• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Telefonen är ju inte hackig och laggig redan från att den är ny. Så det är snarare din uppfattning som är skit.
Har du missat att flertalet skrivit samma sak här i tråden? Du är ju fri att tycka vad du vill, jag är förmodligen mer kräsen än dig gällande sånt. Min uppfattning är inte skit, det är Samsungs telefoner som är :p

Senast ändrad:
Telefonen är ju inte hackig och laggig redan från att den är ny. Så det är snarare din uppfattning som är skit.
Det är väl bara att prova att köra typ en iPhone 7 Plus i en vecka och sen en Samsung S8 Plus i en vecka så kommer du att se att det är skillnad i den "upplevda prestandan", oavsett benchmarks och specs. Jag märker stor skillnad mellan min SPRILLANS nya Oneplus 5 och min ett år gamla iPhone 7+, framförallt eftersom scrollning i iPhone 7+ är en fullständigt "smooth" upplevelse utan minsta lilla hack medan jag har "stuttering" och eftersläpningar i Android, exempelvis i Chrome eller Faceboko.

Senast ändrad:
Det är väl bara att prova att köra typ en iPhone 7 Plus i en vecka och sen en Samsung S8 Plus i en vecka så kommer du att se att det är skillnad i den "upplevda prestandan", oavsett benchmarks och specs. Jag märker stor skillnad mellan min SPRILLANS nya Oneplus 5 och min ett år gamla iPhone 7+, framförallt eftersom scrollning i iPhone 7+ är en fullständigt "smooth" upplevelse utan minsta lilla hack medan jag har "stuttering" och eftersläpningar i Android, exempelvis i Chrome eller Faceboko.

Haha. Gå inte för långt nu. Du kan ju inte på fullaste allvar mena att iPhone 7 spelar i samma liga som S8? :hungover:

La en beställning på en 8 vid lunch. Orkar fan inte med en sekund till med den Sugsung jag fick ärva via jobbet. Får se hur det blir när X kommer. Tvivlar dock å att jag uppar till den för det är mest insta, tinder, messenger och surf som hänger på min lur.

Hej
Lite info hur det är med säkerhet i det digitala samhället.
(Sen tredjeparts program vad man nu tycker är säkert och inte)
Jag går inte in på detta här men gå gärna på en föreläsning.

//Simon
Ledsen men jag förstår inte vad du menar?
Du skrev att man säkert kunde lura Face ID med en bild på personen och eftersom det är helt fel tipsade jag om att du skulle kolla Apples presentation.
Men om du vet mer om Apple om säkerhet så...

Ledsen men jag förstår inte vad du menar?
Du skrev att man säkert kunde lura Face ID med en bild på personen och eftersom det är helt fel tipsade jag om att du skulle kolla Apples presentation.
Men om du vet mer om Apple om säkerhet så...

Hej
Om du nu tittar vad jag skrev i det inlägget som du har saxat ut mitt citat så nämner jag en del skanners överlag ;)

Sen ang Face ID vi får se med tiden hur bra detta fungerar och till vad man godkänner detta till.

Har du sminkats med puder för att stå på scen en eller tv så kan denna missa att låsa upp din mobil ;) detta hände vid demon av den nya mobilen.

//Simon

Hej
Om du nu tittar vad jag skrev i det inlägget som du har saxat ut mitt citat så nämner jag en del skanners överlag ;)

Sen ang Face ID vi får se med tiden hur bra detta fungerar och till vad man godkänner detta till.

Har du sminkats med puder för att stå på scen en eller tv så kan denna missa att låsa upp din mobil ;) detta hände vid demon av den nya mobilen.

//Simon
Enligt Apple är Face ID 20 gånger säkrare än Touch ID så vad du menar med "godkänner detta till" får du gärna utveckla.

Att den inte kan låsa upp är ju inget som minskar säkerheten.

Enligt Apple är Face ID 20 gånger säkrare än Touch ID så vad du menar med "godkänner detta till" får du gärna utveckla.

Att den inte kan låsa upp är ju inget som minskar säkerheten.

Hej

Men var är då vitsen med Face Id om den inte fungerar som dom säger.
Det återstår att se hur säkert detta är och hur bra det kommer att fungera i praktiken.

Jag har scannat in Touch ID ett antal ggr då denna inte öppnar upp låset på mobilen max 5 st på en 6s .
Eller så kör man den 6 koden XXXXXX ist (för mobilen)

Sen vad denna samlar in för data och hur detta hanteras är inget dom går ut med.
Gå in och leta reda på annalys data i din mobil.

Se even dessa ---> https://corporate.fingerprints.com/

Jag tänker på bankID som det finns brister i där är Touch ID är godkänt men det knorras har om BankID då det är en separat app då du går in via ex Nordea så öppnas denna.

Sen att bankerna använder TeamViewer och att slut användarna inte vet hur detta fungerar (detta är något helt annat)

//Simon

Hej

Men var är då vitsen med Face Id om den inte fungerar som dom säger.
Det återstår att se hur säkert detta är och hur bra det kommer att fungera i praktiken.

Jag har scannat in Touch ID ett antal ggr då denna inte öppnar upp låset på mobilen max 5 st på en 6s .
Eller så kör man den 6 koden XXXXXX ist (för mobilen)

Sen vad denna samlar in för data och hur detta hanteras är inget dom går ut med.
Gå in och leta reda på annalys data i din mobil.

Se even dessa ---> https://corporate.fingerprints.com/

Jag tänker på bankID som det finns brister i där är Touch ID är godkänt men det knorras har om BankID då det är en separat app då du går in via ex Nordea så öppnas denna.

Sen att bankerna använder TeamViewer och att slut användarna inte vet hur detta fungerar (detta är något helt annat)

//Simon
Information om hur data från touch id och face if sparas har de visst gått ut med

Information om hur data från touch id och face if sparas har de visst gått ut med

Dom går ut med den datan som dom måste göra.

Sen att det finns mer data det kommer inte ut via tillverkaren utan från dom har jobbat med koden eller har tillgång/eller har stulit infon och sedan lägger dessa ut detta på nätet.

(Hur slutanvändaren använder div program/appar mm det är där bristerna kommer fram för denna användare utan att veta om detta)

Om man tittar på analysdatan i mobilen så hittar du en hel del saker som har med appar mm och vilka knappar du har använd.
Ex låsknappen + volym knapp i analysen mm

Om du ställer en fråga till dom på Appel Suporten ang detta så vet dom inte/eller vill dom inte tala om vad detta är.

(Dvs du bär tala med en programerare/utväklare ist om detta om du nu känner någon på den suporten)
Japp jag känner till några Men det är inget JAG går in på här.

//Simon

Dom går ut med den datan som dom måste göra.

Sen att det finns mer data det kommer inte ut via tillverkaren utan från dom har jobbat med koden eller har tillgång/eller har stulit infon och sedan lägger dessa ut detta på nätet.

(Hur slutanvändaren använder div program/appar mm det är där bristerna kommer fram för denna användare utan att veta om detta)

Om man tittar på analysdatan i mobilen så hittar du en hel del saker som har med appar mm och vilka knappar du har använd.
Ex låsknappen + volym knapp i analysen mm

Om du ställer en fråga till dom på Appel Suporten ang detta så vet dom inte/eller vill dom inte tala om vad detta är.

(Dvs du bär tala med en programerare/utväklare ist om detta om du nu känner någon på den suporten)
Japp jag känner till några Men det är inget JAG går in på här.

//Simon
Men du spekulerar ju bara nu med foliehatten på, varför tar du inte bara och läser på om hur Apples Secure Enclave fungerar? Det finns inget som är så trist som att diskutera med människor som inte har någon kunskap om det ämnet de pratar om.

Men du spekulerar ju bara nu med foliehatten på, varför tar du inte bara och läser på om hur Apples Secure Enclave fungerar? Det finns inget som är så trist som att diskutera med människor som inte har någon kunskap om det ämnet de pratar om.

Det du skriver om lagras i enheten.

Källa---> https://support.apple.com/sv-se/HT204587

Sen att jag skriver lite bredare om hur lite andra saker fungerar i praktiken att Id skannern inte alltid låser upp mobilen.

Testa och se hur många fingrar du kan skanna in på din mobil jag får det till 5 st på en 6S

//Simon

Kan du scanna in mer en 5 i mobilen ?
Det är bra då det fungerar på den mobilen jag använder men det är inte alltid den läser rätt det är min åsikt.

//Simon
Nope, dock misslyckas den så gott som aldrig på första försöket på mina fingrar.

Håller med om att det är synd att gränsen är 5, 6 hade ju varit optimalt.

Senast ändrad:
Så du tror på fullt allvar att Apple skulle släppa en ny teknik (Face ID) som är sämre än Touch ID rent säkerhetsmässigt?

Sen är det ju så att du inte kan göra mycket annat än att identifiera dig med Touch ID. Så fort du ska överföra pengar krävs Bank ID-koden.

Så du tror på fullt allvar att Apple skulle släppa en ny teknik (Face ID) som är sämre än Touch ID rent säkerhetsmässigt?

Sen är det ju så att du inte kan göra mycket annat än att identifiera dig med Touch ID. Så fort du ska överföra pengar krävs Bank ID-koden.
Swisha kan man göra med enbart touch-ID

Swisha kan man göra med enbart touch-ID
Om banken tillåter TouchID som legitimeringsmetod ja (dvs bankens val). Men det lär ju inte vara obligatoriskt? Du lär väl kunna legitimera dig på annat sätt också, även om jag förvisso inte kan förstå på vilket sätt en kort kod skulle vara säkrare...

Om banken tillåter TouchID som legitimeringsmetod ja. Men det lär ju inte vara obligatoriskt? Du lär väl kunna legitimera dig på annat sätt också, även om jag förvisso inte kan förstå på vilket sätt en kort kod skulle vara säkrare...
Missförstå mig inte. Jag älskar Apples touch-ID, så jag tycker det är grymt. Har heller aldrig haft problem med den tjänsten.
Väntar med spänning på face-ID

Hej

1 Nej det tror jag inte men det återstår att se hur bra detta kommer att fungera i praktiken, EX på sommaren så har man ju solbrillor/solkräm/svettas och på sig sedan på vintern mössa/snö/fryser

2 Vissa banker tillåter Touch ID till en viss grad inloggning och vissa på Swish. allt beror på vilken bank du har.
Åter igen ett (3 parts program) Swish.

Jag tvivlar på att Face ID kommer att bli GK då inte Touch ID är det fullt ut men det återstår att se.

//Simon

Hej

1 Nej det tror jag inte men det återstår att se hur bra detta kommer att fungera i praktiken, EX på sommaren så har man ju solbrillor/solkräm/svettas och på sig sedan på vintern mössa/snö/fryser

2 Vissa banker tillåter Touch ID till en viss grad inloggning och vissa på Swish. allt beror på vilken bank du har.
Åter igen ett (3 parts program) Swish.

Jag tvivlar på att Face ID kommer att bli GK då inte Touch ID är det fullt ut men det återstår att se.

//Simon
Återigen, varför läser du inte på innan du skriver?

"A11 Bionic-chippet använder maskininlärning för att läsa av förändringar i ditt ansikte. Sätt på dig glasögon. Ta på dig en hatt. Skaffa skägg. Dina vänner kanske inte känner igen dig, men det gör iPhone X."

Tillbaka
Topp