• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Bara jag som föredrar ”vanlig” tonic? Dvs utan en massa smak (förutom just tonicsmaken då)
Tycker det blir bättre att tillsätta ev smak med tillbehör i drinken.

Hernö Old Tom, rabarbertonic från Ekobryggeriet, jordgubb och rabarber. Skaffat ordentligt stora isformar nu också, nästa steg är att försöka göra kärnis :)
20180617_193744.jpg
20180617_194106.jpg

Hur står sig Ekobryggeriets tonics?

Köpte några flaskor idag på lokala Ican. Finns typ bara den, Britvic och Fentimans bland fin-Tonics att tillgå här.

Vilken är att föredra?

Bara jag som föredrar ”vanlig” tonic? Dvs utan en massa smak (förutom just tonicsmaken då)
Tycker det blir bättre att tillsätta ev smak med tillbehör i drinken.
Jag föredrar också naturell tonic i de flesta fall eftersom jag vill att ginsmaken ska vara tydligt framträdande men ibland kan det vara kul att variera. :)

Köpte några flaskor idag på lokala Ican. Finns typ bara den, Britvic och Fentimans bland fin-Tonics att tillgå här.

Vilken är att föredra?
Det är förstås tycke och smak, jag tycker som sagt ekobryggeriets är lite för bäsk. Fever Tree är en bra tonic som passar till det mesta men av dem du räknar upp så tycker jag fentimans är bäst.

Drack en britvic och en ekobryggeriets igår, båda med citron. Den sistnämnde var första gången och var inget för mig. Tyckte det blev en smaklös drink.
Britvic däremot gillar jag.

Vilken är att föredra?
Jag gillar ekobryggeriets tonics, men då deras smaksatta, och då framförallt den som är smaksatt med granskott, den gillar jag skarpt. Deras vanliga tonic är sådär tycker jag.

Vilken är att föredra?
Visst är det den som bara kommer i olika mer distinkta smaker (typ granskott)? Jag föredrar nog vanlig tonic - min Ica har exempelvis Skånska Spritfabrikens egen till överkomligt pris.

Bli inte lurade! Var inne och pratade om Fentimans med personalen på English shop. Den genomskinliga "premium" är samma som den gamla gröna flaskan. Ingen skillnad på innehåll. Den nya premium är nog bara för att mota hotet från Fevertree genom att göra flaskan 200ml och genomskinlig. Marknadsavdelningen tyckte det var en bra ide?

Fentimans.jpg

Tack för feedback hörni!

...och strålande att jag köpte 4-flaskor av något odrickbart! :D

Skulle gått på Fentimans då - dessutom mycket snyggare flaska!

Bli inte lurade! Var inne och pratade om Fentimans med personalen på English shop. Den genomskinliga "premium" är samma som den gamla gröna flaskan. Ingen skillnad på innehåll. Den nya premium är nog bara för att mota hotet från Fevertree genom att göra flaskan 200ml och genomskinlig. Marknadsavdelningen tyckte det var en bra ide?

Fentimans.jpg
Jag tycker en av fördelarna med fentimans är just storleken på 125ml så det var ett dåligt beslut av marknadsavdelningen.

Inga fotobevis, men körde en GT med gurka och svartpepparkorn i går kväll. Riktigt trevlig, men den måste nog testas med den "korrekta" Hendrick's och inte min (enda gin för tillfället) Bombay Sapphire också. Har definitivt fått smak för GT, så kommer testas fler sorter! Och blåbär låter gott att ha i! Har en halv cantaloupe i kylen som kanske kan testas också! :D

Har helt snöat in på buss 509 grape med fever tree mediteranian med en eller två skivor grape.

Inte ens hendriks med gurka lockar längre.

Funkar säkert utmärkt, men ha i åtanke att då glaset saknar stam så måste man hålla kupan i handen med risk för att din GT värms upp snabbare. Ingen vill ju ha en varm GT ;)
Bra att ha i åtanke! Spanat lite på större cognacglas också, eftersom jag känner att jag inte vill ha en alltför hög stam. Tycker ändå att det funkat i whiskytumbler modell större, men skulle behöva nåt att få plats med en större drink i, eftersom jag i dagsläget i princip får fylla upp till kanten. Blir svårdrucket!
9A758A04-D91B-433A-A61A-8F87569E5F5D.jpeg

[...]
Det är förstås tycke och smak, jag tycker som sagt ekobryggeriets är lite för bäsk. Fever Tree är en bra tonic som passar till det mesta men av dem du räknar upp så tycker jag fentimans är bäst.
Håller med, tycker den är alldeles för besk och sträv. Men det är kreddigt att tycka att de extremt sträva tonic:sarna är de bästa just nu verkar det som hehe

Blir nog till att köpa en flaska Hernö till helgen! Ska fylla på tonic-lagret också. Min lokala Ica Maxi hade ett rätt rejält utbud, faktiskt. Endast testat Fever-Tree hittills, men ska nog testa lite annat också.
Om man vill jazza till det lite, vad kan passa i fruktväg att köra i? Blåbär tänkte jag testa. Och har lite cantaloupe hemma som nog kan vara kul. Men vad mer?

Blir nog till att köpa en flaska Hernö till helgen! Ska fylla på tonic-lagret också. Min lokala Ica Maxi hade ett rätt rejält utbud, faktiskt. Endast testat Fever-Tree hittills, men ska nog testa lite annat också.
Om man vill jazza till det lite, vad kan passa i fruktväg att köra i? Blåbär tänkte jag testa. Och har lite cantaloupe hemma som nog kan vara kul. Men vad mer?
Jag har skojat till det med både mango och granatäpple. Båda var riktigt gott! (Just med Hernö)

Blodgrape är lite lattjo!

En rosmarinkvist och några enbär ska vara en höjdare. Har inte fått tillfälle att prova själv än dock.

Tillbaka
Topp