• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Oljud

Omega
Blir nog till att köpa en flaska Hernö till helgen! Ska fylla på tonic-lagret också. Min lokala Ica Maxi hade ett rätt rejält utbud, faktiskt. Endast testat Fever-Tree hittills, men ska nog testa lite annat också.
Om man vill jazza till det lite, vad kan passa i fruktväg att köra i? Blåbär tänkte jag testa. Och har lite cantaloupe hemma som nog kan vara kul. Men vad mer?
Ananas, Grönt äpple, lingon (inte tillsammans då ;) )
Hernö Gin -> Vaniljstång
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Var på ginbaren i Malmö igår och fick en GT med citron och lingon. Mycket gott. Underbart ställe överlag. Bild för känslan.

19B0414B-5104-4B8F-82D4-78022CF409A5.jpeg
Ginbaren, där har man allt varit ett par gånger på fredagskvällarna. Testa också the Embassy på Västergatan. Förutsätter att man inte är fler än två-fyra personer eftersom baren är rätt liten, men de har grym GT med deras egna tonic (finns även med rökt rosmarin, sjukt gött - dock dyrt).
 

Psykel

Patek
Bombay Sapphire, Indi & Co tonic jordgubb/fläder, en skvätt lime och blåbär!
Tonicen var riktigt bra! Sötare och fruktigare än vad jag testat hittills, men en riktigt bra fyllighet och en anad beska. Rekommenderas, speciellt för dom som tycker att Fever-Tree och liknande är för bittra! Dom hade några andra varianter från samma märke på min lokala Ica Maxi. Blir nog till att testa mer framöver!
2D5EFEB5-20EF-4401-A0E2-54FF6C48699D.jpeg
 
Bombay Sapphire, Indi & Co tonic jordgubb/fläder, en skvätt lime och blåbär!
Tonicen var riktigt bra! Sötare och fruktigare än vad jag testat hittills, men en riktigt bra fyllighet och en anad beska. Rekommenderas, speciellt för dom som tycker att Fever-Tree och liknande är för bittra! Dom hade några andra varianter från samma märke på min lokala Ica Maxi. Blir nog till att testa mer framöver!
2D5EFEB5-20EF-4401-A0E2-54FF6C48699D.jpeg
Gillar du fläder har du något att se fram emot i FeverTree-varianten. Föredrar som sagt tidigare i tråden Fentimans över FeverTree. Men FeverTrees fläder-variant är mycket bra, den tar inte över men förhöjer helt klart smakupplevelsen! Jag har själv inte vågat testa de lite mer fruktiga varianterna skall sägas.
 

Psykel

Patek
Gillar du fläder har du något att se fram emot i FeverTree-varianten. Föredrar som sagt tidigare i tråden Fentimans över FeverTree. Men FeverTrees fläder-variant är mycket bra, den tar inte över men förhöjer helt klart smakupplevelsen! Jag har själv inte vågat testa de lite mer fruktiga varianterna skall sägas.
Har redan testat Fever-Trees fläder. Riktigt trevlig! India har en citronvariant, bland annat.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Verkar ha hänt en del sen sist jag var där (typ ”sköna söndag” -01).
Ser bra ut!!!
Skulle kunna svepa rubbet på skyltarna (förutom Åbro krafset). :p
 

Isac85

Cartier
Befinner mig i staterna och även om USA inte må vara ginens förlovade land är där någon inhemsk gin ni rekomenderar att hålla utkik efter?
 
Topp