Vad sitter på nu, canvas? Sailcloth är ju snarlikt men det hade jag nog provat.Dubbelkrono Ceratanium. Nån som har npt bra förslag på alternativt band? Tänker tjockt buffelläder, svart med röd stitch. Eller nåt.![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad sitter på nu, canvas? Sailcloth är ju snarlikt men det hade jag nog provat.Dubbelkrono Ceratanium. Nån som har npt bra förslag på alternativt band? Tänker tjockt buffelläder, svart med röd stitch. Eller nåt.![]()
![]()
Vad sitter på nu, canvas? Sailcloth är ju snarlikt men det hade jag nog provat.
OEM Gummi med canvas på ovansidan. Svart stitch.![]()
21/18.Ruggigt snyggt, skulle nog passa på en Aquatimern. Vet du bredden?
Lite osäker på frågan, men att tänka på här är att IWCs viklås är av enkelvikt modell på ett sätt som gör att ditt normala läderband för vanligt spänne inte passar. Du behöver ett band avsett för viklås (den ”korta” delen är mycket kortare och den ”långa” delen längre).Hej! Köpte nyligen en Pilot Automatic Spitfire IW326803 med läderarmband. Klockan kommer orginal med ett vanligt spänne men jag intresserad av att ersätta det med ett viklås. När man väljer viklås, hur skall man tänka kring dimensioner och vilket mått avses när man läser specifikationen för ett viklås? Tacksam för er feedback.
Hej! Köpte nyligen en Pilot Automatic Spitfire IW326803 med läderarmband. Klockan kommer orginal med ett vanligt spänne men jag intresserad av att ersätta det med ett viklås. När man väljer viklås, hur skall man tänka kring dimensioner och vilket mått avses när man läser specifikationen för ett viklås? Tacksam för er feedback.
Inte meningen att kidnappa ditt svar, men jag skulle gärna vilja ha en prisuppgift på precis det som Fredrikb vill ha - ett nytt läderarmband med ett vilklås. Det är för min relativt nya 377714! Stort tack på förhand!Det som @fredrikb säger stämmer. Vill du ha hjälp att få ett så kan vi på IWC i München hjälpa dig att ordna ett nytt band och viklås om du skulle vilja det!![]()
Inte meningen att kidnappa ditt svar, men jag skulle gärna vilja ha en prisuppgift på precis det som Fredrikb vill ha - ett nytt läderarmband med ett vilklås. Det är för min relativt nya 377714! Stort tack på förhand!
Trema
Således totalt 620 EUR, stort tack för uppgiften! Om jag skulle vilja ha länken? Vad ligger den på? Har hört att den går på en bit över 1.000 EUR, stämmer det?Vill du ha ett nytt läderband som är av samma typ som originalet för Petit Prince så ligger de 210€, och viklås till den på 410€.
Tack för svar! Vad jag menade med frågan var om måtten man läser kring armband och lås/spännen gäller samma mått. Detta eftersom armbandet kan ha olika storlek beroende på vart man mäter. Ditt svar gör dock att jag i så fall behöver kika på både armband och viklås. Känner någon till om det finns ett 20mm armband med viklås från IWC?Lite osäker på frågan, men att tänka på här är att IWCs viklås är av enkelvikt modell på ett sätt som gör att ditt normala läderband för vanligt spänne inte passar. Du behöver ett band avsett för viklås (den ”korta” delen är mycket kortare och den ”långa” delen längre).
OK, missade ditt svar. Hur kontaktar jag er för mer info kring pris och utseende?Det som @fredrikb säger stämmer. Vill du ha hjälp att få ett så kan vi på IWC i München hjälpa dig att ordna ett nytt band och viklås om du skulle vilja det!![]()
Således totalt 620 EUR, stort tack för uppgiften! Om jag skulle vilja ha länken? Vad ligger den på? Har hört att den går på en bit över 1.000 EUR, stämmer det?
OK, missade ditt svar. Hur kontaktar jag er för mer info kring pris och utseende?
Will do! Tack för hjälpen![email protected]
Skriv gärna på engelska ifall en av mina kollegor skulle svara om jag vara ute på ärenden!
Coolt! Är det April som gäller i år också?Har precis sett alla nya klockor som ska släppas i år, och jag kan STARKT rekommendera att kika när allt släpps på Watches & Wonders, ni kommer inte bli besvikna.
Coolt! Är det April som gäller i år också?
Watches & Wenders körs digitalt 7-13 april i år!
IWC brukar väl fokusera på en serie/line (pilot, ingeneur, dykarna osv) varje år i någon form av roterande schema? Förra året var det Portuguesee. Jag förstår att EchoDelta inte kan säga något om vad han sett, men är det någon som vet vilken serie/line som är på gång i år?
IWC brukar väl fokusera på en serie/line (pilot, ingeneur, dykarna osv) varje år i någon form av roterande schema? Förra året var det Portuguesee. Jag förstår att EchoDelta inte kan säga något om vad han sett, men är det någon som vet vilken serie/line som är på gång i år?
All i can say is, not this time!
Det låter väldigt spännande! Vi får hålla oss till tåls med lite IWC old school medan vi väntar. 90-talsdesign och ETA.All i can say is, not this time!
Hörde ett rykte om att det skulle komma en 3705 reissue i Ceratanium, men det var nån vecka innan de släppte SFTI-modellen så oklart om snubben i Zürich flagship store bara drog en rövare.Det låter väldigt spännande! Vi får hålla oss till tåls med lite IWC old school medan vi väntar. 90-talsdesign och ETA.
![]()