• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Bra dag idag! Fick hem min "nya" pilot chronograph. Så nöjd! 😀
20230419_201454.jpg

20230419_182601.jpg

20230419_173559.jpg

Ny klocka släpptes idag

100m WR är ju nice! Min 5004 har bara 60m men är lite sugen på att skaffa något schysst canvasband likt det den har och köra den som badklocka i sommar.

Någon som har koll på bra canvasband som passar viklåset?

Börjar få ett stort sug efter en Mark XX med just blå tavla på länk, ni som köpt den nyligen, är det en modell man får vänta på eller finns den att plocka ut på plats?

Äh vad fasen, kör en mini-paket-öppning här!:D

Efter en väldigt seg affär med en mycket seg spanjor (som började vår konversation med att råka skicka en bild på sina fötter) så landade det en ”skinny Ingenieur” hos mig i torsdag.
6946FBF7-FEC5-4865-8B1C-23ECA7A8C070.jpeg

Trevligt travel case men inte tidstypiskt.

2C72742E-BD86-437F-9EF1-94BC4C37DE62.jpeg

Titta här vilken darling!
F1DF4EC9-788C-48F4-BEB3-697694806DF6.jpeg

Det är en Ingenieur IW3734, en mechaquartz cal 631 som är baserat på cal 630 från JLC. Modellen ska ha tillverkats -88 och 92 men vet inte när just detta ex är gjort (tack @Bsufm för länkat material☺️) Den ska ha sålts som unisex med det smidiga måttet på 30mm på boett, bärs större mtp den integrerade länken.

139A70D5-C186-4A07-B4D0-4904C0F7F8CC.jpeg

Länken på denna generation Ingenieur blandar kantigare länkar med rundade mittlänkar: 👌🏼.

712F7533-874E-4B08-81A8-64708B46060B.jpeg

Länken smalnar av från 21-11mm (!!) till ett enkelt spänne.

E2C2F29A-F67B-415E-811D-714792EE5750.jpeg

Dåliga bilder från spanjoren visade en helt vit urtavla men den är mer åt krämiga hållet. Får se om den byts ngn gång, ändå lite trevlig patina.

Efter 36h, mkt nöjd med första IWCn!:D
Kan du posta bilder på spännet, öppnat? Ser ut att vara välgjort. Är en sucker för välgjorda armband/spännen och IWC är i topp avseende känsla

Börjar få ett stort sug efter en Mark XX med just blå tavla på länk, ni som köpt den nyligen, är det en modell man får vänta på eller finns den att plocka ut på plats?
Jag fick vänta ganska länge (3,5 mån) på min svarta med svart rem. Dock fanns den just då i lager i 2 andra butiker. Men kollade 2 mån in i min väntetid hos andra butiker då var den på beställning där med. Ring runt och kolla!

Jag fick vänta ganska länge (3,5 mån) på min svarta med svart rem. Dock fanns den just då i lager i 2 andra butiker. Men kollade 2 mån in i min väntetid hos andra butiker då var den på beställning där med. Ring runt och kolla!
Tack! Får springa bort till Jarl Sandin och kolla i veckan, en "rimlig" väntetid låter det som i alla fall och är inte hela världen att vet att man har något kul att vänta på.

Får nog passa på att sälja min Spitfire, som jag nog behållt om det hade funnits länk till den, men blir för mycket med två så pass lika klockor.

Tack! Får springa bort till Jarl Sandin och kolla i veckan, en "rimlig" väntetid låter det som i alla fall och är inte hela världen att vet att man har något kul att vänta på.

Får nog passa på att sälja min Spitfire, som jag nog behållt om det hade funnits länk till den, men blir för mycket med två så pass lika klockor.
Ett tips är att kolla med Krons. Har för mig den fanns inne. Brukar även gå att få den skickad.

Detsamma får jag säga, är väl samma som med min att den bärs ganska stort mot vad mm säger.
Imponerande också att den är 6.1mm tjock och har
Byte från min smp på 42mm till denna på 32mm utan att lyfta ett ögonbryn. Sitter perfekt gör den :)!
Spec listan är inget att klaga på, dessutom micro adjustment vilket är grymt!

Tillbaka
Topp