• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Snabb summering av ajfån 6.

- sleepknapp felplacerad, trycker alltid på volymknappen när man låser skärmen/telefonen.
- fruktansvärt klen konstruktion! Min är böjd.
- kan inte ställas på sidan för att filma längre.

+ ? Snygg?

Ska se om jag kan byta bort den mot en 5S nu i dagarna.
Skräp.
:)

Har du lyckats böja ip6 ?
Inte en ip6+?

Det är ganska bra gjort isåfall, lyckades böja min ip5s men den va misshandlad!

Snabb summering av ajfån 6.

- sleepknapp felplacerad, trycker alltid på volymknappen när man låser skärmen/telefonen.
True that!!

Jag har haft min ajfån 6 i ca 2 veckor nu och är nöjd efter att ha fått på ett 2mm silikonskal så att den inte glider ur handen. Detta problem tillsammans med den felplacerade sleepknappen är nog det enda som stör mig. Ja och storleken förstås, önskar att den varit i damma storlek som 4:an.

Väldigt nöjd med min(vanliga 6an), gick från 5an. Älskar storleken, ligger perfekt i min hand. Just nu efter ca:4veckors användande så har jag bara en negativ sak att säga om den, den är så otroligt hal?! Så kan inte ha den utan skal för då tappar jag den stup i kvarten...

True that!!

Jag har haft min ajfån 6 i ca 2 veckor nu och är nöjd efter att ha fått på ett 2mm silikonskal så att den inte glider ur handen. Detta problem tillsammans med den felplacerade sleepknappen är nog det enda som stör mig. Ja och storleken förstås, önskar att den varit i damma storlek som 4:an.

Såg du inte storleken innan du skaffade telefonen?! [emoji53]

Ägare av ip6 sedan ca två månader.
Tog mig 2d att vänja mig vid ny form och knapplacering, jag är toknöjd.

Köpte läderskalet (svart på space gray ip) och är supernöjd. Känslan blir bara bättre för varje dag.

Nöjd ja, men tycker att 7k3 för en telefon är galet. Min jobbnalle budget-galaxy för 1,5k är ju nästan lika bra vilket är helt galet.

Såg du inte storleken innan du skaffade telefonen?! [emoji53]
Jo det är klart jag gjorde och tyckte redan då och tycker fortfarande att den är för stor men vill inte ha något annat än ajfån så jag får leva med det. Tycker nästan alla märken å modeller kör denna storlek nu förtiden tyvärr.

Ägare av ip6 sedan ca två månader.
Tog mig 2d att vänja mig vid ny form och knapplacering, jag är toknöjd.

Köpte läderskalet (svart på space gray ip) och är supernöjd. Känslan blir bara bättre för varje dag.

Nöjd ja, men tycker att 7k3 för en telefon är galet. Min jobbnalle budget-galaxy för 1,5k är ju nästan lika bra vilket är helt galet.
Håller med angående priset, i saftigaste laget!

Ni som har haft sexan ett tag nu, hur är den?jag byter arbetsgivare och står i valet och kvalet om jag ska gå till iphone eller fortsätta med windows.

Jag gillar inte skal, fickor och liknande så funkar det att köra utan eller är den så hal så att man kommer tappa den hela tiden?

Ni som har haft sexan ett tag nu, hur är den?jag byter arbetsgivare och står i valet och kvalet om jag ska gå till iphone eller fortsätta med windows.

Jag gillar inte skal, fickor och liknande så funkar det att köra utan eller är den så hal så att man kommer tappa den hela tiden?

Hal och alldeles för stor men man vänjer sig.

Hal som en ål i babyolja, men det finns ultra tunna skal av rubber/plast som funkar kanon. Kommer aldrig ha annat än iphone och 6:an är toppen :)

Bockades i fickan på mig! Trodde det var bluff men icke!!
Stor och väldigt dumt med "sleep" knappen på sidan.

Men annars helt ok. :)

Hal och alldeles för stor men man vänjer sig.
Hal som en ål i babyolja, men det finns ultra tunna skal av rubber/plast som funkar kanon. Kommer aldrig ha annat än iphone och 6:an är toppen :)
Bockades i fickan på mig! Trodde det var bluff men icke!!
Stor och väldigt dumt med "sleep" knappen på sidan.

Men annars helt ok. :)

Tack för svaren, måste nog gå och känna på den. Gillar _verkligen_ inte skal.. :(

Klart du ska ha iPhone. Jag har både en vanliga 6:a och en 6+, inte tappat någon än. Skal är inte ett alternativ, förstör hela grejen med en fin telefon. Tänk om folk börjar ha skal på sina klockor...

IMG_0026.JPG

Har haft 6+ sedan i september och är supernöjd! Gött med stor skärm till att surfa KS och kolla youtube typ. Batteritiden är awesome så man slipper ladda stup i kvarten som med föregångarna. Enda minuset med att den är så stor är väl att det är svårt att skriva sms med en hand när man är på språng.

Edit: Har kört utan skal sedan dag ett och bara tappat telefonen en gång. Har även den i fickan jämt och har inte lyckats böja den än.

Har haft 6+ sedan i september och är supernöjd! Gött med stor skärm till att surfa KS och kolla youtube typ. Batteritiden är awesome så man slipper ladda stup i kvarten som med föregångarna. Enda minuset med att den är så stor är väl att det är svårt att skriva sms med en hand när man är på språng.

Edit: Har kört utan skal sedan dag ett och bara tappat telefonen en gång. Har även den i fickan jämt och har inte lyckats böja den än.

Älskar också min IP6+ , kör naket aldrig tappet den och den är inte böjd [emoji2]

Perfekt nalle , grym skärm !

För stor.

Skal har jag aldrig förstått mig på aldrig haft på någon telefon som jag ägt.

Inte halare än någon annan telefon jag hållit i. Höll dock på att tappa den några gånger i början på grund av storleken när man typ skerv sms (skriver alltid med enhandsfattning både med höger och vänster hand beroende på aktivitet).

Kört med IP6+ sen lanseringsdagen och den är riktigt grym. Bra skärm och kamera, perfekt att slösurfa på vid alla tillfällen. Till en början tyckte jag att den var alldeles för stor, men vande mig efter en dryg vecka. Nu skulle jag nog inte byta ner mig i storlek.

Den enda nackdelen är det har blivit krångligare att multitaska och svara på SMS med en hand medans man gör andra viktigare saker som att hålla i ett fiskespö eller liknande. ;-)

Hur bra är detta?
Tycker Sony hade mycket bättre variant på hur man kan se hur telefonen använts.

image.jpg

Det tycker jag absolut att det är.
Om det visar sig att du har massa appar som drar många % t.ex. instagram, facebookså påverkar det ju "om det är bra eller inte"

Har haft vanliga iPhone 6 nu i 2-3 månader och är nöjd men värderar att sätta på ett slimmat skal eftersom den ibland är hal i handen

Tillbaka
Topp