• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Skall strax byta min lur, iPhone 6s tror jag den heter. Skall kag köra på 8 eller invänta X i nov?
Hur hade ni gjort och varför?

Nästa fråga är abonnemanget...har alltid kört Telenor XL (kostar inkl 6s ca 800-900kr/mån) tror jag det hette när det fanns. Heter något annat idag.

Kilat och gjort en uppställning enl nedan:
Priserna verkar vara i stort samma, finns det då anledning till att byta?
Samtidigt känner jag att jag borde faaaan få en bra deal eftersom jag vart kund hos Telenor och allt vad de hette innan...europolitan eller vad det var...men får samma deal som en som nytecknar...

image.jpg

Det är så androidfanatiker funkar. Målet är att konvertera andra för att övertyga sig själv att man gjort rätt val.

Nu projicerar du. Det är precis så alla Apple-torskar fungerar. Försöker rättfärdiga att man pyntar överpris genom att hela tiden belysa det Apple är bra på - men sällan/aldrig ge något annat bolag välförtjänt credit. Det kommer ni givetvis aldrig erkänna dock.

Håller dock med dig @Torsten; ska sluta förstöra er mysiga stämning.

Nu projicerar du. Det är precis så alla Apple-torskar fungerar. Försöker rättfärdiga att man pyntar överpris genom att hela tiden belysa det Apple är bra på - men sällan/aldrig ge något annat bolag välförtjänt credit. Det kommer ni givetvis aldrig erkänna dock.

det här är en tråd om iPhone, inte nån tråd där det ska krigas om iOS eller android, acceptera att folk tycker olika.

Precis! Låt oss Apple-freaks njuta av att betala för mycket för gamla produkter. Det gör vi så gärna.

Eller så kan ni lägga ner gafflandet och ägna er åt att hjälpa mig i mitt första inlägg i tråden:)
Och nej, android är inget alternativ för mig om någon mot förmodan skulle släppa en sådan kommentar gällande min fråga

Skall strax byta min lur, iPhone 6s tror jag den heter. Skall kag köra på 8 eller invänta X i nov?

Nästa fråga är abonnemanget...har alltid kört Telenor XL (kostar inkl 6s ca 800-900kr/mån) tror jag det hette när det fanns. Heter något annat idag.

Samtidigt känner jag att jag borde faaaan få en bra deal eftersom jag vart kund hos Telenor och allt vad de hette innan...europolitan eller vad det var...men får samma deal som en som nytecknar...

image.jpg
Stod inför samma dilemma, köpte en 8 igår. Tänker väl att jag gillar hemknappen och försöker hålla nere priset så bra det går. Använder telefonen till basic-grejer endast. Dock lär man säkert bli sugen på en X när man väl får klämma på en... Nöjd nu iallafall, 8an är supersnabb jämfört med tidigare.

Angående abonnemang så är jag bekväm av mig så om priset är ung. samma och jag är nöjd i övrigt så hade jag behållit operatören.
Tror de kan ge en schysst deal om man ringer till dom.

Mina 2 ören.

Hade det stämt så hade de varit vi som klankar ner Android i en Android-tråd och inte tvärtom. Välkommen till verkligheten.

image.jpg
Om du har möjlighet och orkar, så gå in på lämplig multibrand store typ the phonehouse, så kommer du få en hel del bättre erbjudanden.
Fixade med min frus telefon, för ungefär ett år sedan. Fick en Iphone 7 plus för 2000kr (engångsavgift) och 25GB i månaden för 399kr med Tele2. (så prutmån finns..)
Säljarna i de butikerna har mig veterligen provision, så de kommer kunna ge dig bra erbjudanden för att få sälja. Deras provision från operatör är som jag förstått det fast och inte avhängig på vilket abonnemang och pris de säljer för.
Vidare kanske samma funkar i en Telenor butik/ över telefon, bara säga att du funderar på att byta och se vad som händer.

image.jpg

Jag är i samma situation med en vanlig iPhone 6. Tänker att jag väntar till X kommer och bestämmer mig då. Jag har också haft Telenor sedan Vodafone och försökte få någon rabatt när jag bytte telefon för 2-3 år sedan. Tyvärr verkar bolagen vara helt ointresserade av att ta hand om befintliga kunder, särskilt de som aldrig krånglat eller inte byter operatör varannat år. Återkom gärna när du bestämt dig och vad du valde.

Tycker det är för lite skillnad mellan 6+ och 8+ så det får bli en X för min del. Hoppas inte väntetiden blir för lång bara. :banghead:

Sorry för lite OT, men vilka mer har problem efter uppgradering till iOS 11? Jag har iPhone 7 Plus och den hänger sig konstant och är allmänt långsam när den väl fungerar. Får säkert starta om den 6-7 ggr om dagen alltså. iOS 11.0.1 hjälpte inte och heller inte genom att återställa alla inställningar..

Är det nu man testar Samsung Galaxy?

Sorry för lite OT, men vilka mer har problem efter uppgradering till iOS 11? Jag har iPhone 7 Plus och den hänger sig konstant och är allmänt långsam när den väl fungerar. Får säkert starta om den 6-7 ggr om dagen alltså. iOS 11.0.1 hjälpte inte och heller inte genom att återställa alla inställningar..

Är det nu man testar Samsung Galaxy?

Gör en backup på telefonen via iTunes i datorn.
Sen återställer du telen via iTunes och startar den som en ny telefon.
Efter de återställer du telefonen från din backup som du tidigare gjorde.

Japp får nog testa det. Annars har jag Apple Care så får svänga förbi och kolla om de kanske har någon lösning. Tycker det är synd att Apples flaggskepp blivit stenålder på bara ett år. Så var det ändå inte riktigt förut.

image.jpg

Jag körde på 3 dem har ett erbjudande på bytt blir nytt? Ngt sånt. iaf så bytte jag in min gamla 5SE och plocka ut en ny 8 64gb 25gb surf och fick rabatt på månadskostnaden. blev 399kr/månaden.

Tjenare!
Är det någon här som redan hunnit köpa en iPhone 8 Plus och planerar på att sälja den så snart iPhone X kommer ut? :angel:

Hur skulle det hjälpa menar du? Är det ett mjukvarufel medföljer det i en säkerhetskopia.
Dvs helt meningslöst att återställa en telefon för att felsöka ett problem ifall man direkt sätter in sin säkerhetskopia...

Hur skulle det hjälpa menar du? Är det ett mjukvarufel medföljer det i en säkerhetskopia.
Dvs helt meningslöst att återställa en telefon för att felsöka ett problem ifall man direkt sätter in sin säkerhetskopia...
Det är hur vissa problem löst sig för mig, även Apple support hänvisar till detta alternativ.
Fråga Apple

Tillbaka
Topp