• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Vad tycker ni om denna (IW324019, lånad bild)?
Jag tycker den ser riktigt trevlig ut men funderar på om man tröttnar på brons efter ett tag.

IWC-X-THE-RAKE-REVOLUTION-Pilot-Auto-36mm-W2327_2-768x768.jpg
Det är fantastisk tycker jag, svårt att säga om du tröttnar på brons eller ej. Jag har två st och älskar det som ett komplement till beaterdykaren och finklockan. nyare IWC har en bra blandning, men aluminium i, blir fint svart istället för grön. Dock så vet jag inte hur just denna speciella modell är.

A8D7F2E3-2B2B-4F32-AB38-AFE6834B6BF5.jpeg


36mm och lite svår att få tag på, lyckas du så köp.
 

Sonos

Omega
Jag hade tagit den billigare av de två. Ser inte att det skulle vara några större skillnader på verken.

Skiljer det i pris? Om ja, ta den som är billigare.

Skick, service och eventuell garantier är viktigare.

Tack! Nej, skiljer inget i pris, båda har certet stämplat 2021. 001 kan jag få omgående medans 009:an kommer ta några veckor/månad.

Min sista fundering är andrahandsvärdet. Tror ni att det kommer skilja sig något mellan de två? 001 började ju tillverkas 2016 och 009 2020 (?)
 

Tachymeter

Cartier
Det är fantastisk tycker jag, svårt att säga om du tröttnar på brons eller ej. Jag har två st och älskar det som ett komplement till beaterdykaren och finklockan. nyare IWC har en bra blandning, men aluminium i, blir fint svart istället för grön. Dock så vet jag inte hur just denna speciella modell är.

A8D7F2E3-2B2B-4F32-AB38-AFE6834B6BF5.jpeg


36mm och lite svår att få tag på, lyckas du så köp.
Den är från 2019, hur länge har IWC haft den legeringen de har nu?
Ja, den är lite svår att få tag på, men har hittat en :cool: .

Vilka två bronsklockor är det du har?
 

Sonos

Omega
Experter. Ser denna länk fel ut eller är det bara stretch? För visst ska dessa länkbitar sitta mycket tajtare?
 

Bilagor

  • 25B1DCF7-7791-48BC-AEBD-DC68ABC94734.png
    25B1DCF7-7791-48BC-AEBD-DC68ABC94734.png
    289.9 KB · Visningar: 21
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Svårt att avgöra om det är en äkta och bra klocka på en bild. Länken ser inget vidare ut. Och jag undrar lite på datumet. Både storlek på ”30”och så är det svårt att se tavlan då bilden är så mörk. Jämför med nedan tex:

 
Senast ändrad:

Sonos

Omega
Svårt att avgöra om det är en äkta och bra klocka på en bild. Länken ser inget vidare ut. Och jag undrar lite på datumet. Både storlek på 30 och så är det svårt att se tavlan så bilden är då mörk. Jämför med nedan tex:

Tack! Fick dåliga vibbar av bilderna och klev åt sidan (trots att klockan ska ha blivit servad av IWC i Okt-21)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
IWC är verkligen kungar på att variera en klockdesign i mängder av smakfulla varianter. Brons, keramik, olika färgkombinationer, alla riktigt väl exekverade.
Välkomna till KS och denna tråd om IWC. Läs bakåt i tråden, finns mycket info. Och ställ frågor. Är du intresserad av en speciell klocka så skicka med en bild eller skriv exakt referens så blir det lättare att matcha. Och så kan du lägga upp en köp-annons:
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack!
Den uppmaningen kan man ju inte låta bli :)

Banden är lite stela då de inte är använda, "Revolutionbandet" i mocka är det bekvämaste än så länge.

IMG_5992.jpg
IMG_5993.jpg
IMG_5994.jpg
Verkligen fin, jag hade testat ett mörkbrunt läder. Kolla min bronsklockan ovan som exempel om du vill ha flygarkänsla. Annars ett band från Erika?

 

Enzo

Omega
Tankar om Pilots Watch Chronograph 41?
Jag är svag för grönt och den finns med grön urtavla. Är inte alls bevandrad i IWC världen.
 

Bilagor

  • 7FDA28BC-37A0-4717-8D7A-ABD6E96940B4.jpeg
    7FDA28BC-37A0-4717-8D7A-ABD6E96940B4.jpeg
    131.3 KB · Visningar: 17

Portugieser

Cartier
Tankar om Pilots Watch Chronograph 41?
Jag är svag för grönt och den finns med grön urtavla. Är inte alls bevandrad i IWC världen.
Tycker IWC har haft ett riktigt guldår i år och den där är tillsammans med den blå diton en av anledningarna. Pilotkronograferna är bland de mest populära klockorna från IWC och finns i massor av utföranden (min nedan), på senare tid med inhouse och nu för första gången vattentät. Länken kan vara den bästa som någonsin tillverkats.

Jag tycker de är otroligt allsidiga. Funkar både till sliten t-shirt med bandnamn och till kostym 😊

Nackdelen är väl, som generellt med IWC, att de tappar värde när man kliver ut ur butiken om man köper nytt. Därefter är priset dock stabilt i decennier såvitt jag kan bedöma.

1639826447937.jpeg
 
Senast ändrad:

Enzo

Omega
Tycker IWC har haft ett riktigt guldår i år och den där är tillsammans med den blå diton en av anledningarna. Pilotkronograferna är bland de mest populära klockorna från IWC och finns i massor av utföranden (min nedan), på senare tid med inhouse och nu för första gången vattentät. Länken kan vara den bästa som någonsin tillverkats.

Jag tycker de är otroligt allsidiga. Funkar både till sliten t-shirt med bandnamn och till kostym 😊

Nackdelen är väl, som generellt med IWC, att de tappar värde när man kliver ut ur butiken om man köper nytt. Därefter är priset dock stabilt i decennier såvitt jag kan bedöma.

1639826447937.jpeg

Tack för bra och utförligt svar! Länken ser ut som jubilee 😊 Jag kikade lite på IWCs sida och stort plus till dem för alla bra bilder och vyer. Fanns bra 360 och Augmented reality för att se klockan!
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tycker IWC har haft ett riktigt guldår i år och den där är tillsammans med den blå diton en av anledningarna. Pilotkronograferna är bland de mest populära klockorna från IWC och finns i massor av utföranden (min nedan), på senare tid med inhouse och nu för första gången vattentät. Länken kan vara den bästa som någonsin tillverkats.

Jag tycker de är otroligt allsidiga. Funkar både till sliten t-shirt med bandnamn och till kostym 😊

Nackdelen är väl, som generellt med IWC, att de tappar värde när man kliver ut ur butiken om man köper nytt. Därefter är priset dock stabilt i decennier såvitt jag kan bedöma.

1639826447937.jpeg
Missade faktiskt vattentätheten. Från 6bar till 10bar. Gäller även BP43. Dock inte på alla pilot kronografmodeller som släppts under året, tyvärr. Så jag är kvar med 6bar i samlingen.
 

Portugieser

Cartier
Missade faktiskt vattentätheten. Från 6bar till 10bar. Gäller även BP43. Dock inte på alla pilot kronografmodeller som släppts under året, tyvärr. Så jag är kvar med 6bar i samlingen.
Ja, det är en rätt betydande fördel med de nya modellerna. Dock så har jag utan framgång försökt köpa ett gummi till min BP43:a i månader, så att den är vattentät gör egentligen ingen skillnad. Servicen på Krons lämnar en del i övrigt att önska minst sagt… 🙄
 
Topp