• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Fyllt på lite. Inte testat Tanqueray tidigare, förutom vid något enstaka tillfälle så ska bli kul att prova en hel flaska.
IMG_2416.JPG
Tycker den gör sig väldigt bra med vanlig tonic och apelsinskal. Men nu har du ju en flaska att testa många olika kombinationer med
 

Mythos

Omega
Vart får man smidigast tag i en flaska The Botanist? Tänkte att jag skulle vilja testa den men hittar den inte på bolaget.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Prövat några nya i helgen:
Østersøens Brænderi Premium Dry Gin från. Bornholm. Väldigt mild och fräsch smak av äpple.
20180817_174649.jpg

Cabraboc från Mallorca. Rätt neutral gin med hint av apelsin.
20180818_142836.jpg


Opihr från England. Spicig orientalisk kryddning med kraftig smak av kardemumma.
20180818_145840.jpg


Bäst av dessa var Bornholmsginen.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
AB57321C-712B-45AA-9F8A-C11BBEB77243.jpeg
Kul med så många olika varianter av tonic som finns att få tag på nu för tiden men denna med en citron och en rejäl skvätt tanqureay var inte rolig alls i min mun. En klassisk schweppes hade varit bättre.
 

Rolfen

Rolex
AB57321C-712B-45AA-9F8A-C11BBEB77243.jpeg
Kul med så många olika varianter av tonic som finns att få tag på nu för tiden men denna med en citron och en rejäl skvätt tanqureay var inte rolig alls i min mun.o En klassisk schweppes hade varit bättre.
Med den typen av tonic föredrar jag en sötare gin. Kolla efter någon variant av Old Tom Gin, själv fördrar jag Langley's Old Tom Gin då den förutom sötman även har lite "drag", = mer alkohol mer smak.
 
Stämmer ni i kören ekobryggeriet besk är riktigt dålig. Den har någon väldigt tråkig eftersmak och jag kommer inte köpa den igen. Däremot tycker jag rabarbervarianten är helt ok, men då är det ju avsiktligt lite mer nischad smak.
 

thomastheswede

Audemars
Stämmer ni i kören ekobryggeriet besk är riktigt dålig. Den har någon väldigt tråkig eftersmak och jag kommer inte köpa den igen. Däremot tycker jag rabarbervarianten är helt ok, men då är det ju avsiktligt lite mer nischad smak.
Gillar deras Rabarber och även deras vanliga abitter atonic är bra, deras Extra Bitter kräver rejält söta doningar till och då känns det mest lite tillkrånglat.
 

Oljud

Omega
Vet inte om det här blir rätt tråd att tipsa om detta i. Men jag tänker att det borde finnas ett visst intresse för cocktails i detta sällskap . På onsdag kväll (22/8) så gästas Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm av den otroliga bartendern Denvender Kumar, jag har haft äran att dricka hos honom i Hong Kong och det är en upplevelse. Devender är normalt barchef på 3-stjärniga 8 ½ Otto et Mezzo Bombana i Hong Kong. Lägg där till att man dessutom kan få se Emil Åreng in action, bara det är ju värt ett besök.
 

thomastheswede

Audemars
Vet inte om det här blir rätt tråd att tipsa om detta i. Men jag tänker att det borde finnas ett visst intresse för cocktails i detta sällskap . På onsdag kväll (22/8) så gästas Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm av den otroliga bartendern Denvender Kumar, jag har haft äran att dricka hos honom i Hong Kong och det är en upplevelse. Devender är normalt barchef på 3-stjärniga 8 ½ Otto et Mezzo Bombana i Hong Kong. Lägg där till att man dessutom kan få se Emil Åreng in action, bara det är ju värt ett besök.
Coolt. Pasar nog både som tips här och i denna tråd: https://klocksnack.se/threads/den-välblandade-drinktråden.34215/page-2#post-778224
 
Topp