Absolut...reagerade på att du utgick ifrån att det låg snålhet/ekonomiska aspekter bakom köpet. Men det var ingen stor sak alls
För att vara exakt har jag just nu 9,1 GB ledigt utrymme och bilderna tar upp 727 MB
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut...reagerade på att du utgick ifrån att det låg snålhet/ekonomiska aspekter bakom köpet. Men det var ingen stor sak alls
Kör själv iphone6 med 16gb. Haft det på 3,4 och 5 också. Räcker kanon för mina behov. Brukar tömma cachen i olika appar, t ex Tapatalk, med jämna mellanrum. Har väl 800-900 bilder och 8gb ledigt. Spotify sätter jag offline bara det album jag vill lyssna på.För att vara exakt har jag just nu 9,1 GB ledigt utrymme och bilderna tar upp 727 MB
Köpte 6+.... Använde den 2 dagar, kan sammanfattas att man likaväl kan stoppa ner sin iPad mini i fickan istället... Så tjejen fick ärva den. Nu blir det en classic 6a. Men 64GB verkar svårt att hitta... Tillsvidare rockar jag vidare min underbara 5s!
DU får gärna utveckla ditt utlåtande om hur Android fortfarande ligger efter i utvecklingen. Vore kul att lära sig något nytt ☺För min del blev det tveklöst iPhone 6 Plus, hoppas den kommer nu i veckan då lagret var restat på 64GB modellerna. ENligt mig finns det ingen bättre hifi-telefon på marknaden. Oslagbar musikspelare med ett grymt stabilt operativsystem. Det spelar ingen roll vad folk säger, *-Android ligger tyvärr långt efter i utveckligen fortfarande.
DU får gärna utveckla ditt utlåtande om hur Android fortfarande ligger efter i utvecklingen. Vore kul att lära sig något nytt ☺
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Det finns många punkter där *-Android ligger efter, och förmodligen aldrig kommer ifatt. Till att börja med så finns det ingen komplett cloud-tjänst som synkar hela din telefon, inklusive gör backup, utan man måste ha minst 3 olika konton / leverantörer som synkar olika saker, Dropbox för bilder och filer, Google för kontakter och anteckningar, osv. Utvecklar API't är spretigt och saknar mycket dokumentation, så utvecklare måste "prova sig fram" rätt ofta. Det finns inget tydligt utvecklar-ramverk vilket resulterar i att alla apps kan ha sina menyer och knappar i vilket format på vilken plats de vill, så varje gång man öppnar en ny app skall man lära sig något nytt. Total avsaknad av livscykelhantering och versionshantering vilket resulterar i att alla Android apps fungerar inte på alla Android devices. Och den fragmenteringen har historiskt sett bara ökat för varje Android version som släpps, istället för att bli bättre. Man har fortfarande problem med prestanda, laggiga menyer, hängningar osv, vars enda "lösning" för telefontillverkarna är att slänga på löjligt dimensionerad hårdvara (Quad Core, 1,6 GHz, 4 GB RAM osv osv...) Rent grafiskt så tycker jag GUI't är ostrukturerat, kladdigt och onödigt resurskrävande (Nästan 600MB RAM på en Samsung Galaxy S5 efter cold reboot). Och som avslutande exempel har jag ännu inte hittat en *-Androidtelefon som håller hifi-kvalitet, och det har förmodligen inte att göra med hårdvaran när det gäller de nyare telefonerna, utan antagligen kasst API. Det var bara några exempel.
http://appleinsider.com/articles/14...e-different-versions-of-android-hold-10-share
Jag behåller min Note 3 med Android. Har en Ipad 3 men tycker allt är så sjukt omständigt så fort man vill göra något annat än de mest basala sakerna. Att hantera filer är t.ex. vansinnigt krångligt och jag gillar inte att jag måste synka allt med ITunes. Så länge man bara ska trycka på play och stop är allt frid och fröjd men så snart man vill göra något utanför Apples "box" så är det krångel till förbannelse. Android har blivit oändligt mycket bättre med de senaste versionerna där lagg och kompatibilitet inte är något problem längre. Jag ger Apple att man fortfarande har bästa laggfria spelupplevelsen men i alla andra avseenden föredrar jag Android.
Fast, man måste inte synka med i-Tunes, det har jag inte gjort sedan 2011. Jag hanterar alla mina filer med iFunBox direkt i windows och OSX.Jag behåller min Note 3 med Android. Har en Ipad 3 men tycker allt är så sjukt omständigt så fort man vill göra något annat än de mest basala sakerna. Att hantera filer är t.ex. vansinnigt krångligt och jag gillar inte att jag måste synka allt med ITunes. Så länge man bara ska trycka på play och stop är allt frid och fröjd men så snart man vill göra något utanför Apples "box" så är det krångel till förbannelse. Android har blivit oändligt mycket bättre med de senaste versionerna där lagg och kompatibilitet inte är något problem längre. Knapparna sitter kanske inte på samma ställe i varje app (varför de nu måste det) men du har alltid friheten att göra precis det du vill och det går lätt att göra det. Jag ger Apple att man fortfarande har bästa laggfria spelupplevelsen men i alla andra avseenden föredrar jag Android.
Nu blev jag verkligen nyfiken: hur gör man för att köra backup varje natt? Hur får man igång sandboxing? Känns som två kanongrejjer, jag kör bara iOS apparater . Tacksam för tips.Jag har aldrig någonsin synkroniserat mina iOS-enheter med iTunes. Finns ingen anledning IMHO.
Varje natt tar alla mina iOS-enheter full backup till molnet, automagiskt. Har en dagsfärsk backup varje dag alltså, precis som man bör med enheter som man bär med sig överallt.
Apples nya sandbox-funktion är galet smart, ger frihet fast med säkerhet. Precis så som det ska göras för att stilla oron över elak programvara: https://developer.apple.com/app-sandboxing/ . Det känns tryggt att veta att man slipper malware, spyware, trojaner osv. I Android är det vilda västern, vad som helst är fritt fram att installera.
När jag gång på gång hör argumentet att man är inlåst med Apple, och att personer inte gillar det så ställer jag alltid motfrågan:
Vad är det du vill göra med "friheten" i Android? Vad är det du kan göra i Android som inte går på iOS? Och då syftar jag inte på widgets på hemskärmen.
Jag är för gammal för att hålla på med Apple vs. resten-kriget, men jag är uppriktigt nyfiken.
Backup körs varje natt till iCloud om du aktiverat iCloud-säkerhetskopia. Koppla upp dig mot wi-fi och ha laddaren i bara.Nu blev jag verkligen nyfiken: hur gör man för att köra backup varje natt? Hur får man igång sandboxing? Känns som två kanongrejjer, jag kör bara iOS apparater . Tacksam för tips.
Tack! Hittills har jag bara säk kop iTunes men det blir ju inte varje natt . Tack för tips.Backup körs varje natt till iCloud om du aktiverat iCloud-säkerhetskopia. Koppla upp dig mot wi-fi och ha laddaren i bara.
Sandbox är automatiskt. Det bara finns där och fungerar för de appar som aktiverat stöd för det.
Är den till hö en vanlig ipad eller en mini? Om det är en vanlig, vad är skillnade i storlek mellan en + och en ipad mini?
För övrigt ser det ut att vara en lycklig familj...
Tack, ordningen fastställd och frid i sinnetFrån vänster är det följande:
Iphone 2g (den första iphonen)
Iphone 5c
Iphone 5s
Iphone 6+
iPad mini
iPad air
Tack, ordningen fastställd och frid i sinnet
Rockat 6:an nu i snart två veckor och jag måste erkänna att det kändes ovant med lite större telefon först men nu känns den helt underbar! Nu skulle jag aldrig vilja gå tillbaka till min 5s igen[emoji2]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tycker den är på tok för stor men annars mycket bra.