• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Flieger på fredag även här
D932E825-B483-4FE5-924D-FC69A47C6E1F.jpeg

Ngn som vill hänga med :
IWC Schaffhausen - Virtual Tour

I would be happy to book a guided museum tour on Tuesday 07 February 2023 from 11.00 to 12.00 am. However, before that need the full names of all participants and their mobile numbers

Intressant ? Pls skicka ovan till mig så försöker jag få till det,
// Watchie

IWC Da Vinci Perpetual Calendar, ubercool perpetual calendar med chrono o moonphase, kom 85 i Basel och utvecklades av Kurt Klaus och var då (och nu?) ett horologiskt underverk där allt i kalendern ställs / sköts via kronan 😎

5F6BE7B7-62A9-4212-91FF-CFAC00CAE9A8.jpeg

Senast ändrad:
IWC Da Vinci Perpetual Calendar, ubercool perpetual calendar med chrono o moonphase, kom 85 i Basel och utvecklades av Kurt Klaus och var då (och nu?) ett horologiskt underverk där allt i kalendern ställs / sköts via kronan 😎

Stort grattis! Urverket är fantastiskt och Kurt en legend. Får betala mycket för det urverket i de moderna klockorna. Modellen är en vattendelare. Men härligt med guld.

Kul, grattis till den!

Jag jagade min länge innan jag lyckades knipa en :)

IMG_20221226_205526.jpg

Läsbarheten är väl kanske sådär 😂, men den är riktigt härlig. Skönt vobbel in 7750-verket.

Är grymt sugen på en Aquatimer, någon som äger en och som kan ge ett omdöme och bjuda på lite bilder? Det kommer att bli min första dyrare klocka. Tanken är att köpa hos en AD här i Stockholm, prutar man på en IWC🥴? Ibland så ser man ngt som man bara måste ha och för mig är det en Aquatimer😃
Det går att pruta på i princip allt som finns i skylten hos AD (Förutom Rolex o en del annat). Men pratar vi "vanliga" klockor finns alltid prutmån så länge det inte är speciella beställningar etc. Jag har fått 10-15% direkt bara genom att fråga om det går att göra något åt priset..

Tillbaka
Topp