Den är riktigt bra!Det kan inte gå så mycket fel iallafall
Jag hade hoppats hinna få hem denna till helgen men icke. Får bli till midsommar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är riktigt bra!Det kan inte gå så mycket fel iallafall
Jag hade hoppats hinna få hem denna till helgen men icke. Får bli till midsommar.
Det kan inte gå så mycket fel iallafall
Påfyllning!
Försöker impa på frugan.
Är ingen expert men jag hade gått på nån rätt neutral eller lite sötare tonic till blåbären. Nån av Fever Tree kanske. Fråga @Oljud för expertråd.
Själv ska jag ta mig en traditionell Hernö med citron när jag kommer hem.
Snygg garnish, bra jobbat. Imponerad. Hoppas du hade rätt ginFörsöker impa på frugan.
Blev inspirerad (bra kombo) dock Tanqueray härFörsöker mig på ingefära lime. Tänkte det skulle funka till Gunpowder som har asiatisk kryddning. Det blev riktigt bra!
Grymt!Fin blev den ju iallafall!
Grymt!
Jag kör med Bombay och vanlig Schweppes. Pressar citron på isen, häller på en del Gin och tre delar Schweppes. Slänger i en limeskiva och rör om lite försiktigt. Drick och var glad!
Ska man vara helt ärlig så upplever jag att den vanliga och billiga Gordons gin var godare. (Kommer nog att få mothugg nu)
Testa med 1 del gin och 2 delar tonic istället. Och sen uppgraderar du till Hernö så kommer du aldrig gå tillbaka till Gordons igen!Grymt!
Jag kör med Bombay och vanlig Schweppes. Pressar citron på isen, häller på en del Gin och tre delar Schweppes. Slänger i en limeskiva och rör om lite försiktigt. Drick och var glad!
Ska man vara helt ärlig så upplever jag att den vanliga och billiga Gordons gin var godare. (Kommer nog att få mothugg nu)
Aha!Testa med 1 del gin och 2 delar tonic istället. Och sen uppgraderar du till Hernö så kommer du aldrig gå tillbaka till Gordons igen!
Eller så skiter du bara i vad alla andra tycker och dricker det du gillar!
Yes!Aha!
Ska jag absolut testa!
Edit Piaf: är det denna?
Glid in på Taverna nästa gång du är runt långgatorna och unna dig en!Hur högt slår Hernö Gin? Någon med input?
Hela korn? Då smakar det ju inget av svartpeppar? heheHela pepparkorn ska det ju vara
Jo! LiteHela korn? Då smakar det ju inget av svartpeppar? hehe
Åfan, får testa, brukar stöta dom lite baraJo! Lite
Annars smakar det ju bara svartpeppar
Samt att man får krossad peppar i munnen, otrevligt tycker jag. Lättare att "ducka" pepparkornen Garnityr är mer för näsan än smaken.Jo! Lite
Annars smakar det ju bara svartpeppar
Hernö Old Tom, rabarbertonic från Ekobryggeriet, jordgubb och rabarber. Skaffat ordentligt stora isformar nu också, nästa steg är att försöka göra kärnis
Såg faktiskt riktigt gott ut, en rejäl bläcka i grannlandet och ett vrak på båten till trots.Hernö Old Tom, rabarbertonic från Ekobryggeriet, jordgubb och rabarber. Skaffat ordentligt stora isformar nu också, nästa steg är att försöka göra kärnis
Jag köpte dem på min lokala Saluhall. Så här ser de utCool! Vart köper man stora isformar?
Tack! Gillade det söta i jordgubbarna i kombination med syrligheten i rabarbern. Jag tycker dock fortfarande att alla ekobryggeriets tonics är lite för bäska så tar gärna emot tips på annan rabarbertonicSåg faktiskt riktigt gott ut, en rejäl bläcka i grannlandet och ett vrak på båten till trots.
Jag köpte dem på min lokala Saluhall. Så här ser de ut
Tack! Gillade det söta i jordgubbarna i kombination med syrligheten i rabarbern. Jag tycker dock fortfarande att alla ekobryggeriets tonics är lite för bäska så tar gärna emot tips på annan rabarbertonic