• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Tycker det känns lite olikt Apple att låta oss betatesta ios 11. Var inte så med 10 har jag för mig.

Viss

Tackar :)
Visserligen kan man backa OS , jailbreaka etc.
Men det är inget som vanliga Svenssons pysslar med :p
Nä det låter jag bli. Missade att du köpt en ny med "11 på köpet". Siktar själv på en X som ersättare till min 7+. Fundrar dock på att vänta lite och inte hänga på låset när de släpps. Verkar vara kvalitetsproblem med dem. Är inte helt nöjd med min 7+ som är rätt långsam i kameran. Klart långsammare än min 6s+. Säkert ett måndagsex.

Nä det låter jag bli. Missade att du köpt en ny med "11 på köpet". Siktar själv på en X som ersättare till min 7+. Fundrar dock på att vänta lite och inte hänga på låset när de släpps. Verkar vara kvalitetsproblem med dem. Är inte helt nöjd med min 7+ som är rätt långsam i kameran. Klart långsammare än min 6s+. Säkert ett måndagsex.
Vad har du läst om kvalitetsproblem? Är så trött på min SE från jobbet så tänkte panga en X privat när den släpps.

bluetooth slår på sig själv. Är det kopplat till os-uppdateringen? Nån som har koll?
Ja, stänger man av bt via control center så stängs den enbart av tillfälligt (likadant gäller för wifi), för att stänga av de båda funktionerna helt måste man gå in på repsektive inställning

bluetooth slår på sig själv. Är det kopplat till os-uppdateringen? Nån som har koll?
Jag blev förvånad här om dagen när jag satte mig i bilen och mobilen kopplade upp sig. Var helt säker på att BT var avstängt men började också fundera på om det ändrats i och med iOS11. Ska testa nu på morgonen.

EDIT: Testade nu att ha BT avstängt i CC och stoppade in mina Airpods i öronen och vips så hoppade BT igång :)

Så har det varit länge. Tror @zeke_varg menar att BT som stängts av via CC hoppar igång igen utan att man själv gjort ändringen.
Det är det jag menar, kanske formulerade mig lite fel men ja i och med IOS 11 så hoppar bt/wifi igång av sig själv trots att man stängt av den via cc om den har en enhet eller hotspot att koppla upp sig emot

Blir en X för mig. :)
Lyckades hamna på en förbeställningslista, slipper sitta och tävla mot alla andra snabbklickare den 27e. ;)

E71E8A6B-2095-4359-B41A-8979B9AD8D38.jpeg

Tillbaka
Topp