• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Botanist, fentimans och grapefrukt. Gick riktigt bra ihop!

Skål på er kära KSare! :)

E0D8EAEF-E0D1-4933-9874-A2034AAF0CC6.jpeg
 

Oljud

Omega
Icke GT-relaterat, men kanske passar ändå efter kaffe-GT snacket ovan.

Testade en Espresso Rum Sour på resterna av espresso-lagen.

2 delar mörk rom (inte den finaste du har...)
1 del espressolag enl ovan
1 del citronjuice

Skaka på i så det skummar fint.
Sila upp på ny is!

Riktigt bra! Tror att espressosockerlag får bli min nya ”husingrediens”. Tack @Oljud för tipset!

Edit: släng i lite äggvita med så håller skummet bättre. Det dog rätt fort...
Men ingen Angostura som i en vanlig Sour. Det funkar inge’ bra med espresson enl. mig.

DA2048FE-3674-4FF2-9F1F-C7AAD8784A1F.jpeg
Snyggt @Rock_N_Ron ! Det där ser ju riktigt bra ut. Espressosockerlag är kul. Är personligen väldigt svag för kaffe, mycket kaffeinfuseringar senaste tiden. Kaffeinfuserad gin till en Negeoni, gott som inget annat.
Slu på OT ;)
 

Oljud

Omega
Hur skiljer sig denna jämfört med "blåa Hernö" ?
Denna är destillerad av Hernö i Australien hos Four Pillars. Hernö har använt sig av lokala kryddor och örter som Four Pillars normalt använder. Jag skulle säga att den är mer citrusdriven och örtig (gröna örter, mycket koriander när man blandar den som GT) än den vanliga blåa. Upplever den "spetsigare" i smaken än den blåa Hernö, om det låter begripligt. En mycket bra gin som jag skulle beskriva som den perfekta sommarginen, otroligt fräsch som en GT.
 

Psykel

Patek
Första GT’n på Aviation! Provade den ren först. Lite spritigare, mindre påtaglig enbärssmak. Kanske inte supergod att dricka så, jämfört med Roku som är grymt god neat, men en höjdare med Ginventorys rekommenderade combo Fevertree Indian tonic och citronzest! Känns som den lockade fram en viss sötma ur tonicen. Ska testa martini och annat med den också.
7AD0D695-9B0C-4B40-AE28-6FC2563E40FD.jpeg

Bonus med galet snygg flaska! Tyvärr tycks nåt rött ha färgat av sig på etiketten...
 
Topp