsommar.
5a5cd3dfc3126.jpg
Den är riktigt bra!

• Like
Reactions: 007
Är ingen expert men jag hade gått på nån rätt neutral eller lite sötare tonic till blåbären. Nån av Fever Tree kanske. Fråga @Oljud för expertråd. :)

Själv ska jag ta mig en traditionell Hernö med citron när jag kommer hem. :)

Skulle säga att Skånska Spritfabriken Premium Tonic skulle funka bra eller Fever Tree Elderflower om vill vara lite busig. Jag skulle nog dock prova med vanliga Fever Tree, den har ju en viss sötma.
Kul med blåbär och gott.

Fin blev den ju iallafall! :D
9A758A04-D91B-433A-A61A-8F87569E5F5D.jpeg
Grymt!
Jag kör med Bombay och vanlig Schweppes. Pressar citron på isen, häller på en del Gin och tre delar Schweppes. Slänger i en limeskiva och rör om lite försiktigt. Drick och var glad!
Ska man vara helt ärlig så upplever jag att den vanliga och billiga Gordons gin var godare. (Kommer nog att få mothugg nu)

6F0A328F-805E-46A8-AEC3-85AFA3D1CF35.jpeg

Grymt!
Jag kör med Bombay och vanlig Schweppes. Pressar citron på isen, häller på en del Gin och tre delar Schweppes. Slänger i en limeskiva och rör om lite försiktigt. Drick och var glad!
Ska man vara helt ärlig så upplever jag att den vanliga och billiga Gordons gin var godare. (Kommer nog att få mothugg nu)

Bombay är jävligt len, så len att jag tycker den knappt smakar gin? Passar bra för intro till GT men annars rör jag inte min flaska.

Grymt!

Testa med 1 del gin och 2 delar tonic istället. Och sen uppgraderar du till Hernö så kommer du aldrig gå tillbaka till Gordons igen! ;)

Eller så skiter du bara i vad alla andra tycker och dricker det du gillar! :)

Cool! Vart köper man stora isformar? :)
Jag köpte dem på min lokala Saluhall. Så här ser de ut
20180616_154057.jpg

Såg faktiskt riktigt gott ut, en rejäl bläcka i grannlandet och ett vrak på båten till trots.
Tack! Gillade det söta i jordgubbarna i kombination med syrligheten i rabarbern. Jag tycker dock fortfarande att alla ekobryggeriets tonics är lite för bäska så tar gärna emot tips på annan rabarbertonic :)

Jag köpte dem på min lokala Saluhall. Så här ser de ut
20180616_154057.jpg

Tack! Gillade det söta i jordgubbarna i kombination med syrligheten i rabarbern. Jag tycker dock fortfarande att alla ekobryggeriets tonics är lite för bäska så tar gärna emot tips på annan rabarbertonic :)

Tack, uppskattas! Ska hålla ögonen öppna för liknande.

Tillbaka
Topp