• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

142 enligt hemsidan.
IMG_20230630_200003.jpg

Det där är titanmodellen
Vafan pågår, har du eller jag fått en stroke?!

Jag skriver att jag hade varit intresserad om den kostat söder om 100 000. Outtalat, den är för dyr och tramsig prissättning.
Jag hade gärna köpt en också. För en bit söder om 100 lakan.

Du svarar.
IMG_9440.jpeg

100 räcker inte.

Med samma verk som en Baum Mercier för 40 papp.

Jag svarar att jag inte pratar om listpris, men att jag hade återigen varit intresserad av en Ingy om den kostar söder om 100 000.
Lägger till att titan-varianten listar 178 000.
Näää. Men jag hade varit intresserad för en bit söder om 100. Titan listar hiskeliga 178.

Då svarar du 142k. På att jag skriver 178k på titanmodellen.
142 enligt hemsidan.

Då visar jag print från IWC på 178k för titanmodellen. Som jag är inne på, igen.

Då berkräftar du att jag har länkat rätt?!
Det där är titanmodellen

Vafan pågår, har du eller jag fått en stroke?!

Jag skriver att jag hade varit intresserad om den kostat söder om 100 000. Outtalat, den är för dyr och tramsig prissättning.

Du svarar.

Jag svarar att jag inte pratar om listpris, men att jag hade återigen varit intresserad av en Ingy om den kostar söder om 100 000.
Lägger till att titan-varianten listar 178 000.

Då svarar du 142k. På att jag skriver 178k på titanmodellen.

Då visar jag print från IWC på 178k för titanmodellen. Som jag är inne på, igen.

Då berkräftar du att jag har länkat rätt?!
Haha! Jag missade ditt lilla ord ”titan”.
Sjukt roligt ordval för övrigt då jag frågade mina kollegor om jag fått en stroke när jag inte lyckades logga in på jobbdatorn igår. 😂

Fortfarande mindre än halva priset mot en ny. Med tanke på att de är minst lika snygga tycker jag de står sig.
IWC har helt tappat mig faktiskt.
156 för en Big Pilot
142 för en Ingy
94 för en kronograf.
65 för en Mark.

Big Baby Pilot 43 ska vi inte ens prata om. 110, helt idiotiskt.

Det är helt vansinnigt rätt över hela linjen prismässigt. Finns däremot några som fortfarande är värda att köpa beggade.

IWC har helt tappat mig faktiskt.
156 för en Big Pilot
142 för en Ingy
94 för en kronograf.
65 för en Mark.

Big Baby Pilot 43 ska vi inte ens prata om. 110, helt idiotiskt.

Det är helt vansinnigt rätt över hela linjen prismässigt. Finns däremot några som fortfarande är värda att köpa beggade.
Otroliga priser.

Hej

Någon som har bytt easyx bandet på en Mark XX mot ett traditionellt band? Gjorde ett försök med Bergeon 6767 F men fick inget tag om bandstiftet. Är det gaffel S man använder eller missar jag nått.

Ramlat över en gammal goding. En kompis har en Mark XV som jag gillat länge. Men XII tycker jag är lite trevligare med sin T tavla. Så när jag såg den i YG så brann det i skallen. Efter några månaders besatthet dök det perfekta X:et upp som inte polerats sönder……väldigt trevlig!

IMG_0414.jpeg
IMG_0410.jpeg
IMG_0411.jpeg
IMG_0443.jpeg

Ramlat över en gammal goding. En kompis har en Mark XV som jag gillat länge. Men XII tycker jag är lite trevligare med sin T tavla. Så när jag såg den i YG så brann det i skallen. Efter några månaders besatthet dök det perfekta X:et upp som inte polerats sönder……väldigt trevlig!

IMG_0414.jpeg
IMG_0410.jpeg
IMG_0411.jpeg
IMG_0443.jpeg
Ascool! Ska du tvätta den så den glänser eller gillar du mögkänslan?

Var på trevlig GTG igår och fick klämma på ett par trevliga IWCer (förutom min egna har jag inte haft ngn annan i hand förut):
IMG_7873.jpeg

@EmmiiLL s Yacht Club var riktigt läcker med sin borstning-polerings-kombo.

IMG_7898.jpeg

Två generationer Ingenieur; en kronograf och en GMT. Den till vä tillhör såklart @laketwig som även hade med en Mark (VI?) med riktigt trevlig länk:
IMG_7877.jpeg

Så mycket bra det finns!!

Var på trevlig GTG igår och fick klämma på ett par trevliga IWCer (förutom min egna har jag inte haft ngn annan i hand förut):
IMG_7873.jpeg

@EmmiiLL s Yacht Club var riktigt läcker med sin borstning-polerings-kombo.

IMG_7898.jpeg

Två generationer Ingenieur; en kronograf och en GMT. Den till vä tillhör såklart @laketwig som även hade med en Mark (VI?) med riktigt trevlig länk:
IMG_7877.jpeg

Så mycket bra det finns!!
Trevligt! Och tack för att du delar

Tillbaka
Topp