Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick inte kaffetonic att lira.
Har ett tips om du vill dricka kaffe och GT:
5cl Navy gin (Hernö såklart
3cl Kaffesockerlag*
2cl Färskpressad citron
Toppa upp med tonic.
Arbetsnamnet på denna har alltid varit "Worlds best gin & tonic infused with an espresso martini served as a tom collins" . Rätt tröttsamt att säga flera gånger under en kväll
*Kaffesockerlag: Värm ihop 2dl riktigt starkt bryggkaffe eller espresso med 200gr socker i en kastrull. Kan sparas i kylen i veckor.
Har ett tips om du vill dricka kaffe och GT:
5cl Navy gin (Hernö såklart
3cl Kaffesockerlag*
2cl Färskpressad citron
Toppa upp med tonic.
Arbetsnamnet på denna har alltid varit "Worlds best gin & tonic infused with an espresso martini served as a tom collins" . Rätt tröttsamt att säga flera gånger under en kväll
*Kaffesockerlag: Värm ihop 2dl riktigt starkt bryggkaffe eller espresso med 200gr socker i en kastrull. Kan sparas i kylen i veckor.
Snyggt! Jag skulle nog varit lite tydligare när jag skrev toppa upp med tonic, precis som du säger så säger originalreceptet 6cl tonic
Mmmm... Inte dumt alls! Tyvärr ingen Navy gin hemma, men ”vanlig” Hernö verkar funka det också! Och Fentimans standard tonic.
Förvånansvärt välavvägda smaker. Inget som tränger igenom på ett störigt sätt, utan bara en hint av kaffe och citron.
Kommer absolut blanda denna igen. Har en skvätt espressosocklag kvar i kylen...
Edit: halvvägs igenom den så tror jag att jag ska ta mindre tonic i nästa gång (hade ca 1 dl nu).
Bara en ”splasch” på toppen, typ 4-6 cl, kanske.
Jag gillar iofs cocktails mer än ”groggar”, och gillar mer koncentrerade smaker.
Snyggt! Jag skulle nog varit lite tydligare när jag skrev toppa upp med tonic, precis som du säger så säger originalreceptet 6cl tonic
Jag är i ditt läger och gillar själv cocktails mer (generellt), men det är en kul variant som skapades av bartendern Emil Åreng som något av en ”signatur-GT” åt Hernö Gin.
Låter gôtt! Då får det bli så nästa gång.
Alltså en Gin Fizz med kaffelag och tonic istället för sodavatten, typ...
Vilken skillnad skulle du säga att Navy gin gör istället för ”vanlig”?
Är Navy egentligen bara en gin med högre alkoholhalt, eller är det även mer koncentrerade smaker?
Testa den gärna med FT med, och färsk rabarber. Riktigt bra!Kände mig tvungen att köpa en flarra SB pink gin efter en hel del lovord, nu ska vi se
Jag slog till på en flaska. Gin fizz står på menyn ikväll.Har något testat Tanqueray Lovage och kan uttala sig om hur den är?
Deras standard gin är ju jäkligt bra.
Låter bra, körde du FT indian eller mediterranian?Testa den gärna med FT med, och färsk rabarber. Riktigt bra!
Låter bra, körde du FT indian eller mediterranian? [/QUOTE
Min förkortning var tydligen lite oklar
Jag menade mediterranian och rabarber