• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Wboy

Panerai
Ni får ursäkta en gammal bild, har tyvärr ingen tonic hemma idag.

bild.JPG
Hernö vill jag köra, aldrig testat, men den känns helt rätt!
Är det så svårt att förstå att detta är en OT-TRÅD?!
Sry, på en lördag dessutom. Jag skäms :oops:
 

Wboy

Panerai
Många lite schysstare ICA brukar ha fentimans. Den tycker jag är bäst till hendricks i alla fall. Föredrar den över fever tree.
Jag tycker Fentimans helt förstör och tar över många gin, framförallt Hendricks och liknande "försiktiga" gin. Fungerar bättre till traditionell gin (london dry och liknande) som behåller sin karaktär trots Fentimans starka citrussmak. Gillar verkligen Fentimans som produkt och att dricka ren, men när det ska blandas får man vara försiktig och inte bara köra på med den för att den är en dyrare tonic.

Fever trees olika varianter väljer jag helst, men hellre hyggliga Schwepps än Fentimans till Hendricks och liknande moderna gin.
 

Apansson

Torpare
Jag tycker Fentimans helt förstör och tar över många gin, framförallt Hendricks och liknande "försiktiga" gin. Fungerar bättre till traditionell gin (london dry och liknande) som behåller sin karaktär trots Fentimans starka citrussmak. Gillar verkligen Fentimans som produkt och att dricka ren, men när det ska blandas får man vara försiktig och inte bara köra på med den för att den är en dyrare tonic.

Fever trees olika varianter väljer jag helst, men hellre hyggliga Schwepps än Fentimans till Hendricks och liknande moderna gin.
Smaken är uppenbarligen som baken! Tycker att schweppes totalsabbar den :D
 

Apansson

Torpare
Du tycker att Hendricks gör sig bra med citrus mao? Vad för proportioner blandar du då?
Jag upplever inte Fentimans som så citrus-aktig, tycker den bara har en neutral bitterhet som kompenserar det lite söta i Hendricks och gurkan! Brukar typ göra 5cl gin och kanske 15cl tonic eller ngt sånt? Typ lite mer än en halv tonicflaska brukar bli rimligt!
 

Wboy

Panerai
Jag upplever inte Fentimans som så citrus-aktig, tycker den bara har en neutral bitterhet som kompenserar det lite söta i Hendricks och gurkan! Brukar typ göra 5cl gin och kanske 15cl tonic eller ngt sånt? Typ lite mer än en halv tonicflaska brukar bli rimligt!
Ah ok. Vid den fördelningen (med så mycket tonic) spelar det mindre roll vilken gin man har och väldigt mycket större roll vilken tonic man har.

Gör nog mina GT:s ungefär 4cl gin och 5-6 cl tonic som oftast. Med viss variation beroende på gin och alkoholhalten i ginen.
 

Apansson

Torpare
Ah ok. Vid den fördelningen (med så mycket tonic) spelar det mindre roll vilken gin man har och väldigt mycket större roll vilken tonic man har.

Gör nog mina GT:s ungefär 4cl gin och 5-6 cl tonic som oftast. Med viss variation beroende på gin och alkoholhalten i ginen.
Du låter 100x nördigare än mig ;) jag gillar GT, typ. :D
 
Topp