Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skål för slutet på långa jobbveckorBlev en redig Navy Strength efter en lång arbetsvecka
MardrömBesvikelsen när man bunkrar upp på tonic och lime, men inser att ginen är slut när man kommer hem...
Förstår hur du känner!! För mig är det tvärtom, har gin och lime men ingen tonic hemma.Besvikelsen när man bunkrar upp på tonic och lime, men inser att ginen är slut när man kommer hem...
Oj, ny design på flaskan! Mycket trevlig gin, tycker vi.Nån som testat denna?
Det kommer du iallafall längre på än mig!Förstår hur du känner!! För mig är det tvärtom, har gin och lime men ingen tonic hemma.
Ser bra ut men hoppas du har nån gin ocksåIkväll är det fest!
Vänta du bara...Ser bra ut men hoppas du har nån gin också
Ser riktigt trevligt ut!Snart så...
Inte illa allsSnart så...
Det var lite körigt så det blev inga bilder... vi testade först igenom alla tonic-sorter blint, sedan matchade vi alla tonicsoeter med lime resp citron och sedan doftade vi oss igenom ginsorterna.Inte illa alls
Posta gärna bilder på vilka kombinationer du kör sen!
Här blev det denna. En gammal favorit, Napue med rosmarin och lingon.
Intressant med blindtest av tonic! Borde pröva det. Vad tycktes om Hernö Juniper Cask? Tycker själv det blir liite för mycket enbär. 209 lät intressant, gillar rosmarin som garnering.Det var lite körigt så det blev inga bilder... vi testade först igenom alla tonic-sorter blint, sedan matchade vi alla tonicsoeter med lime resp citron och sedan doftade vi oss igenom ginsorterna.
Resten är aningen suddigt... Skämt åsido, en mycket intressant provning som bl.a. gav följande reesultat:
Schweppes tonic är mycket omtyckt när man blindprovar...
Nordés med FT Med och citron är extremt lättdrucken. Testades även md salvia och det var verkligon love or hate bland de som testade.
Terroir har EXTREMT mycket skogssmak, som neutraliseras rejält med FT Med.
209 med rosmarin och FT Tonic älskades av alla.
Sthlms bränneri Pink upplevdes som spritig och otippat ofruktig oavsett tonic (råtills någon till slut mixade med rabarbertonic, men då blev det alkoläsk i stället.
Jag håller med, juniper cask är inte klockren i GT, mycket bättre i cocktails som t.ex. Martinez. Testa 209, den är grymt bra.Intressant med blindtest av tonic! Borde pröva det. Vad tycktes om Hernö Juniper Cask? Tycker själv det blir liite för mycket enbär. 209 lät intressant, gillar rosmarin som garnering.
Navy Strength etta och den vanliga blå tvåa.Vilken Hernö-gin anser ni vara den bästa? Eran subjektiva åsikt, såklart!
Blå är riktigt bra, inte testat Navy.Vilken Hernö-gin anser ni vara den bästa? Eran subjektiva åsikt, såklart!