• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

2A83E29C-1E53-4B65-85F8-196B1ECD1D3E.jpeg

IW5004 - Fortfarande min mest använda klocka.
Kör du viklåset? I så fall hur funkar det då låsen brukar vara så långa, är bandet sytt som originalet kortare på sidan med söljor och längre på hålsidan?

Kör du viklåset? I så fall hur funkar det då låsen brukar vara så långa, är bandet sytt som originalet kortare på sidan med söljor och längre på hålsidan?
Jag kör viktlåset på ett band som jag specialbeställt utifrån att det ska funka till viklåset. Vanliga band blir knas med viklåset.

Är lite sugen på en ny IWC AT. Hade en AT Chrono från 2007 som tyvärr blev stulen. Gillar klockan skarpt och tycker den har en del intressant teknik trots avsaknaden av in-house verk. Vad jag förstår så har IWC nu uppgraderat vissa AT med In house verk, dock endast den vanliga som inte är Chrono och då bara den med svart urtavla? T ex Costeau verkar fortfarande ha det gamla urverket? Någon som vet vad planen är, ska samtliga modeller inklusive Chrono få in-house verk inom kort?

Jag är så oerhört jäkla sugen på en helborstad IWC Pilot’s Watch Automatic 36 med mattsvart urtavla (IW324010).

Är det någon här som har en? Och tror ni den kan vara på väg att få sig en uppdatering?

43EFE3A9-E874-4465-8E57-6A899FD00E93.jpeg

Bild av @watchstudies på IG.
36an tycks ha "utgått" även om den finns kvar iom lanseringen av Mark XX. Den fick då nytt inhouse-verk som inte har använts (mig veterligen) på någon modell mindre än 37mm. Kan det vara så att den nya kalibern är större än vad deras Selitta-baserade verk?

36an tycks ha "utgått" även om den finns kvar iom lanseringen av Mark XX. Den fick då nytt inhouse-verk som inte har använts (mig veterligen) på någon modell mindre än 37mm. Kan det vara så att den nya kalibern är större än vad deras Selitta-baserade verk?
Det verkar inte som det baserat på vad jag kan hitta iaf. Vore fantastiskt med en uppdatering av 36an också. Bättre reserv, 100m vattentäthet och lume på markörerna. 👌🏼

4604BB0E-4C7C-4279-81B7-B7F6A0C1BCCC.jpeg
F0567DC9-2776-4D21-84A4-E19AB7DFFC5C.jpeg

Senast ändrad:
Jag är så oerhört jäkla sugen på en helborstad IWC Pilot’s Watch Automatic 36 med mattsvart urtavla (IW324010).

Är det någon här som har en? Och tror ni den kan vara på väg att få sig en uppdatering?

43EFE3A9-E874-4465-8E57-6A899FD00E93.jpeg

Bild av @watchstudies
Bedrövlig bild 😂 men jag har en ! Dåligt insatt huruvida de ligger till med uppdateringar men jag tycker denna är riktigt bra.

Bilagor

• 20220929_070647.jpg
    20220929_070647.jpg
    511.7 KB · Visningar: 34
Den är ordinarie men av någon anledning inte släppt än. Har börjat komma in hos AD. Mycket trevlig iaf!
Tack för bilderna. Det blev inga köp av någon modell? Inga andra nyheter som smugits ut? Hur förhåller sig priserna i UK? Pundet har tagit stryk som SEK. Finns arbitrage i prislistor att göra fynd på? Sorry för många frågor :) (kan tänka mig en eurobonusresa till London asap)

Tack för bilderna. Det blev inga köp av någon modell? Inga andra nyheter som smugits ut? Hur förhåller sig priserna i UK? Pundet har tagit stryk som SEK. Finns arbitrage i prislistor att göra fynd på? Sorry för många frågor :) (kan tänka mig en eurobonusresa till London asap)

Inget köp än men Mark XX är definitivt på shortlisten. Mark XX på länk är mig veterligen ny också. Finns inte på siten heller.

Priserna är typ ganska exakt mot svenskt list enligt nuvarande kurs. Inget fyndläge alltså. Prutmån 0% på dessa modeller var vad kunde få fram men kanske hade varit annorlunda om jag comittat mer till köp.

Inget köp än men Mark XX är definitivt på shortlisten. Mark XX på länk är mig veterligen ny också. Finns inte på siten heller.

Priserna är typ ganska exakt mot svenskt list enligt nuvarande kurs. Inget fyndläge alltså. Prutmån 0% på dessa modeller var vad kunde få fram men kanske hade varit annorlunda om jag comittat mer till köp.
Aj aj, ok då vet jag. Tack!

• Like
Reactions: pnt
Är det polerade länkbitar och ring runt tavlan även på svarta modellen på nya MarkXX? Var väl bara så på Le petit Prince tidigare? Eller är det bilden som är missvisande från iwc hemsida?
A3B7FED8-CCB5-457A-BE18-877108F88C0B.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp