Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den till vänster, ålder och RefNr? Är det den Sjöö S har kopierat i sin dykare?Har genom åren plockat upp några Aquatimer 2000. Första gången jag satt dem bredvid varandra:
De hamnar lite olika djupt i lådan så man kan inte riktigt jämföra storlekarna på denna bilden!
Dessa är så fånigt snygga så man kan knappt sitta still.Klämmer lite clementiner
Mycket fin samling, stort grattis och tack för att du delar.Har genom åren plockat upp några Aquatimer 2000. Första gången jag satt dem bredvid varandra:
De hamnar lite olika djupt i lådan så man kan inte riktigt jämföra storlekarna på denna bilden!
IW3536 som fanns i stål eller titan.Den till vänster, ålder och RefNr? Är det den Sjöö S har kopierat i sin dykare?
Ref 3536 som sagt. Min är i stål. Köpte den ny ca 2000. Den lanserades i slutet av 90-talet.Den till vänster, ålder och RefNr? Är det den Sjöö S har kopierat i sin dykare?
Instämmer dock ska man lägga till att det är schweiziska klockor från den tyska delen av Schweiz och som inte många vet så är ju IWC Portugese Chronograph en sportklocka enligt IWC själva men hela marknaden kategoriserar klockan som dressDessa är så fånigt snygga så man kan knappt sitta still.
IWC gör extremt tydliga&funktionella Fliegers...och så dessa dressur som är raka motsatsen med med stram och elegant design. Säger bara BRA JOBBAT ! Tyskt hantverk det är grejer det.
Så bra! Gillar länken på denna generation med både plana och rundade ytor. Bekväm?Denna har troligen setts i tråden innan. Min andra Ingenieur. Denna är en 3505.
Ja den är riktigt bra och väldigt snygg tycker jag själv. 3505 och senare 3506 har ETA verk, 3508 har kvartsverk och 3521 har kronometerverk från JLC.Så bra! Gillar länken på denna generation med både plana och rundade ytor. Bekväm?
Dom rundade delarna är nog det jag gillar mest med den här klockan. Bekväm länk som formar sig bra eftersom länkbitarna är ganska korta.Så bra! Gillar länken på denna generation med både plana och rundade ytor. Bekväm?
Snygg matchning
Tack, när det är vår så får man passa påSnygg matchning
Rastar också ingenjör
(Visst låter det lite snuskigt)
Gillar också denna generationens länkar! Men skulle vilja ha den övergången mellan länk och boett som du har på din.Tycker länken på dom äldre är riktigt snygg! Gillar den kuddformade mittendelen skarpt
Grymt snyggt, nu fick jag en idé till min fru. Hon skall så klart ha en vintage IWC meca quartz.Rastar också ingenjör
Jag testade några roliga band och gummi till min i helgen, men inga foto. Skall se om jag har tid att göra något liknande snart så postar jag. Den är bra mycket sportigare än man kan tro.
Kul! Om du orkar ser jag fram emot inspoJag testade några roliga band och gummi till min i helgen, men inga foto. Skall se om jag har tid att göra något liknande snart så postar jag. Den är bra mycket sportigare än man kan tro.
Den klär dig fantastiskt bra! Grymt köp! GratulerarRastar också ingenjör
TackarDen klär dig fantastiskt bra! Grymt köp! Gratulerar