• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Haha de va ironi , men har man tajta jeans är
framfickan inte ens bekväm nog tror jag.
Därför får man pilla på den när man sitter ner helt enkelt [emoji12]

Jag tycker faktiskt inte att det är obekvämt men visst känner man av den mer än 5S. Sedan är den stor så klart och man når inte övre vänstra hörnet med tummen vid enhandsfattning. Å andra sidan är skärmen grym, mycket mer info får plats, enklare att skriva, bättre batteri och något bättre kamera.

Bästa är batteritiden som nästan är i iPadklass.

Jag köpte Plusen. Jäkligt nöjd och den har inte böjt sig trots att den legat i fickan hela helgen när jag suttit ner osv. Fattar inte hur man lyckas med att böja den under vanlig användning och utan att ta i för kung och fosterland.

Det enda störningsmomenten är att vibrationen är allt annat än tyst. Man får många blickar på möten.

Plusens vikt kommer påverka prestandan i bilen negativt ;)

• Like
Reactions: Zed
Var och klämde på 6 och 6 plus igår. Plusen gick ju bort direkt, alldeles för stor. Jag tyckte även att 6an var för stor då jag inte når över hela skärmen med tummen, sjukt irriterande. Tråkigt att de gör så stora telefoner, jag kan inte riktigt förstå varför. Det kan ju omöjligt vara meningen att man ska behöva sitta och peka med pekfingret och hålla telefonen i den andra handen som om man vore långsynt? Antagligen är det för att alla android-telefoner har blivit så onödigt stora så Apple kände sig tvingade att hänga på. Jobs hade aldrig godkänt en så stor telefon. Usch, nej jag får nog försöka hålla liv i min 4S tills vidare. Dessvärre kommer väl nästa iPhone vara ännu större. Blir lite pest eller kolera när jag väl måste köpa ny telefon. En för stor iPhone eller plottrig och jobbig android.

Tur att den verkar vara lätt att böja så att man kan bryta den över knät och kasta den i ån.

Jag köpte Plusen. Jäkligt nöjd och den har inte böjt sig trots att den legat i fickan hela helgen när jag suttit ner osv. Fattar inte hur man lyckas med att böja den under vanlig användning och utan att ta i för kung och fosterland.

Det enda störningsmomenten är att vibrationen är allt annat än tyst. Man får många blickar på möten.

Du kan nog vara ganska lugn ang böjningen. Enligt tester hos b.la The Verge så böjs 6+ vid ett tryck motsvarande 90 ponds (ca 41kg). Vilket är mer än t ex HTC M8 klarar av.

"Our tests show that both iPhones seem tougher than the Internet fracas implies," Consumer Reports' Glenn Derene says. "While nothing is (evidentally) [sic] indestructible, we expect any of these phones should stand up to typical use."

Du kan nog vara ganska lugn ang böjningen. Enligt tester hos b.la The Verge så böjs 6+ vid ett tryck motsvarande 90 ponds (ca 41kg). Vilket är mer än t ex HTC M8 klarar av.

"Our tests show that both iPhones seem tougher than the Internet fracas implies," Consumer Reports' Glenn Derene says. "While nothing is (evidentally) [sic] indestructible, we expect any of these phones should stand up to typical use."

Såg det med. Även Consumer Reports hade något liknande test.

Men som sagt. Vibrationen är det mest störande nu. Man får stänga av den helt när man sitter i möte.

Underbart med test-ekonomer/journalister. Plötsligt beror böjningar på tryck som är massa. Låter som ett test som skulle kunna gjorts över en papperskorg på aftonbladets redaktion. Jaja, för att inte vara bitter så kan väl testerna användas för att jämföra olika telefoner iallafall, och det är ju bra jobbat :)

Såg det med. Även Consumer Reports hade något liknande test.

Men som sagt. Vibrationen är det mest störande nu. Man får stänga av den helt när man sitter i möte.

Men stäng av vibrationen i tyst läge och sänk ringsignalen via knapparna på sidan de stunder där du brukade ha den i tyst läge.

Jag har samma problem som dig och använder mig av tre steg:

1. tyst läge utan vibrator
2. vanligt läge med vibrator och sänkt ringsignal till max
3. vanligt läge med vibrator och höjd ringsignal till nästan max
Mm men nummer ett gör ju att man missar alla meddelanden. Känns dumt att behöva göra så alls. Aldrig haft detta problem förut på någon iPhone.

Jag var där i lördags.
Då hade de bara 16Gb inne I alla färger.
Frugan fick den sista 64gb i guld men alla andra färger var slut. Även i 128gb.

Fick besked att de inte visste exakt leverans datum men trodde att de skulle få in nya om ca 3-7 dagar

Jag var på jakt efter en vanlig 6:a så ovanstående gäller på den, vet ej på Plus.

Edit:
Vad hände med citatet från Apanson? Det var på dig jag svarade:
Någon som vet hur det ser ut med lagaerstatusen på apple store täby för både 6 och 6+?

Var på Macforum och kollade andra Plus. Samma högljudda vibration. Vilket skit.

Zed och Limpas
Testa att dubbeltoucha på hemknappen? Löser problemet med att inte nå över vänstra hörnet för mig. :)

Det glömde jag faktiskt helt bort när jag stod och klämde. Jag har svårt att tro att det är en tillräckligt bra lösning. Låter jobbigt att behöva göra så varje gång man vill nå hela skärmen, men det är klart, det kanske funkar utmärkt när man vant sig :)

Jag beställde en iPhone 6+ 128 gb tillsammans med abonnemang. Slutnota 5200 kr. De missade en nolla i den förhöjda månadsavgiften för telefonen.

Nu får vi se hur det går. :D
Näh, vad fan. Nu ska jag röra om i grytan som! ;)

Hej,
Under helgen har vi haft ett felaktigt pris på iPhone 6 Plus 128GB tillsammans med Halebop. Rätt pris är 469 kr/mån. Vi ber om ursäkt för det inträffade och kommer annullera din order. Som kompensation för det inträffade kommer du få ett presentkort på 200kr att använda i en Phone House butik.
Vännerna på Phone House

Näh, vad fan. Nu ska jag röra om i grytan som! ;)

Hej,
Under helgen har vi haft ett felaktigt pris på iPhone 6 Plus 128GB tillsammans med Halebop. Rätt pris är 469 kr/mån. Vi ber om ursäkt för det inträffade och kommer annullera din order. Som kompensation för det inträffade kommer du få ett presentkort på 200kr att använda i en Phone House butik.
Vännerna på Phone House
"Sorry, redan ingått avtal!" :D

"Sorry, redan ingått avtal!" :D

Hej phonehouse,

Det var väldigt tråkiga nyheter måste jag säga och jag är jätteledsen. Jag har väntat sedan iPhone 4 för att uppgradera och jag har verkligen surfat runt överallt för att hitta den bästa dealen. Som det såg ut fram tills i går så var den bästa dealen för mig Tele2s abonnemang Volym 1 och det hade jag beställt och jag var bland de första i väntan på leverans.

Självklart avbeställde jag abonnemanget det första som jag gjorde i morse därför att jag trodde att jag hade hittat den bästa dealen hos er. Nu läser jag detta och blir jätteledsen. Min väntetid hos Tele2 blir nu 4-6 veckor och jag hade fått en extrarabatt för att jag har varit kund hos dem så länge så telefonen blev billigare och nu går jag miste om det också...

// Jättebesviken kund.

Edit: Jag vet i fan vad jag knåpade ihop. Vi får se vad som sker. :p

Klämde på IPhone 6 idag . Den var helt klart över förväntan. Baksidan på den känns lite väl HTC One-aktig, en lite lätt "plåtkänsla" som även infinner sig på HTC One som iallafall inte jag går igång på, jag föredrar glasbaksida. Men den satt skönt i handen. Iphone 6 plus kändes totalt ointressant och intetsägande med sin orimliga storlek. Sen är iOS fortfarande en brist i sig.

Tillbaka
Topp