• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Återigen, varför läser du inte på innan du skriver?

"A11 Bionic-chippet använder maskininlärning för att läsa av förändringar i ditt ansikte. Sätt på dig glasögon. Ta på dig en hatt. Skaffa skägg. Dina vänner kanske inte känner igen dig, men det gör iPhone X."

Det gick ju fint på deras lansering varför tror du denna fick torka sig i ansiktet och rätta huden under ögonen ?

//Simon

Det gick ju fint på deras lansering varför tror du denna fick torka sig i ansiktet och rätta huden under ögonen ?

//Simon

Om det nu var det som var problemet. Apple säger såhär (sen får man tro vad man vill, såklart) :

"Here’s what an Apple rep said about the debacle:

People were handling the device for stage demo ahead of time,” says a rep, “and didn’t realize Face ID was trying to authenticate their face. After failing a number of times, because they weren’t Craig, the iPhone did what it was designed to do, which was to require his passcode.” In other words, “Face ID worked as it was designed to.”

Om det nu var det som var problemet. Apple säger såhär (sen får man tro vad man vill, såklart) :

"Here’s what an Apple rep said about the debacle:

People were handling the device for stage demo ahead of time,” says a rep, “and didn’t realize Face ID was trying to authenticate their face. After failing a number of times, because they weren’t Craig, the iPhone did what it was designed to do, which was to require his passcode.” In other words, “Face ID worked as it was designed to.”

Jag gissar nu att denna var sminkad som dom brukar göra på dom ska vara i detta ljus.
Och den andra som citaterade mej så skrev jag SOLGLASÖGON inte glasögon.

//Simon

Jag älskar när människor utan något som helst stöd sitter och spekulerar med vadderade foliehattar i modernt snitt. Det ger ju utrymme att säga precis vad som helst, eftersom det inte bygger på några objektiva faktum.

Jag tror också att samtliga på scen under eventet var sminkade men jag tror inte att Face ID börjar strula p.g.a. lite puder.

Saksamma den mäter ju typ under ögonen mm med den tekniken dom använder nu och dom kommer att uppdatera detta som allt annat med tiden.
Då användarna får vara dom som testar produkten och dom samlar in infon av dessa för att förbättra sitt program/produkt.

//Simon

Senast ändrad:
Saksamma den mäter ju typ under ögonen mm med den tekniken dom använder nu och dom kommer att uppdatera detta som allt annat med tiden.
Då användarna får vara dom som testar produkten och dom samlar in infon av dessa för att förbättra sitt program/produkt.

//Simon
Finns det ingen android-tråd du kan härja runt i. För här verkar du bara sprida dålig energi

//Simon
Visste du att Google till skillnad från Apple tjänar pengar på information om sina användare? :) Apple säljer hårdvara, Google säljer information. Apple har uttryckligen gått ut med att de är ointresserade av information om sina användare vilket ses som en röd tråd i hur Apple agerar på marknaden.

Inte via min bank.

EDIT: Rättar mig själv här! Mobilt bank-ID har en inställning för att skriva under med Touch-ID så det har jag aktiverat nu :)
Yes. Hittade också inställningen häromdagen, måste kommit i någon uppdatering nyligen :)
Det har alltså sedan tidigare gått att logga in med fingeravtryck, men nu går det även att skriva under. Grymt!

@Simon.x Det är lite svårt att förstå vad du menar med dina inlägg om TouchID. Apple säger själva att all information lagras krypterat lokalt på enheten och aldrig lämnar telefonen (gäller både TouchId och FaceId). Det märks bland annat när man återställer en iPhone från säkerhetskopia då man måste sätta upp TouchId på nytt trots att det var konfigurerat på telefonen som säkerhetskopierades.

Givetvis kan vi inte veta till 100% att det stämmer då källkoden inte är publik men det här är standard practices när man lagrar lösenord. Envägshashat gör att man kan verifiera att ett inmatat lösenord stämmer mot det lagrade, men man kan aldrig läsa ut lösenordet (eller t.ex. fingeravtrycket) i klartext från det lagrade. Vore dumt av Apple att ljuga om en sådan här central sak och jag ser inte vad de skulle tjäna på det.

Visste du att Google till skillnad från Apple tjänar pengar på information om sina användare? :) Apple säljer hårdvara, Google säljer information. Apple har uttryckligen gått ut med att de är ointresserade av information om sina användare vilket ses som en röd tråd i hur Apple agerar på marknaden.

Nu skrev jag om hur dom får feedback ang deras produkter vad som bör fixas till detta gäller samtliga tillverkare.
Sen är det nog endast Apple som inte har DOA på sina produkter vad jag vet så måste du Rek i med Apples store.
Jag kör med min iphone 6s.

Sen hur alla tar betalt/vilka lämnar ut info mm kan man skriva hur mycket som helst om då detta är app relaterat (så jag skippar detta)
Resten överlämnar jag till dom som är progamerare/utveklare vid intresse.

Se över era inställningar och tänk vad ni använder för media i det digitala samhället mm. ;)

@LS den inställningen har vart där ett bra tag I Nordea app

//Simon

Sen hur alla tar betalt/vilka lämnar ut info mm kan man skriva hur mycket som helst om då detta är app relaterat (så jag skippar detta) Resten överlämnar jag till dom som är progamerare/utveklare vid intresse.
Nu börjar jag undra hur mycket du egentligen vet om det här? Apparna skickar inte någon biometrisk data mellan varandra. Om en app anropar tex Bank-ID där du legitimerar dig med Touch-ID så skickar Bank-ID, grovt förenklat, tillbaka ett OK eller INTE OK. Datan för ditt fingeravtryck eller ansikte kan ingen app komma åt.

@LS den inställningen har vart där ett bra tag I Nordea app
Inställningen, för att kunna skriva under med Touch-ID, ligger i Bank-ID, inte Nordeas app.

Nu börjar jag undra hur mycket du egentligen vet om det här? Apparna skickar inte någon biometrisk data mellan varandra. Om en app anropar tex Bank-ID där du legitimerar dig med Touch-ID så skickar Bank-ID, grovt förenklat, tillbaka ett OK eller INTE OK. Datan för ditt fingeravtryck eller ansikte kan ingen app komma åt.

Inställningen, för att kunna skriva under med Touch-ID, ligger i Bank-ID, inte Nordeas app.

Ang biometrisk data så var det inte det jag skrev om. I detta inlägget.
Det finns inställningar i Nordeas app.
Om du tittar efter Hur du vill legitimera dej med Nordeas app. Finns 4 val ett av dessa är Touch-ID.
Det har var länge sedan denna lades till till Nordeas app.
(Där av skrev jag se över era inställningar)
Bifogar en bild (detta Är i Nordeas App) ;)

ug.JPG

Bild 2 Analys data

zxz.JPG

//Simon

Senast ändrad:
Ska tydligen få en iPhone 8 levererad imorgon av UPS. Kommer de och plingar på dörren eller hur gör de? Tänker på att de flesta befinner sig på jobbet dagtid. Kan man be dem droppa av den på ICA? Ni fattar säkert hur jag tänker. Vill pilla på den imorgon. :)

Ska tydligen få en iPhone 8 levererad imorgon av UPS. Kommer de och plingar på dörren eller hur gör de? Tänker på att de flesta befinner sig på jobbet dagtid. Kan man be dem droppa av den på ICA? Ni fattar säkert hur jag tänker. Vill pilla på den imorgon. :)
Du skulle ha skickat telefonen till jobbet. Antingen stannar någon hemma eller så får du försöka ändra leveransadress till jobbet i övermorgon.

Är du inte hemma så lämnar dom den på närmaste UPS pick up point, iaf om du bor i en större stad där dessa finns lite varstans.

Testade lite snabbt, upplever inte det problemet. Första gången de används väljer jag en färg och när jag sedan klickar på dom efter det så kommer inte de olika alternativen upp om jag inte håller inne extra länge.
Jag behöver välja färg varje gång vilket är extremt irriterande. Undantaget är när jag i en aktiv konversation tex väljer "tummen upp" andra gången.

Ska kolla med bekanta som också uppdaterat till iOS11 och se om de har samma problem.

Jag behöver välja färg varje gång vilket är extremt irriterande. Undantaget är när jag i en aktiv konversation tex väljer "tummen upp" andra gången.

Ska kolla med bekanta som också uppdaterat till iOS11 och se om de har samma problem.

Nej jag har inte detta fel.

Testa i inställningar att ta bort emojis och starta om mobilen sedan lägg till dom igen.
Ev se över vilka språk du har lagt till på tagentbordet.
Om detta inte går hör med Appels support

//Simon

Någon mer som noterat att det inte går att höja ringsignalsvolymen efter uppdateringen? Oavsett i vilken meny man står så är det bara "vanliga" volymen som ändras. Flickar man på ljud på/av-knappen så ser man ändå sin ringsignalsvolym men jag lyckas inte ändra den.

Nej jag har inte detta fel.

Testa i inställningar att ta bort emojis och starta om mobilen sedan lägg till dom igen.
Ev se över vilka språk du har lagt till på tagentbordet.
Om detta inte går hör med Appels support

//Simon
Har sökt lite och det är flera som har samma problem. Dock verkar det inte vara relaterat till iOS11 även om det var då problemet uppstod för mig.

Tillbaka
Topp