• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Idag firar vi med en Gin & Tonic med vår Lydén Distillery Dry Gin har fått utmärkelsen Världens bästa London Dry Gin 2021 i World Gin Awards!
🏆


Recept:
5cl Lydén Distillery Dry Gin
10cl Fever Tree Indian Tonic Water
Rosmarin & Lingon

Börja med att fylla ditt favoritglas med mycket is. Häll sedan Dry Gin, fyll upp med tonic och avsluta med några lingon & en kvist rosmarin, som du lätt slår till i handen innan du lägger den i glaset.

Servera och njut!

2_MG_5095.jpg

Måste falla in i kören, gillar era produkter, grattis!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Idag firar vi med en Gin & Tonic med vår Lydén Distillery Dry Gin har fått utmärkelsen Världens bästa London Dry Gin 2021 i World Gin Awards!
🏆


Recept:
5cl Lydén Distillery Dry Gin
10cl Fever Tree Indian Tonic Water
Rosmarin & Lingon

Börja med att fylla ditt favoritglas med mycket is. Häll sedan Dry Gin, fyll upp med tonic och avsluta med några lingon & en kvist rosmarin, som du lätt slår till i handen innan du lägger den i glaset.

Servera och njut!

2_MG_5095.jpg
Sjukt bra, stoort grattis! Visst vann er Navy nått pris också? Grämer mig att jag inte har nån flaska hemma nu, endast i stugan.
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Idag firar vi med en Gin & Tonic med vår Lydén Distillery Dry Gin har fått utmärkelsen Världens bästa London Dry Gin 2021 i World Gin Awards!
🏆


Recept:
5cl Lydén Distillery Dry Gin
10cl Fever Tree Indian Tonic Water
Rosmarin & Lingon

Börja med att fylla ditt favoritglas med mycket is. Häll sedan Dry Gin, fyll upp med tonic och avsluta med några lingon & en kvist rosmarin, som du lätt slår till i handen innan du lägger den i glaset.

Servera och njut!

2_MG_5095.jpg
Fantastiskt roligt. Stort grattis !
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Detta är ingen gin & tonic, men jag behöver göra över med några slattar, så här är en Martini gjord på mina sista centiliter av den fantastiska grön-gula infuserade Ableforth´s navy strength bathtub gin. Detta är en en av tragedierna med brexit: att jag inte längre kan beställa från den utmärkta brittiska handlaren Master of malt.

PXL_20210226_183043210.jpg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Någon som provat Aviation? 464C390D-6F8C-4847-93FE-15D897432F46.jpeg
Jag har provat Aviation, men det var cirka 2013. Det är en väldigt amerikansk gin som passar bra i klassiska cocktails som Last word, Aviation (no shit!), Eagle's dream, Blue moon och Tuxedo no. 2. Den skulle inte vara mitt förstahandsval till en Gin & tonic.

Jag hade ingen aning om att den dykt upp hos Systembolaget, utan jag privatimporterade den när det begav sig. Nu måste jag omedelbart beställa ett par flaskor, då klassiska cocktails är en av mina stora passioner.

Edit: det står att den är slut online. Systembolaget i Gällivare har EN flaska. Jag får vänta och se om den blir beställningsbar.
 
Senast ändrad:
Topp