• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Batteriet på min MacBook Pro bestämde sig för att sluta fungera efter bara två år. Åkte och köpte nya varianten med retinaskärm istället och då hade de faktiskt fått in 6:an samma dag så det blev ett dubbelköp.

Jag brukar aldrig använda skal då jag tycker att estetiken går förlorad, men...till skillnad från 5:an så är ju 6:an hal som en vaselinindränkt ål.

Ni som har köpt skal, vilken variant har ni köpt och hur nöjda är ni? Och framförallt, har greppet kommit tillbaka? Gärna med bild skulle vara fint.

Min IP6 är på verkstad, tappade den i en vattenpöl så att displayen sprack och den tog in vatten. Naturligtvis stendog den
Får med största sannolikhet en utbyteslur...

Så jag är också lite intresserad av olika skal.
Apples eget i svart skinn kanske kan vara något?

Får 2 st leather pouches levererat idag från Sena. Kan ta bild när dom landat. Är lite allergisk mot skal men älskar Slimmade läder/skinn pouches

Batteriet på min MacBook Pro bestämde sig för att sluta fungera efter bara två år. Åkte och köpte nya varianten med retinaskärm istället och då hade de faktiskt fått in 6:an samma dag så det blev ett dubbelköp.

Jag brukar aldrig använda skal då jag tycker att estetiken går förlorad, men...till skillnad från 5:an så är ju 6:an hal som en vaselinindränkt ål.

Ni som har köpt skal, vilken variant har ni köpt och hur nöjda är ni? Och framförallt, har greppet kommit tillbaka? Gärna med bild skulle vara fint.
Jag kör med Apples officiella silikonskal, extremt bra grepp och har räddat telefonen från onödiga repor ett par gånger nu!

Kan inte vara mer nöjd med min Sony Xperia Z3 Compact. Bland det bästa jag gjort att lämna Apple. Blir ännu bättre när Android Lollipop kommer och när man kan börja spela PS4. Batteritiden är galen. Lira PS4 en hel dag skulle man klara utan problem. Ligger på 2 dagar och ca 2-5 tim batteritid nu och då spelar jag en del större spel som dead trigger, ca 2,5 tim spotify och 5-6 skärmtid

Kan inte vara mer nöjd med min Sony Xperia Z3 Compact. Bland det bästa jag gjort att lämna Apple. Blir ännu bättre när Android Lollipop kommer och när man kan börja spela PS4. Batteritiden är galen. Lira PS4 en hel dag skulle man klara utan problem. Ligger på 2 dagar och ca 2-5 tim batteritid nu och då spelar jag en del större spel som dead trigger, ca 2,5 tim spotify och 5-6 skärmtid

Vem fan spelar spel seriöst på mobilen [emoji2]
Tackar vet jag tv

Min IP6 är på verkstad, tappade den i en vattenpöl så att displayen sprack och den tog in vatten. Naturligtvis stendog den
Får med största sannolikhet en utbyteslur...

Så jag är också lite intresserad av olika skal.
Apples eget i svart skinn kanske kan vara något?

Vill du köra riktigt skal är nog Apples egna "snap on" skal grymma verkar det som. Det bygger inte så mycket och verkar hålla hög standard.

Vill du ha luren "naken" men ändå lite skydd mot repor etc , kan jag rekommendera Senas läder pouch, dom är grymt bra i tålighet och passform [emoji2]
Här nedanför är ett Ultra slim för ip6 +
Då snackar vi slim :)

ImageUploadedByTapatalk1415007882.410641.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415007900.479487.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415007914.968923.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415007925.287935.jpg

Har nu väntat i fem veckor på leverans (utlovad 3-4v) men den kommer inte :( Seeegt!
Jag tröttnade på min väntan hade väntat i 4 veckor och hade leveransdatum 6 veckor fram i tiden (hos Telia). Beställde direkt från Apple och får luren under nästa vecka.

Telias hantering har varit kass i detta ärende enligt mig (gillar dock dem som operatör, jag kan nästan alltid ringa med dem oavsett var i landet jag är till skillnad från övriga operatörer som bara skryter med snabbast uppkoppling instorstadsområdena)

Jag tröttnade på min väntan hade väntat i 4 veckor och hade leveransdatum 6 veckor fram i tiden (hos Telia). Beställde direkt från Apple och får luren under nästa vecka.

Telias hantering har varit kass i detta ärende enligt mig (gillar dock dem som operatör, jag kan nästan alltid ringa med dem oavsett var i landet jag är till skillnad från övriga operatörer som bara skryter med snabbast uppkoppling instorstadsområdena)

Är inne på sjätte veckan nu. Har beställt via Comviq och deras hantering av ärendet är helt klart undermålig. Kan köpa att det blir förseningar pga hög efterfrågan etc, men de har inte gett mig någon som helst information kring det, tyst som i graven. Får själv suga ut informationen. Känner dock att har jag väntat såhär länge kan jag vänta lite till.

Vill du köra riktigt skal är nog Apples egna "snap on" skal grymma verkar det som. Det bygger inte så mycket och verkar hålla hög standard.

Vill du ha luren "naken" men ändå lite skydd mot repor etc , kan jag rekommendera Senas läder pouch, dom är grymt bra i tålighet och passform [emoji2]
Här nedanför är ett Ultra slim för ip6 +
Då snackar vi slim :)

ImageUploadedByTapatalk1415007882.410641.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415007900.479487.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415007914.968923.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415007925.287935.jpg

Beställde dessa nyss:
iphone_6_lugano_wallet_cognac_desk_1_4.jpg

Ska bli intressant när man får hem denna. Har innan varit skeptiskt till att förvara kort och sånt i mobilfodralet. Men bekvämt måste det ändå vara att ha viktiga saker på samma plats typ busskort och företagskortet. Och inte var det så dyrt heller. Strax under 500kr med leverans hem till svealandet.

Snabb recension:

+snabb (kommer från en 4S)
+tunn
+lätt
+klar och skarp skärm
+touch ID
+design lik iPhone 2G
+1 hand assitans
+bra mottagning
+ekosystemet

-storleken

Vart i Sthlm kan man köpa Apples läderskal till iPhone? Har ingen direkt lust och betala 60kr för frakt, speciellt när fraktfritt är från 400kr och skalet kostar 399kr...

Vart i Sthlm kan man köpa Apples läderskal till iPhone? Har ingen direkt lust och betala 60kr för frakt, speciellt när fraktfritt är från 400kr och skalet kostar 399kr...

Bör väl finnas på Apple Store i Täby centrum om inte annat? Annars kan jag tänka mig att Macoteket i Sumpan eller digital inn som finns på flera ställen inne i stan har sådana.. Har inte kollat dock.. :)

Snabb summering av ajfån 6.

- sleepknapp felplacerad, trycker alltid på volymknappen när man låser skärmen/telefonen.
- fruktansvärt klen konstruktion! Min är böjd.
- kan inte ställas på sidan för att filma längre.

+ ? Snygg?

Ska se om jag kan byta bort den mot en 5S nu i dagarna.
Skräp.
:)

Tillbaka
Topp