• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Bra dag idag! Fick hem min "nya" pilot chronograph. Så nöjd! 😀
20230419_201454.jpg

20230419_182601.jpg

20230419_173559.jpg
Är det en Ref IW377701? har exakt en sådan. Otroligt snygg !

Ser ut som att man ser 3 datum på -01, och jag ser bara dagens datum på min -09. Och då fick iwc namnet flytta in i vänster subdial...
Screenshot_20230430_163826_Chrome.jpg
Liknar min, men är på Gymmet så ge mig 15 min så plockar jag fram den ur träningsväskan.
Kört Monaco mycket denna F1-helg, så var tvungen att plocka fram en Flieger efteråt!

Iof Incycar senare idag men saknar en Daytona…

Är dessa seriösa och gör bra gummiband?

RubberB

Ja. De är seriösa. De började för ca 10 år sedan med gummiband till Rolex. Jag har ett sådant. Jag vet inte hur just det bandet du tittar på (dvs täckt med alligator) är kvalitetsmässigt, men mitt i vanligt gummi är väldigt bra kvalitet.

Ägde spitfire chronografen i silver men vart aldrig helt nöjd så den fick flytta vidare till en bättre handled helt enkelt.

Tycker definitivt den är värd att prova om man gillar cheonografer. Ganska lätt att hitta till ett överkomligt pris också. 😃

Börjar få ett stort sug efter en Mark XX med just blå tavla på länk, ni som köpt den nyligen, är det en modell man får vänta på eller finns den att plocka ut på plats?
Uppdatering på min egen post. Gick till Jarl Sandin och lämnade handpenning och sen tog det en vecka (de var förvånade över hur fort den kom)!

IMG_20230505_165101.jpg

Första intrycket är väldigt gott.

Tack! Mark-serien har alltid varit lockande, men denna träffar rätt på många sätt som de andra inte gjort på länge (inkl min Spitfire som fick lämna). Kortare bandhorn, blått och 40mm.

Är dömd att för alltid använda klockor på länk. Svårt att vara utan den närvaron det ger.
Ja det ger ju lite mer klocka med bra länk

Tillbaka
Topp