• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

tack, försöker hitta ett nytt folding clasp på hemsidan. Gummi var lätt med hjälp från ”Omega21july…” men behöver clasp med.
Inte lätt
Nä, det går inte, sidan kraschar. Jag har mailat till IWC. De är sjukt snabba på att skicka om de har det man önskar. Kontakt finns på hemsidan. Går även att ringa ett svenskt nummer, men inte alltid de fattar. Uppge referensen på din klocka så blir det rätt.

Bra sommarklocka det där.

IMG_3099.jpeg
Snyggare än så där blir det inte!

Flat.png
Farsans klocka.

Hittade en IWC Flatline Quartz på Chrono24 nästan likadan som farsans att använda som ersättare eller som reservdelsdonator. Tyvärr känns Turkiet lite för långt bort och kronan är absolut inte original. Lite lustigt är att den också är märkt med LKAB 25 år, det har alltså hittat dit hela vägen från Sverige... :oops:

Jag har ju som mål att få igång farsans klocka igen, antingen byta urverket i den eller endast flytta över baklocket till en likadan klocka.
Men. Lite trist att det är en Quartz, det är ju inte riktigt "framtidssäkert" om man säger så, ett mekaniskt urverk hade varit trevligare.
Jag funderar på om man ska kika på en Yacht Club istället att bära som slags homage, jag vill absolut att en ersättare ska ha samma form (C-shape?) som Flatlinen...

Är ny på forumet och till klockvärlden, men funderar på att införskaffa en IWC som min första "riktiga" klocka inom snar framtid. Vad skulle ni säga är oddsen att man kan hitta en Pilot Mark XVIII eller liknande alternativt en Portofino i hyfsat skick för cirka 30-35k? Admin, ta gärna bort inlägget om det bryter mot några regler :)

Är ny på forumet och till klockvärlden, men funderar på att införskaffa en IWC som min första "riktiga" klocka inom snar framtid. Vad skulle ni säga är oddsen att man kan hitta en Pilot Mark XVIII eller liknande alternativt en Portofino i hyfsat skick för cirka 30-35k? Admin, ta gärna bort inlägget om det bryter mot några regler :)
Låg.

Högre.

På gränsen med Pilot så gå på en sådan . Portifino är dyrare och ömtåligare, men det vet du kanske redan.
Piloter från IWC är klassiker dessutom.

Tillbaka
Topp