• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Jag måste säga att jag känner precis tvärtom. Känslan är både betydligt mindre premium samt att den är mer daterad med sin dragning åt Samsung-designen som redan har funnits i en evighet.

Har inte sett åt Samsung-hållet sedan jag var tvungen att köpa min första privata mobil 2010 - en iPhone, så jag vet inte riktigt hur de ser eller har sett ut.
Har aldrig tänkt på vad det är för tillverkare på mobilen jag fått i min hand om jag lånat något annat än en iPhone, det är lite same same but different på alla Android-lurar.
De är ganska plastiga va?

Jag gillar sexan. Mycket.

Har inte sett åt Samsung-hållet sedan jag var tvungen att köpa min första privata mobil 2010 - en iPhone, så jag vet inte riktigt hur de ser eller har sett ut.
Har aldrig tänkt på vad det är för tillverkare på mobilen jag fått i min hand om jag lånat något annat än en iPhone, det är lite same same but different på alla Android-lurar.
De är ganska plastiga va?

Jag gillar sexan. Mycket.
Ja, Samsung åtminstone har varit plastiga fram till nu när de släppt en som heter Galaxy Alpha som enligt mig känns och ser ut som IPhone 6:an borde ha utvecklats mot. Kände på den idag för första gången och blev extremt köpsugen, mer än av någon mobil på lång tid. Går tyvärr bort för mig p.g.a. Android. Kör Apple på platta och laptop och själva användarvänligheten är ju oslagbar.

Ja, Samsung åtminstone har varit plastiga fram till nu när de släppt en som heter Galaxy Alpha som enligt mig känns och ser ut som IPhone 6:an borde ha utvecklats mot. Kände på den idag för första gången och blev extremt köpsugen, mer än av någon mobil på lång tid. Går tyvärr bort för mig p.g.a. Android. Kör Apple på platta och laptop och själva användarvänligheten är ju oslagbar.
Är ju det som är det återkommande problemet och ständiga dealbreakern med andra mobiler - de kör inte iOS, och är hopplöst efter när det kommer till app-utvecklares prioriteringar.

Har understundom anfäktats av en nyfikenhet på android och provat både Htc, Sony och Samsung. Inte speciellt impad. Krångligt, klyddigt och hackigt.
Haft iphone 2,3,4,5 och nu 6. Enkelt, ios bäst operativ, tycker jag. Clean machine.
Tycker sexan är rätt skön faktiskt, kanske lite tung med skal på. Jävulsk kamera.
Happy :)

Hämtade min 6a igår och är vansinnigt nöjd.. Gick från 5S.

Amazzzzing

cedbb2b7b040d2b925429dacf7189749.jpg

Jag köade med flera hundra andra i Täby centrum. Den här snubben vaktade oss visade det senaste inom klockmode.

ImageUploadedByTapatalk1411796703.975477.jpg

Det blev iPhonesex för mig. Tyvärr finns det ingen bra hållare så jag gjorde som Kajsa Warg inte lär ha sagt.

ImageUploadedByTapatalk1411796746.813315.jpg

Trevlig telefon iaf!

Var ute på vift igår kväll, hamnade på ett köpcenter som har öppet sent. Slank in på telebutiken där. Efter att ha klämt på både ip6 och ip6+ så blir det nog 6+ för mig. Gillade att den var stor, att bära med den känns som inga problem då jag alltid använder midjeväska :D
Får den verkligen plats i en midjeväska? ;)
Måste vara bättre med en stor ryggsäck!

Var ute på vift igår kväll, hamnade på ett köpcenter som har öppet sent. Slank in på telebutiken där. Efter att ha klämt på både ip6 och ip6+ så blir det nog 6+ för mig. Gillade att den var stor, att bära med den känns som inga problem då jag alltid använder midjeväska :D
Ska bli kul att höra hur du upplever den på sikt, fipplat med den ett par veckor s a s. Jag kör vanliga 6 och tycker den känns lagom stor, steget från den lilla 5:an upp till 6+ kändes för stort för mig.

Bra där !

Idag skall jag iväg och klämma ! Test körde note 3 i en månad när den kom, inga problem alls. Förutom
Att det inte va iOS på den ;)

Så det lutar till 99% på att jag kör plusen

Bara 16GB hos handlarna på hemmaplan!:(

Säger att 64GB skall komma nästa vecka, men att de flesta är förbokade...

Lite konstigt av Apple att planera så dåligt kan man tycka.

Ja, under tiden jag stod och kollade, frågade minst 5 personer efter 64GB-versionen, och när den inte fanns gick alla inklusive jag själv.
Säljaren på Applebutiken menade att förra gången en iPhone lanserades hade Apple laddat upp med telefoner med mer minne, men då hade de flesta velat ha den billigaste varianten istället, vilket resulterat i att de hade många osålda produkter.

Ja, under tiden jag stod och kollade, frågade minst 5 personer efter 64GB-versionen, och när den inte fanns gick alla inklusive jag själv.
Säljaren på Applebutiken menade att förra gången en iPhone lanserades hade Apple laddat upp med telefoner med mer minne, men då hade de flesta velat ha den billigaste varianten istället, vilket resulterat i att de hade många osålda produkter.

Ja kallar de smart , slänga in några 16 gb som inte många vill ha dvs den billigaste.
Ta bort den modellen som va populär förra lanseringen som är ganska dyr dvs 32.

Folk köper förmodligen en ganska dyr telefon nämligen 64gb istället för 16gb. Å visst tar den slut :) folk beställer ändå fler 64 när den e slut i butik. Men Apple får ändå sina pengar. Dom skiter väl i om du inte får tag i en lur i butiken. Vill man safa får man väl tälta utanför butiken tycker dom ;)

Det e gött att alla andra tillverkares fel på telefoner, OS etc glöms bort. Bara för att den bästa tillverkaren har fel eller gör missar.
Då blir det ett jävla skriveri och överdrift.

Precis som i sport , avgör ngn i fotboll eller hockey å laget vinner matchen , VM eller EM Då är han hjälte. Men missar han en straff eller ett så kallat läge för att göra mål.
Oj oj vilket liv de blir, man hade kunnat gjort de bättre själv. Hur fan kan han som missade tjäna dessa summor när han inte kan leverera etc.

Man måste alltid ha synpunkter och hacka på ngn. Även ifall han / hon , den eller det näst inpå är felfri. Som i detta fall Apple :)

Apple får mycke skit , vissa saker är befogat.
Men seriöst , hur många andra brands suger inte i deras första gen nya produkter.

Vi visste väl att ip6 skulle ha barnsjukdomar :) , man kan köpa en nokia om man är lite putt på Apple. Ingen är tvingad till Apples produkter [emoji2]

Jag har bara haft en typ av smartphone och det har alltid varit en iPhone. Har en 4S just nu men kommer nog inte uppdatera till någon av de nya. Främst pga av att jag tyckar att de är lite för stora, men även pga. bendgate. Kikar istället på att köpa en 5S till lite bättre pris nu.

Jag har bara haft en typ av smartphone och det har alltid varit en iPhone. Har en 4S just nu men kommer nog inte uppdatera till någon av de nya. Främst pga av att jag tyckar att de är lite för stora, men även pga. bendgate. Kikar istället på att köpa en 5S till lite bättre pris nu.

Du kan få köpa min 5s 64 gb olåst

Fast den lider också lite av bendgate syndromet [emoji2], lite skabbig i chassit på sina ställen. 4000 bananer !

Det e gött att alla andra tillverkares fel på telefoner, OS etc glöms bort. Bara för att den bästa tillverkaren har fel eller gör missar.

Precis som i sport , avgör ngn i fotboll eller hockey å laget vinner matchen , VM eller EM Då är han hjälte. Men missar han en straff eller ett så kallat läge för att göra mål.
Oj oj vilket liv de blir, man hade kunnat gjort de bättre själv. Hur fan kan han som missade tjäna dessa summor när han inte kan leverera etc.

Man måste alltid ha synpunkter och hacka på ngn. Även ifall han / hon , den eller det näst inpå är felfri. Som i detta fall Apple :)

Men seriöst , hur många andra brands suger inte i deras första gen nya produkter.

Vi visste väl att ip6 skulle ha barnsjukdomar :) , man kan köpa en nokia om man är lite putt på Apple. Ingen är tvingad till Apples produkter [emoji2]
Hav förtröstan, här i alla fall en som håller Apple högst!!:)

Skickat från iPhone

Frågan är om det går på garantin om den börjar böja sig? I och för sig är apple rövhål som bara levererar 1 års garanti, men det här är ju något som man borde kunna reklamera i all oändlighet egentligen, för det här kan ju omöjligt påvisas vara något annat än fabrikationsfel?

Alltså...den böjer väl sig inte helt spontant...det är väl snubbar som haft telefonen i bakfickan och sitter på den...eller?
Lite "skyll dig själv" är det väl...?

Frågan är om det går på garantin om den börjar böja sig? I och för sig är apple rövhål som bara levererar 1 års garanti, men det här är ju något som man borde kunna reklamera i all oändlighet egentligen, för det här kan ju omöjligt påvisas vara något annat än fabrikationsfel?

Man kan reklamera dom om dom böjs i fickan typ ;)

Skulle kunna tänka mig att det handlar om ren fysik. Liten yta - större hållfastighet, stor yta - mindre hållfastighet. Har dom inte räknat med det och/eller informerat om det, är det fab fel så klart.

Skickat från iPhone

Givetvis är det mera allvarligt att Apple gör sådana här missar när dom tar ut de priserna de gör och utger sig vara perfekta. Jag har varit IPhoneanvändare i 3 år (2010-2013) När Iphone 4 kom ut var det inget snack om att det var den bästa smartphonen man kunde hitta. Minns hur nöjd man var då. Men tyvärr är inte Apple vad de var en gång i tiden och de gör inte de bästa smartphonesen längre...(IMHO)

Givetvis är det mera allvarligt att Apple gör sådana här missar när dom tar ut de priserna de gör och utger sig vara perfekta. Jag har varit IPhoneanvändare i 3 år (2010-2013) Iphone 5 när den kom ut var det inget snack om att det var den bästa smartphones man kunde hitta. Minns hur nöjd man var då. Men tyvärr är inte Apple vad de var en gång i tiden och de gör inte de bästa smartphonesen längre...(IMHO)

Vi får se om dom sjunker djupare å djupare efter Steve Jobs lämnade skutan , i så fall är de dags för mig att byta nick ;)

Tillbaka
Topp