• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Bilagor

• Screenshot 2023-03-26 at 5.27.43 PM.png
    Screenshot 2023-03-26 at 5.27.43 PM.png
    611.1 KB · Visningar: 6
Har alltid varit svag för de äldre ingeniurerna och gillar hur den nya anspelar på det, men prissättningen är ju helt åt skogen:dead:. Känns som att man bara försöker utnyttja trenden kring andra galet prissatta sportmodeller med integrerade länkar. Tror IWC skjuter sig själva i foten. De hade haft mycket att vinna på att prissätta den betydligt mer aggressivt/vettigt, låt säga runt 60-70k.

GMTn var ju riktigt läcker (inte sett förrut), vad är det för ref på den?

IW324402. Fanns även med vit tavla med ref IW324404. Bild från nätet:
IWC Ingenieur GMT.jpg

Du kan läsa mera här:

Jag tycker denna är så jäkla snygg!

Intressant med priset och reaktionerna, jag reagerade inte nämnvärt över att det var högt ställt till de prisjusteringar som skett och det fortsatta trycker på marknaden vad det verkar.
Men jag fattar vinkeln på att se ett lägre pris

Är det kanske så konstigt från IWC mtp en re-release av en klassiker?

Har alltid varit svag för de äldre ingeniurerna och gillar hur den nya anspelar på det, men prissättningen är ju helt åt skogen:dead:. Känns som att man bara försöker utnyttja trenden kring andra galet prissatta sportmodeller med integrerade länkar. Tror IWC skjuter sig själva i foten. De hade haft mycket att vinna på att prissätta den betydligt mer aggressivt/vettigt, låt säga runt 60-70k.
Intressanta tankar, beror kanske på om de vill öka exklusiviteten eller ta marknadsandelar (jag tror på det första) tänker jag.

Det kanske är en lyx de har råd med, lite en homage man kostar på sig för man kan?

IW324402. Fanns även med vit tavla med ref IW324404. Bild från nätet:
IWC Ingenieur GMT.jpg

Du kan läsa mera här:

Nice! fine paketöppningstråd oxå, riktigt fin! Efter lite snabbgooglande och läsning i din tråd så blir man ju liiite orolig för storlek och tjocklek på den med 17cm handleder... men men, får försöka prova en ngn dag :) (gissar dock på att det kan bli svårt)

Det måste vara ett skämt med den.
Verket är 32110, vilket är Valfluerier och samma som sitter i instegs Portofino och instegspilot for 40-60k... (Inte ett speciellt imponerande verk enligt mig som jobbat med det, alls.)
100-110k, om den haft ett vettigare lås och 82110 verket, möjligtvis.
Det här är ju ett skämt. Deras vinstmarginal lär ju vara löjlig med tanke på att produktionskonstnaden för 32110 är mindre än 10k. (Ja, den sista biten stämmer.)

Instämmer med samtliga att priset är orimligt... Samtidigt är jag glad att dem tagit tillbaka den ursprungliga designen i stor utsträckning.
Jag har varit rätt tveksam gällande vad IWC har hållit på med de senaste 10 (minst) åren. Den nya Ingenieuren och Mark XX är ett kvitto på att det verkar ordna upp sig 👌

Verket är 32110, vilket är Valfluerier och samma som sitter i instegs Portofino och instegspilot for 40-60k... (Inte ett speciellt imponerande verk enligt mig som jobbat med det, alls.)
Det här är ju ett skämt. Deras vinstmarginal lär ju vara löjlig med tanke på att produktionskonstnaden för 32110 är mindre än 10k. (Ja, den sista biten stämmer.)

Jag kan inte se framför mig att dessa kommer sälja så väl pga priset? Fattar att man vill öka marginaler osv men detta är ju att ta i. Nya 39mm Baume et Mercier Riviera med samma verk för 100k mindre känns mer lockande…

Stämmer detta, dvs att urverket bygger på ett 2892?
FDE5DAAC-CD6C-445B-BE74-713F430E1E24.jpeg

Håller helt med. De borde släppt klockan förra året när vi pratade om den, inte lika mycket hybris då. Eller sätta in ett ordentligt urverk och ändå ta mindre betalt än nu.

Pris i USD för en SS Ingy = $11,700.

Hade dom släppt den för runt $9000 eller att man i allafall kom out the door (eftersom priserna i USA är ex skatt) för under $10K tror jag den hade vart intressant för mig.

Kommer säkert sälja som smör i solsken oavsett. Min AD gissade på en prislapp på $8,400. Blir intressant att hennes reaktion nu när jag skickat ett meddelande att den listar $11,7K haha!

Stämmer detta, dvs att urverket bygger på ett 2892?
FDE5DAAC-CD6C-445B-BE74-713F430E1E24.jpeg

Nej, det stämmer inte. Watchbase är felaktiga med det och har inte riktig särskilt bra koll. Verket är designat för att kunna ersätta 2892, och har därför exakt samma dimensioner på tjocklek och bredd, samt höjd för kronan, men det är inte samma verk.
Helt ärligt hade jag föredragit 2892, det går iallafall att finjustera saker på.

Tillbaka
Topp