Botanist, fentimans och grapefrukt. Gick riktigt bra ihop!
Skål på er kära KSare!
Skål på er kära KSare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var lätt att missa, med den förkortningen@J.B.E.ZORG Haha skämskudde på mig, jag läste inte tillräckligt noggrant
Snyggt @Rock_N_Ron ! Det där ser ju riktigt bra ut. Espressosockerlag är kul. Är personligen väldigt svag för kaffe, mycket kaffeinfuseringar senaste tiden. Kaffeinfuserad gin till en Negeoni, gott som inget annat.Icke GT-relaterat, men kanske passar ändå efter kaffe-GT snacket ovan.
Testade en Espresso Rum Sour på resterna av espresso-lagen.
2 delar mörk rom (inte den finaste du har...)
1 del espressolag enl ovan
1 del citronjuice
Skaka på i så det skummar fint.
Sila upp på ny is!
Riktigt bra! Tror att espressosockerlag får bli min nya ”husingrediens”. Tack @Oljud för tipset!
Edit: släng i lite äggvita med så håller skummet bättre. Det dog rätt fort...
Men ingen Angostura som i en vanlig Sour. Det funkar inge’ bra med espresson enl. mig.
Hur skiljer sig denna jämfört med "blåa Hernö" ?Four Pillar x Hernö Gin Dry Island Gin & Fever-Tree indian tonic water. Måndagsmumma
Denna är destillerad av Hernö i Australien hos Four Pillars. Hernö har använt sig av lokala kryddor och örter som Four Pillars normalt använder. Jag skulle säga att den är mer citrusdriven och örtig (gröna örter, mycket koriander när man blandar den som GT) än den vanliga blåa. Upplever den "spetsigare" i smaken än den blåa Hernö, om det låter begripligt. En mycket bra gin som jag skulle beskriva som den perfekta sommarginen, otroligt fräsch som en GT.Hur skiljer sig denna jämfört med "blåa Hernö" ?
Resultat?!Fredag=GT dag.
Testade en rökt GT. Äppelspån och rosmarinsrök
Spännande kombo av en frisk GT men med en "smutsig " avslutning.Resultat?!
En polare var över till andra sidan sundet så passade på att få prova lite nytt. Alla tre är nya för mig så tar gärna emot tips på kombinationer.
Blev en provsmak direkt.
Blev en till, kan ju inte spara en halv tonic..
Båda var goda men får nog prova runt lite innan man hittar en favoritVa tyckte du då ?
Roku är en favorit! FT mediterranian är nog bästa tonicen till den + ingefära. Vill du jazza till den lite så kan jag rekommendera FT mediterranian och stjärnanis!En polare var över till andra sidan sundet så passade på att få prova lite nytt. Alla tre är nya för mig så tar gärna emot tips på kombinationer.
Blev en provsmak direkt.
Ingefära lät trevligt, får provaRoku är en favorit! FT mediterranian är nog bästa tonicen till den + ingefära. Vill du jazza till den lite så kan jag rekommendera FT mediterranian och stjärnanis!
Jag gillar Roku med FT mediterranian och grapeEn polare var över till andra sidan sundet så passade på att få prova lite nytt. Alla tre är nya för mig så tar gärna emot tips på kombinationer.
Blev en provsmak direkt.
Var den bra med Fentimans?Första gången med fentimans tonic för min del