• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Oljud

Omega
Spännande med japansk gin!
Ja, mycket. Ki No Bi hade jag faktiskt provat förut några gånger, en av mina favoriter. Om man snubblar över en flaska tycker jag verkligen att man skall köpa den. Tyvärr finns den inte att köpa i Sverige just nu, fanns som små partier på Systembolaget för något år sedan. En annan gin från Japan som är väl värd att prova är Nikka, som annars kanske är mer kända för sin whisky.

Edit: ser nu att Nikka inte finns på Systembolaget längre, rätt säker på att den har funnits.
 

Knypplarn

Cartier
Hur var er torsdagsmorgon? Så här såg min ut, 8 olika gin innan 09:00. Hårt jobb men någon måste göra det. Bäst i test, utan tvekan Ki No Bi och Lonewolf Gunpowder. Nu ska man bara jobba "på riktigt" också :p

IMG_3510.jpg
Bra morgon! Själv körde jag en ordentlig ginlunch. :D
IMAG1150.jpg
 

Psykel

Patek
Ja, mycket. Ki No Bi hade jag faktiskt provat förut några gånger, en av mina favoriter. Om man snubblar över en flaska tycker jag verkligen att man skall köpa den. Tyvärr finns den inte att köpa i Sverige just nu, fanns som små partier på Systembolaget för något år sedan. En annan gin från Japan som är väl värd att prova är Nikka, som annars kanske är mer kända för sin whisky.

Edit: ser nu att Nikka inte finns på Systembolaget längre, rätt säker på att den har funnits.
En snabbsökning visar att Systembolaget inte har nån japansk gin alls just nu, tyvärr.
 

Frobomm

Omega
C43AB9F5-DB74-42A8-836A-C82838D1EEEE.jpeg
Fredag och gin & tonic!
Första gången jag testade denna ginen, mycket trevlig ny bekantskap som funkade bra med svartpeppar och gurka.

Börjar bli en hel del flaskor gin nere i källaren nu.
Svenska representanter,
E0C9C1B6-4FBA-4AD0-B1DA-F681D4B0BF5A.png
Och utlandslaget :)
2DCDA54C-20BA-4A21-8E62-4268A4BDC1C2.png
 
Vilken är er bästa budget-Gin? Tänker typ 300:- flaskan. Ska ha lite folk över, och tänker inte bjuda bort min fin-Gin :p
Det blir i första hand lite GT, men förmodligen också en och annan Dry Martini. Spontant tycker jag Tanqueray och Bombay är helt ok. Men det kanske finns fler bra alternati?? Hit me!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken är er bästa budget-Gin? Tänker typ 300:- flaskan. Ska ha lite folk över, och tänker inte bjuda bort min fin-Gin :p
Det blir i första hand lite GT, men förmodligen också en och annan Dry Martini. Spontant tycker jag Tanqueray och Bombay är helt ok. Men det kanske finns fler bra alternati?? Hit me!
Hernö, 326 spänn flaskan. Det är fingin det.
 

Knypplarn

Cartier
Vilken är er bästa budget-Gin? Tänker typ 300:- flaskan. Ska ha lite folk över, och tänker inte bjuda bort min fin-Gin :p
Det blir i första hand lite GT, men förmodligen också en och annan Dry Martini. Spontant tycker jag Tanqueray och Bombay är helt ok. Men det kanske finns fler bra alternati?? Hit me!
Drinkarna blir inte bättre än sina beståndsdelar. Är det inte roligare att bjuda på något du faktiskt tycker är gott?

Antar att det är literpriset du är ute efter? För runt 300:- flaskan har du ju bla Stockholms Bränneri (292 sek) och Hernö (326 sek). Dock 500 ml båda två.
 
Jag tänker såklart buda på lite finare Gin också (kanske inte var helt tydligt) Det är mer en bra bas-Gin som funkar bättre på småtimmarna jag är ute efter. Och ja 300:- för 700 ml var tanken. Hernö, Monkey 47, S|B, The Botanist m.m. finns redan hemma.
 

Knypplarn

Cartier
Jag tänker såklart buda på lite finare Gin också (kanske inte var helt tydligt) Det är mer en bra bas-Gin som funkar bättre på småtimmarna jag är ute efter. Och ja 300:- för 700 ml var tanken. Hernö, Monkey 47, S|B, The Botanist m.m. finns redan hemma.
Tanq och Bombay fyller väl det syftet utmärkt. Finns en anledning till att många barer kör dessa som pouring.

Jag kör själv Goldy Gin some volymgin hemma, 70 cl för 399:-. https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/goldy-8227001
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vilken är er bästa budget-Gin? Tänker typ 300:- flaskan. Ska ha lite folk över, och tänker inte bjuda bort min fin-Gin :p
Det blir i första hand lite GT, men förmodligen också en och annan Dry Martini. Spontant tycker jag Tanqueray och Bombay är helt ok. Men det kanske finns fler bra alternati?? Hit me!
Bombay fick jag tips på och gillade starkt!
 
Topp