• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Inventerar barskåpet
20180825_190821.jpg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Efter att nu har provat mig fram bland det tonic-sortimentet som vanligtvis finns på typ coop och ICA så får jag säga att vanliga fever tree helt klart är favoriten. Thomas Henry har jag bara provat en gång men gillade den skarpt då iaf, det är synd att den inte finns på de mataffärer jag brukar besöka.
 

Johanw

Cartier
Nån här som provat att göra egen tonic? Hade en polare som provade. Ska tydligen inte vara så svårt, är dock lite tveksam till att det blir lika bra som de bättre man kan köpa i affär.

https://pinchandswirl.com/homemade-tonic-water-for-the-ultimate-gin-and-tonic/

Svågern som är bryggare & grymt matintresserad gjorde en egen tonicsirap som jag fick en flaska av. Funkar absolut, dock gäller det att ha maskin hemma till bubbelvattnet då man kan trycka extra mycket kolsyra i vattnet som ska tillsättas. Tyckte det blev för lite om man använda köpta soda/vichyvatten. Vet han beställde barken från Borgeby vilket var roligt då det ligger i kommunen.
 

atco

Omega
Nu finns Hernö High Coast Terroir Gin 2018 att beställa på bolaget (artnr 7890802).
Vet inte hur många flaskor som finns men antar att de kommer sälja slut relativt snabbt...
 
Topp