Kör du viklåset? I så fall hur funkar det då låsen brukar vara så långa, är bandet sytt som originalet kortare på sidan med söljor och längre på hålsidan?![]()
IW5004 - Fortfarande min mest använda klocka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör du viklåset? I så fall hur funkar det då låsen brukar vara så långa, är bandet sytt som originalet kortare på sidan med söljor och längre på hålsidan?![]()
IW5004 - Fortfarande min mest använda klocka.
Jag kör viktlåset på ett band som jag specialbeställt utifrån att det ska funka till viklåset. Vanliga band blir knas med viklåset.Kör du viklåset? I så fall hur funkar det då låsen brukar vara så långa, är bandet sytt som originalet kortare på sidan med söljor och längre på hålsidan?
fliegern har ju verkligen så fint formspråk!Ny uppsättning färgade gummiband till IWCs pilotserie. Hiss eller diss?
![]()
![]()
![]()
![]()
Grym tavla, väcker verkligen habegäretDetsamma!
![]()
Jag är så oerhört jäkla sugen på en helborstad IWC Pilot’s Watch Automatic 36 med mattsvart urtavla (IW324010).
Är det någon här som har en? Och tror ni den kan vara på väg att få sig en uppdatering?
![]()
Bild av @watchstudies på IG.
36an tycks ha "utgått" även om den finns kvar iom lanseringen av Mark XX. Den fick då nytt inhouse-verk som inte har använts (mig veterligen) på någon modell mindre än 37mm. Kan det vara så att den nya kalibern är större än vad deras Selitta-baserade verk?Jag är så oerhört jäkla sugen på en helborstad IWC Pilot’s Watch Automatic 36 med mattsvart urtavla (IW324010).
Är det någon här som har en? Och tror ni den kan vara på väg att få sig en uppdatering?
![]()
Bild av @watchstudies på IG.
Det verkar inte som det baserat på vad jag kan hitta iaf. Vore fantastiskt med en uppdatering av 36an också. Bättre reserv, 100m vattentäthet och lume på markörerna.36an tycks ha "utgått" även om den finns kvar iom lanseringen av Mark XX. Den fick då nytt inhouse-verk som inte har använts (mig veterligen) på någon modell mindre än 37mm. Kan det vara så att den nya kalibern är större än vad deras Selitta-baserade verk?
Bedrövlig bildJag är så oerhört jäkla sugen på en helborstad IWC Pilot’s Watch Automatic 36 med mattsvart urtavla (IW324010).
![]()
Bild av @watchstudies
Den gröna, är den limited eller Harrods? Ser den ej på hemsidanMark XX är farligt bra på handleden… testade grön och på länk på Harrods.
![]()
![]()
![]()
Den gröna, är den limited eller Harrods? Ser den ej på hemsidan
Du råkade inte få ett foto på modellnumret?Den är ordinarie men av någon anledning inte släppt än. Har börjat komma in hos AD. Mycket trevlig iaf!
Tack för bilderna. Det blev inga köp av någon modell? Inga andra nyheter som smugits ut? Hur förhåller sig priserna i UK? Pundet har tagit stryk som SEK. Finns arbitrage i prislistor att göra fynd på? Sorry för många frågorDen är ordinarie men av någon anledning inte släppt än. Har börjat komma in hos AD. Mycket trevlig iaf!
Tack för bilderna. Det blev inga köp av någon modell? Inga andra nyheter som smugits ut? Hur förhåller sig priserna i UK? Pundet har tagit stryk som SEK. Finns arbitrage i prislistor att göra fynd på? Sorry för många frågor(kan tänka mig en eurobonusresa till London asap)
Aj aj, ok då vet jag. Tack!Inget köp än men Mark XX är definitivt på shortlisten. Mark XX på länk är mig veterligen ny också. Finns inte på siten heller.
Priserna är typ ganska exakt mot svenskt list enligt nuvarande kurs. Inget fyndläge alltså. Prutmån 0% på dessa modeller var vad kunde få fram men kanske hade varit annorlunda om jag comittat mer till köp.