• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Roffe

Panerai
2-Faktor
E2585686-B0ED-4A48-8DF6-AF8D578F8319.png
Kanske missuppfattar men kör Face ID på mobilt bankid när jag loggar in på Bank t ex
 

kalufsen

Panerai
Nej inte alls. Jag aktiverade appen och touch id med hjälp av min gamla mobil, sen när jag skulle logga in så använde den Face ID bara. Jag tänkte liksom aldrig på det utan det fungerade bara och nu vågar jag inte ta bort det för att stämma av processen :D
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Nej inte alls. Jag aktiverade appen och touch id med hjälp av min gamla mobil, sen när jag skulle logga in så använde den Face ID bara. Jag tänkte liksom aldrig på det utan det fungerade bara och nu vågar jag inte ta bort det för att stämma av processen :D
Haha, förstår det. Tycker det är väldigt skumt för om man googlar står det följande:
B508D33C-E6B8-41D4-805A-F6BEA76BF630.png
 

kalufsen

Panerai
Haha, förstår det. Tycker det är väldigt skumt för om man googlar står det följande:
B508D33C-E6B8-41D4-805A-F6BEA76BF630.png
Underligt. Har du Touch ID aktiverat alls? Om inte så antar jag att du har en kod för att logga in på diverse grejer?
Testade att ta bort Touch ID av misstag liksom nu, valde Touch ID på och skrev in min kod. Testade att logga in och nu kör den Face ID igen
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Underligt. Har du Touch ID aktiverat alls? Om inte så antar jag att du har en kod för att logga in på diverse grejer?
Testade att ta bort Touch ID av misstag liksom nu, valde Touch ID på och skrev in min kod. Testade att logga in och nu kör den Face ID igen
Nej, jag kan ju inte aktivera det, står endast ” ”Din telefon eller surfplatta har inte stöd för Touch ID.” Som du säger så kräver den min kod istället.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Kanske inte har någon bäring i detta men värt ett försök kanske, hade två Bank ID redan så tog bort den äldsta och skapade ett nytt minns jag via Övrigt Val på skandia.se
Sorry, ja du vette fan asså, tycker bara att det är märkligt. Hade kanske varit förståeligt om vi haft olika banker men.
Haha, håller med. Gjorde det precis också, skapade ett via Länsförsäkringar bank förut (min andra bank) men tog bort det och skapade via Skandia nu men fungerar ändock ej...
 

kalufsen

Panerai
Haha, håller med. Gjorde det precis också, skapade ett via Länsförsäkringar bank förut (min andra bank) men tog bort det och skapade via Skandia nu men fungerar ändock ej...
Vi pratar om mobilt BankID, eller hur?
Ja du har inget mer att komma med :O Stämmer, eller tror det benämns Bank ID bara, samma app oavsett om du söker på bank id eller mobilt bank id. (BankID säkerhetsapp)
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Jag har inte hängt med riktigt här nu, men jag loggade precis in på Svenska spel med BankID/FaceID
Första gången stod det bara att BankID inte var gjort för FaceID, men det funkar ju klockrent.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Men vad har FI med faceid och touchid att göra? De detaljreglerar väl inte identifikationsteknik såvitt jag vet. Vore intressant att se i vilken föreskrift det står.
Mer än vad man tror, så fort banktjänster nämns måste FI mer eller mindre godkänna det mesta. Enligt mig är otroligt att de inte har godkänt faceID(verkar dock ha gjort?)än då det är betydligt säkrare än touchID,
 

JohnDoe

Rolex
Mer än vad man tror, så fort banktjänster nämns måste FI mer eller mindre godkänna det mesta. Enligt mig är otroligt att de inte har godkänt faceID(verkar dock ha gjort?)än då det är betydligt säkrare än touchID,
Jag är inte helt säker på det du säger och jag har ganska god insikt i den myndighetens arbete men vi pausar frågan till måndag ;)
 
Topp