• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Har provat dem samtidigt (hade en Tribute to Mark XI som ju är en Mark XVIII med annan tavla och visare), tycker det är ganska stor skillnad på hur de ser ut och upplevs.
Det är ju inte heller samma "innehåll" i Mark XVIII och Spitfire.
Vad tycker du om den röda texten på tavlan?

Den nya BP43 är riktigt trevlig, men tyvärr för stor för mig.

Inte lätt att veta hur modellerna blir framöver, kanske kommer en Mark XIX baserad på nuvarande Spitfire :).
@Echo Delta kanske har någon aning om det?

Intressant att en så liten skillnad i mm ändå märks av. Det röda stör inte mig. Spitfire har funnits länge hos IWC. De olika färgerna på lumen är mer trist på bild. Vet ej hur det upplevs live.
 

Tachymeter

Cartier
Intressant att en så liten skillnad i mm ändå märks av. Det röda stör inte mig. Spitfire har funnits länge hos IWC. De olika färgerna på lumen är mer trist på bild. Vet ej hur det upplevs live.
Ja, det är inte bara diametern som gör skillnad, även formen och längden på bandhornen.
Om jag minns rätt började Spitfire hos IWC 2003 med Mark XV (finns på bild på den längre upp i tråden).
All lume har samma färg (det vita är inte lume). Ser riktigt bra ut IRL.
 

Portugieser

Cartier
1623160916603.jpeg
 

RobHK

Cartier
Ny på forumet här, tänkte presentera mig med den enda finare klocka jag har. Den har varit min daily beater senaste 8 åren då jag köpte den i Hongkong (med kraftig rabatt igenom en kompis som jobbade på Richemont). Det var ett riktigt stort köp för mig på den tiden, men klockan har givit mycket glädje igenom åren. Här en bild med lite Hongkong feeling i bakgrunden.

IWC RobHK.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Ny på forumet här, tänkte presentera mig med den enda finare klocka jag har. Den har varit min daily beater senaste 8 åren då jag köpte den i Hongkong (med kraftig rabatt igenom en kompis som jobbade på Richemont). Det var ett riktigt stort köp för mig på den tiden, men klockan har givit mycket glädje igenom åren. Här en bild med lite Hongkong feeling i bakgrunden.

IWC RobHK.jpg

Välkommen!
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
IMG_6061.jpg
Otroligt nöjd med denna. Min första blåa tavla, färgen har aldrig tilltalat mig men blev positivt överraskad, passar till mycket och är ett riktigt strap monster.

Blir en helt annan klocka på band jmf med länk. Älskar länken. Tycker dock den gör sig väldigt bra på band, och kommer byta ut länken för ett band över sommaren. Posta gärna dina olika kombinationer för inspiration.
 

Portugieser

Cartier
Wow! Vart är bilden ifrån, det var rejält med patina på den. Eller har du precis köpt en?
Inte köpt men blev ruskigt sugen när jag såg den där… 🤩
 
Topp