• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Beställningssortimentet. Finns inte i butik.
Screenshot_20180903-203112_Chrome.jpg
 

Oljud

Omega
2017 var god. Är det samma stil på 2018?

Har jag uppfattat det rätt att du jobbar med/på Hernö? :)

Jag tycker 2017 och 2018 är väldigt olika. 2018 känns fylligare, mjukare och lite mörkare i smaken (luddigt jag vet). Basspriten som användes till 2018 innehåller en liten del new make-destillat gjort på ett lokalt öl istället för ren vetesprit som normalt används. Jag tycker att det gjorde stor skillnad till fylligheten och kroppen, men också till viss del smaken. 2017 upplever jag som väldigt frisk, skarp och grön i sina smaker.
Ja, det stämmer att jag jobbar på destilleriet.
 

Knypplarn

Cartier
Jag tycker 2017 och 2018 är väldigt olika. 2018 känns fylligare, mjukare och lite mörkare i smaken (luddigt jag vet). Basspriten som användes till 2018 innehåller en liten del new make-destillat gjort på ett lokalt öl istället för ren vetesprit som normalt används. Jag tycker att det gjorde stor skillnad till fylligheten och kroppen, men också till viss del smaken. 2017 upplever jag som väldigt frisk, skarp och grön i sina smaker.
Ja, det stämmer att jag jobbar på destilleriet.
Kul! Ska som sagt bli spännade att smaka.

Då kanske vi ses i samband med Öl & Whiskeymässan? Vi har monter med Koval 4 platser från er. :)
 
Om det är fler än jag som handlar från mathem ibland så fick jag precis det här svaret ifrån dom gällande deras bristande tonic-utbud. "Hela Fever Trees sortiment kommer in till vecka 42 och vi håller på att se över om vi kan ta in antingen ekobryggeriets produkter eller swedish tonic till vecka 46."
 

Mythos

Omega
Om det är fler än jag som handlar från mathem ibland så fick jag precis det här svaret ifrån dom gällande deras bristande tonic-utbud. "Hela Fever Trees sortiment kommer in till vecka 42 och vi håller på att se över om vi kan ta in antingen ekobryggeriets produkter eller swedish tonic till vecka 46."

Hoppas på bra priser också.
 
Topp