• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Häpp!
C1591BDB-8E2A-4BAB-8C9F-5B25A842CF86.jpeg
Frestare! Har både äppel och rosmarin hemma. Vore gott med en Courunn...:hungry:

Tänkte prova någon ny gin, funderar på Stockholms bränneri. Men har ni några andra förslag? Jag har redan bombay, tanqueray, hendricks och hernö (blå). Behöver inte finnas i ordinarie sortiment på systembolaget men gärna så att man kan beställa hem hos dem.

Tänkte prova någon ny gin, funderar på Stockholms bränneri. Men har ni några andra förslag? Jag har redan bombay, tanqueray, hendricks och hernö (blå). Behöver inte finnas i ordinarie sortiment på systembolaget men gärna så att man kan beställa hem hos dem.
Kan rekommendera Caourunn om du gillar äpple eller Napue med lingon och rosmarin.

• Like
Reactions: 007
Finns det någo gin-kunnig i KS stora medlemskrets som kan uppdatera mig om vilka olika sorters (märken) tonic som passar bäst ihop med olika gin-märken? Jag menar, med tanke på att olika gin skiljer så mycket i smak kanske det även är viktigt vilket tonicmärke som används......
Sedan kan man ju förstådd börja fundera på vilken inverkan citronens ursprungsland har samt om smaken påverkas av om isen är gjord på hårt eller mjukt vatten.....
Men vi kan väl börja med tonicen?
Monkey 47 och Fever tree mediterranian

Möjligtvis aningen anonym smakupplevelse, men en trevlig GT med en touch av lime hursomhelst. 1724 är neutral, fräsch och välbalanserad. Den framhäver smaken av Roku utan att ta över.
Trevlig helg gott folk!
IMG_20181110_122013.jpg
Pröva den med grape och ingefära. Jag tyckte den var riktigt god. Men den är rätt snäll/lättdrucken eller anonym som du skriver.

Tillbaka
Topp