De är trevliga, detta är min Porsche Design i Titan.Detta är en trevlig video:
Stort grattis till en fin inkommande klocka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De är trevliga, detta är min Porsche Design i Titan.Detta är en trevlig video:
Stort grattis till en fin inkommande klocka.
GMTn var ju riktigt läcker (inte sett förrut), vad är det för ref på den?Hysteriskt pris på den nya Ingyn, vilket säkert gör underverk för begagnatpriset på mina två ...
GMTn var ju riktigt läcker (inte sett förrut), vad är det för ref på den?
Jag tycker denna är så jäkla snygg!
Intressanta tankar, beror kanske på om de vill öka exklusiviteten eller ta marknadsandelar (jag tror på det första) tänker jag.Har alltid varit svag för de äldre ingeniurerna och gillar hur den nya anspelar på det, men prissättningen är ju helt åt skogen. Känns som att man bara försöker utnyttja trenden kring andra galet prissatta sportmodeller med integrerade länkar. Tror IWC skjuter sig själva i foten. De hade haft mycket att vinna på att prissätta den betydligt mer aggressivt/vettigt, låt säga runt 60-70k.
Övergången mellan boett och länk är så bra på de två du har!Hysteriskt pris på den nya Ingyn, vilket säkert gör underverk för begagnatpriset på mina två ...
IW324402. Fanns även med vit tavla med ref IW324404. Bild från nätet:
Du kan läsa mera här:
Det är bara det man inte gör som man ångrar, eller hur ...? (paketöppning)
Vid tre olika tillfällen tidigare har jag varit mycket nära att köpa den här klockan, men backat på mållinjen varje gång. När det sen var för sent har jag ångrat mig bittert varje gång: :( Första gången var under en majvecka i Boston 2015. Jag var där för att hålla ett par föredrag på en...klocksnack.se
Det måste vara ett skämt med den.
Verket är 32110, vilket är Valfluerier och samma som sitter i instegs Portofino och instegspilot for 40-60k... (Inte ett speciellt imponerande verk enligt mig som jobbat med det, alls.)
100-110k, om den haft ett vettigare lås och 82110 verket, möjligtvis.
Det här är ju ett skämt. Deras vinstmarginal lär ju vara löjlig med tanke på att produktionskonstnaden för 32110 är mindre än 10k. (Ja, den sista biten stämmer.)
Jag kan inte se framför mig att dessa kommer sälja så väl pga priset? Fattar att man vill öka marginaler osv men detta är ju att ta i. Nya 39mm Baume et Mercier Riviera med samma verk för 100k mindre känns mer lockande…
Det måste vara ett skämt med den.
Verket är 32110, vilket är Valfluerier och samma som sitter i instegs Portofino och instegspilot for 40-60k... (Inte ett speciellt imponerande verk enligt mig som jobbat med det, alls.)
Det här är ju ett skämt. Deras vinstmarginal lär ju vara löjlig med tanke på att produktionskonstnaden för 32110 är mindre än 10k. (Ja, den sista biten stämmer.)
Håller helt med. De borde släppt klockan förra året när vi pratade om den, inte lika mycket hybris då. Eller sätta in ett ordentligt urverk och ändå ta mindre betalt än nu.Det måste vara ett skämt med den.
Dessa var ju väldigt trevliga. Har länge önskat mindre size på de keramiska piloterna.IWC (som vanligt) har fler nyheter som de inte varit lika bra på att tala om. Kollar här:
https://www.iwc.com/se/en/watch-collections/pilot-watches/iw388110-pilot_s-watch-chronograph-41.html
Stämmer detta, dvs att urverket bygger på ett 2892?
Verkligen, jag inga ord för vad de håller på med.Håller helt med. De borde släppt klockan förra året när vi pratade om den, inte lika mycket hybris då. Eller sätta in ett ordentligt urverk och ändå ta mindre betalt än nu.