• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Nä ni, det blev en Sony Xperia Z3C idag. Iphone 6 hade inte en suck.
Vattentät, kameran, ljudet, 2 dagar batteri, 3 lax billigare, inget svårt val. Lämnar apple.
Bra val du gjorde där! Är själv grymt sugen på Z3an, men jag har en Z1 nu och väljer nog att vänta på att en Xperia i Z-serien ska sporta en Snapdragon 810.

• Like
Reactions: ssl
Klämde på IPhone 6 idag . Den var helt klart över förväntan. Baksidan på den känns lite väl HTC One-aktig, en lite lätt "plåtkänsla" som även infinner sig på HTC One som iallafall inte jag går igång på, jag föredrar glasbaksida. Men den satt skönt i handen. Iphone 6 plus kändes totalt ointressant och intetsägande med sin orimliga storlek. Sen är iOS fortfarande en brist i sig.
Det är intressant hur oerhört olika man kan se på saker. För mig är det helt tvärtom...iOS är just nu den enda anledningen att jag inte köper en Samsung Alpha eller Sony Z3, står inte ut med Android ens under hot tyvärr.

Det är intressant hur oerhört olika man kan se på saker. För mig är det helt tvärtom...iOS är just nu den enda anledningen att jag inte köper en Samsung Alpha eller Sony Z3, står inte ut med Android ens under hot tyvärr.
Alltså iOS är inte dåligt i sig. Men jag pallar inte med begränsningarna. Jag vill kunna bestämma över hur min telefon ska se ut.

Fick hem originalskalet i läder nu till min iPhone 6.
Kan inte göra annat än att rekommendera det. Har runt 5-6 andra på väg hem från Ebay, men de kommer jag inte ens överväga att använda.

Bra val du gjorde där! Är själv grymt sugen på Z3an, men jag har en Z1 nu och väljer nog att vänta på att en Xperia i Z-serien ska sporta en Snapdragon 810.

Vad jag förstått har inte mycket hänt mellan Z-modellerna förutom lite mindre nyheter. Så du gör nog rätt i att vänta om du redan sitter på en Sony.

Själv är jag grymt nöjd.
Jag är varken en ios-lover eller android-lover, utan är öppen för nya sköna grejer. Z3 och Z3C är utsedd av flera som det bästa på marknaden idag och jag blev själv väldigt imponerad.

Gällande Android så tror jag det är en vanesak. Båda OS:en verkar ju sälja som smör i solsken så något rätt gör både Apple och Google.
Jo vanesak är det. Det kändes konstigt för mig också att gå från iOS till Android men nu känns iOS ovant. Jag kommer köra en Android till efter denna jag har, men efter det kanske jag kör iOS igen. Bra att man kan variera, precis som du sa - båda har sina fördelar.

Ni som köpt ip6 eller plus, är det applestore som gäller då, t ex täby, o hur verkar det, sålde de slut allt på en dag eller verkar det vara ett lager på telefoner där?
Hmmm både täby c o apple vid stureplan hade slut på ip6/ endast med 16, vilket verkar kass...

Hmmm både täby c o apple vid stureplan hade slut på ip6/ endast med 16, vilket verkar kass...
Kass eller inte beror ju helt på hur du använder mobilen. Jag streamar bara musik och tittar aldrig på film på mobilen då jag anser att det är helt värdelöst även om man går upp på Ipad-storlek. Med det sagt har jag haft min 5:a sedan releasedagen och har fram till idag fyllt upp mobilen med 11,6GB.

Vad jag förstått har inte mycket hänt mellan Z-modellerna förutom lite mindre nyheter. Så du gör nog rätt i att vänta om du redan sitter på en Sony.

Själv är jag grymt nöjd.
Jag är varken en ios-lover eller android-lover, utan är öppen för nya sköna grejer. Z3 och Z3C är utsedd av flera som det bästa på marknaden idag och jag blev själv väldigt imponerad.

Inga större skillnader. Z1 kör Snapdragon 800 och har 2 GB RAM, Z3 kör Snapdragon 801 och har 3 GB RAM. Z3 har samma kamerssensor som Z1 men har ett annat objektiv med vidare vinkel.

Inga större skillnader. Z1 kör Snapdragon 800 och har 2 GB RAM, Z3 kör Snapdragon 801 och har 3 GB RAM. Z3 har samma kamerssensor som Z1 men har ett annat objektiv med vidare vinkel.

Vanliga Z3 var galet stor. Förstår inte hur man kan palla konka med sig den. Iofs är det inne med mini-bags på söder, men övriga.... Gillar z3c storlek bättre. Dom har verkligen fått till det med compacten.

Vanliga Z3 var galet stor. Förstår inte hur man kan palla konka med sig den. Iofs är det inne med mini-bags på söder, men övriga.... Gillar z3c storlek bättre. Dom har verkligen fått till det med compacten.
Jo Z3C är sockersöt. Inte mycket större än en Iphone 5S men sportar ändå en 4,6 tums skärm kontra 4 tum hos Iphone 5S. Den är perfekt för enhandsanvändande.

Jag vill helst ha runt 5 tum då jag gärna kollar på serier i mobben.

Kass eller inte beror ju helt på hur du använder mobilen. Jag streamar bara musik och tittar aldrig på film på mobilen då jag anser att det är helt värdelöst även om man går upp på Ipad-storlek. Med det sagt har jag haft min 5:a sedan releasedagen och har fram till idag fyllt upp mobilen med 11,6GB.

Har en iPhone 6 16 GB med 8,6 GB ledigt minne så för min del duger den gott.

Fast bilder har man ju på molnet.
ImageUploadedByTapatalk1412374067.202250.jpg

Här är en bild på molnet. Den har jag i mobilen.

Ett par appar och ett par bilder senare kommer du att inse att snålheten vänstrade igen...

Du har fel i två avseenden:

1. Jag betalade inte en krona för min lur och kunde även valt en 128 GB om jag hade haft lust.

2. Som läget är nu har jag ungefär 900 bilder på luren som tar upp ungefär drygt 1 GB.

Med det sagt så får det konstateras att ditt uttalande inte är väl förankrat utan aningen plumpt.

1. Jag betalade inte en krona för min lur och kunde även valt en 128 GB om jag hade haft lust.

2. Som läget är nu har jag ungefär 900 bilder på luren som tar upp ungefär drygt 1 GB.

Med det sagt så får det konstateras att ditt uttalande inte är väl förankrat utan aningen plumpt.
Ja, det är lite konstigt hur svårt det ska vara att förstå att folk har olika behov och prioriteringar när man väljer mobil/klocka/bil/valfri kapitalvara.

Verkligen!

Nu känner jag mig dum som sa vad jag tyckte. Det var inte meningen att göra dig ledsen.

Tillbaka
Topp