Kanske missuppfattar men kör Face ID på mobilt bankid när jag loggar in på Bank t ex
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske missuppfattar men kör Face ID på mobilt bankid när jag loggar in på Bank t ex
Skumt, vad står det i din bank-ID app då?
Gjorde samma procedur som för Touch ID och sen när jag testade att logga in på banken med mobilt bank id så fråga den något i stil med om jag accepterar Face ID, minns inte riktigt Men testa!Skumt, vad står det i din bank-ID app då?
Kanske beror på vilken bank man har då? Vad har du?Gjorde samma procedur som för Touch ID och sen när jag testade att logga in på banken med mobilt bank id så fråga den något i stil med om jag accepterar Face ID, minns inte riktigt Men testa!
Kanske, Skandia.Kanske beror på vilken bank man har då? Vad har du?
Jag också, fungerar inte. Kommer inte upp någonting.. Beror nog på att jag inte kan aktivera det på något sätt via BankID! Stod det likadant för dig inne i BankID appen? Gissar att det inte gjorde det?Kanske, Skandia.
Haha, förstår det. Tycker det är väldigt skumt för om man googlar står det följande:Nej inte alls. Jag aktiverade appen och touch id med hjälp av min gamla mobil, sen när jag skulle logga in så använde den Face ID bara. Jag tänkte liksom aldrig på det utan det fungerade bara och nu vågar jag inte ta bort det för att stämma av processen
Underligt. Har du Touch ID aktiverat alls? Om inte så antar jag att du har en kod för att logga in på diverse grejer?Haha, förstår det. Tycker det är väldigt skumt för om man googlar står det följande:
Nej, jag kan ju inte aktivera det, står endast ” ”Din telefon eller surfplatta har inte stöd för Touch ID.” Som du säger så kräver den min kod istället.Underligt. Har du Touch ID aktiverat alls? Om inte så antar jag att du har en kod för att logga in på diverse grejer?
Testade att ta bort Touch ID av misstag liksom nu, valde Touch ID på och skrev in min kod. Testade att logga in och nu kör den Face ID igen
Ser inte likadant ut öht ju..Mycket mycket underligt.
Mitt ser likadant ut på Inställningar, min bild är från "Touch ID för Bank ID" som sagt Skicka screenshot när du trycker på Touch ID för Bank ID.Eller är det där inne i Skandia-appen?
Har jag gjort, det är där uppe. Men här kommer den igen:Mitt ser likadant ut på Inställningar, min bild är från "Touch ID för Bank ID" som sagt Skicka screenshot när du trycker på Touch ID för Bank ID.
Sorry, ja du vette fan asså, tycker bara att det är märkligt. Hade kanske varit förståeligt om vi haft olika banker men.Har jag gjort, det är där uppe. Men här kommer den igen:
Kanske inte har någon bäring i detta men värt ett försök kanske, hade två Bank ID redan så tog bort den äldsta och skapade ett nytt minns jag via Övrigt Val på skandia.seHar jag gjort, det är där uppe. Men här kommer den igen:
Kanske inte har någon bäring i detta men värt ett försök kanske, hade två Bank ID redan så tog bort den äldsta och skapade ett nytt minns jag via Övrigt Val på skandia.se
Haha, håller med. Gjorde det precis också, skapade ett via Länsförsäkringar bank förut (min andra bank) men tog bort det och skapade via Skandia nu men fungerar ändock ej...Sorry, ja du vette fan asså, tycker bara att det är märkligt. Hade kanske varit förståeligt om vi haft olika banker men.
Haha, håller med. Gjorde det precis också, skapade ett via Länsförsäkringar bank förut (min andra bank) men tog bort det och skapade via Skandia nu men fungerar ändock ej...
Ja du har inget mer att komma med :O Stämmer, eller tror det benämns Bank ID bara, samma app oavsett om du söker på bank id eller mobilt bank id. (BankID säkerhetsapp)Vi pratar om mobilt BankID, eller hur?
Ja men tänkte så du använder mobilt BankID och inte endast vanligt BankID?Ja du har inget mer att komma med :O Stämmer, eller tror det benämns Bank ID bara, samma app oavsett om du söker på bank id eller mobilt bank id. (BankID säkerhetsapp)
Haha ja mobilt bank idJa men tänkte så du använder mobilt BankID och inte endast vanligt BankID?
Haha, tror vi får lägga ner detta isåfall, jag får snällt vänta tills BankID tagit sig i kragen! Tack för hjälpen i alla fallHaha ja mobilt bank id
Skyll inte på BankID, det är FI som är sen på bollenHaha, tror vi får lägga ner detta isåfall, jag får snällt vänta tills BankID tagit sig i kragen! Tack för hjälpen i alla fall
Men vad har FI med faceid och touchid att göra? De detaljreglerar väl inte identifikationsteknik såvitt jag vet. Vore intressant att se i vilken föreskrift det står.Skyll inte på BankID, det är FI som är sen på bollen
Mer än vad man tror, så fort banktjänster nämns måste FI mer eller mindre godkänna det mesta. Enligt mig är otroligt att de inte har godkänt faceID(verkar dock ha gjort?)än då det är betydligt säkrare än touchID,Men vad har FI med faceid och touchid att göra? De detaljreglerar väl inte identifikationsteknik såvitt jag vet. Vore intressant att se i vilken föreskrift det står.
Jag är inte helt säker på det du säger och jag har ganska god insikt i den myndighetens arbete men vi pausar frågan till måndagMer än vad man tror, så fort banktjänster nämns måste FI mer eller mindre godkänna det mesta. Enligt mig är otroligt att de inte har godkänt faceID(verkar dock ha gjort?)än då det är betydligt säkrare än touchID,