• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Tog hem G Cloud Backup från Playstore.. Den håller nu på i skrivande stund på att automatiskt säkerhetskopiera allt skit till molnet. Verkar vara bra skit. Avinstallerade Dropbox.

Haft iPhone fram tills nu. Tyckte Z3C verkade vara en bättre telefon, och betydligt mer prisvärd, så fick bli en sån. Har inte hunnit ångra mig efter 2 veckor iaf, trots byte av OS :).

I iPhone aktiverar man "iCloud-säkerhetskopia"-knappen, sedan är det igång. Finns där från början, direkt i systemet.
Det är sådant som gör att iOS är ljusår före Android i användarvänlighet.

I iPhone aktiverar man "iCloud-säkerhetskopia"-knappen, sedan är det igång. Finns där från början, direkt i systemet.
Det är sådant som gör att iOS är ljusår före Android i användarvänlighet.
Haha ja visst du...På en punkt .;) men samma funktionalitet kan adderas på Android med en tredjepartsapp som denna (G Cloud backup) det skulle nog Apple aldrig tillåta på sina enheter om dom hade saknat iCloud.

En fråga. Hur många GB har du på iCloud? Får nog köpa fler GB då appen gör en säkerhetskopiering varje kväll kl 23:00.

Haha ja visst du...På en punkt .;) men samma funktionalitet kan adderas på Android med en tredjepartsapp som denna (G Cloud backup) det skulle nog Apple aldrig tillåta på sina enheter om dom hade saknat iCloud.

En fråga. Hur många GB har du på iCloud? Får nog köpa fler GB då appen gör en säkerhetskopiering varje kväll kl 23:00.

5GB(?) från början om jag inte är helt fel ute. Sen kan man köpa till...http://support.apple.com/kb/HT5879

Okej. Jag tycker det är fasligt att molntjänsterna är så snåla med utrymmet . Borde 10 Gb räcka? G cloud backup begär 7,99 dollar för 10G.. Isåfall kommer jag sammanlagt erhålla 12,2 GB.
Tycker det iaf borde vara 10GB från början. Men jag själv tycker Apple är väldigt billiga med priset på mer utrymme. Dock använder jag mig inte av moln men funderar på att bli mer aktiv med iCloud

Just det som är problemet - Tredjepartsapp. Det är en enorm tröskel, i iPhone bara fungerar det. Utan massa inställningar, utan tredjepartsappar.

Prisplan för iCloud:
5 GB gratis
20 GB 9kr/mån
200 GB 35kr/mån
500 GB 89kr/mån
1 TB 179kr/mån

Just det som är problemet - Tredjepartsapp. Det är en enorm tröskel, i iPhone bara fungerar det. Utan massa inställningar, utan tredjepartsappar.

Prisplan för iCloud:
5 GB gratis
20 GB 9kr/mån
200 GB 35kr/mån
500 GB 89kr/mån
1 TB 179kr/mån
Tror du man klarar sig på 12, 2 GB?

Jag har 20 Gb, backar upp totalt tre enheter: iPhone 6 (64 Gb), iPhone 5s (32 Gb) och en iPad (32 Gb).

Kommer dock hoppa två snäpp till en halv Tb, köra in min foto-backup (d.v.s. alla bilder jag någonsin tagit) där också.
Jag kan väl börja där med att addera 10 Gb då jag inte har mängder med saker i luren. Sen kan man ju öka vid senare tillfälle om det skulle behövas.

Jag kan väl börja där med att addera 10 Gb då jag inte har mängder med saker i luren. Sen kan man ju öka vid senare tillfälle om det skulle behövas.

Ja du, det vet du ju bara själv.
I Apple-världen bara funkar det. iCloud säger "Du skulle behöva mer utrymme, vill du köpa mer?", och så klickar man på "Ja", sedan är det löst. ;)

Ja du, det vet du ju bara själv.
I Apple-världen bara funkar det. iCloud säger "Du skulle behöva mer utrymme, vill du köpa mer?", och så klickar man på "Ja", sedan är det löst. ;)
Mano_che_fa_bla_bla.gif

:)

Hej

Jag har köpt iphone 6+ men har inte filmat förens nu och när jag filmar hör jag ett sus i bakgrunden som en dammsugare, min frus iphone 6 har samma sus.

Kan stå i ett rum som det är tyst i och ändå hör jag suset när jag spelar upp videon i mobilen.

Tänkte höra om ni har samma sus när du filmar med din iphone 6 ?

Hej

Jag har köpt iphone 6+ men har inte filmat förens nu och när jag filmar hör jag ett sus i bakgrunden som en dammsugare, min frus iphone 6 har samma sus.

Kan stå i ett rum som det är tyst i och ändå hör jag suset när jag spelar upp videon i mobilen.

Testade att filma efter jag såg ditt inlägg. Har inte provat filma med min tele innan. Har en ip6+ 64gb iOS 8.02. Å precis som du lade märke till, fick jag brus i bakgrunden.

Hej

Samma sak med iPad mini och iPad air.
Kör iOS 8.02 på alla enheter. Har inte tänkt på detta innan. Möjligtvis mjukvaran som strular. Eller så kanske Apple har sådant brus överlag på sina ipads å iPhones ?

Stod hos Telenor vid releasen med mitt förbokade ex av 6:an men fick en knäpp och ändrade mig, vilket gjorde att jag inte hämtade ut den.

Tyckte att den saknade i premium-känsla och det nya glaset upplevde jag som plastigt. Designmässigt lämnade den också en del övrigt att önska.

Men...nu är jag i ett läge att jag behöver en ny mobil innan helgen och då tänker jag att det ändå får bli 6:an. Självklart verkar den då såklart vara slut överallt.

image.jpg

Verkar vara slut även på Elgiganten, MediaMarkt, Netonnet, Telenor.

Så, frågan är om den är någon som med säkerhet vet en butik i Stockholmsområdet som kan tänkas ha inne? Företrädelsevis 64gb spacegray direktköp utan abonnemang.

Ska först betala av min 5s sen får jag se. Ogillade fruktfabriken förr för att de var "låsta och dyra" men sen när jag väl använt dem gillar jag skarpt att det FUNKAR samt är användarvänligt. Men nu funderar jag på byta t htc/android så får se

Tillbaka
Topp