• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Tar också en GT inför påsken.
DSC_7716.jpg
Riktigt vacker!

ginfizz.JPG

Kanske inte en gt.. men det fick bli en L\D Lingonberry Sour innan idag!

Lydén Distillery Lingonberry Sour
5cl Lydén Distillery Dry Gin
3cl Färskpressad citronjuice
2cl Simple syrup
1 Äggvita
Ca 10st frysta lingon
2-3 Droppar Angostura Bitters

1.Häll alla ingredienser i en shaker, utom Angostura Bitters.
2.Skaka ordentligt utan is så att det bildas ett bra skum.
3.Fyll sedan shakern med is och skaka tills den blir kall.
4.Dubbelsila upp i ett kylt coupette glas och tillsätt 2-3 droppar Angostura Bitters

Senast ändrad:
Om någon någonsin funderat på att köpa Roslags gin skulle jag starkt avråda.

Smakar finkel och som att man kastat i lite vad som låg under träden i skogen. Tror framförallt att det är rönnbären som ställer till det ordentligt.
Nästintill omöjlig att göra en god GT av och går på sin höjd ner som en iskall snaps om man håller för näsan och sväljer snabbt.
Håller tyvärr med dig. Har en flaska som jag gjort några försök med, men hittills har allt smakat dåligt

Det var citadellen men jag tog tonic ändå, smakade rent och det var gött.

Bra! Vet inte riktigt hur Ginventoryappen funkar, vilka som kan ange kombinationer och nya gin etc. Kan också vara att de som bara står sem neat inte har hunnit få nån föreslagen kombo än.
Vet inte heller hur den fungerar exakt men står bara "neat" på Hernö Old Tom också och den tycker jag funkar utmärkt med tonic så.

Den är i 46 % så att sitta och dricka den rent kände jag inte för, blev lite lullig ändå. Men den var helt klart en av de godaste som jag har druckit.

Tillbaka
Topp