• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Bättre bild på tavlorna, båda kalasfina men en…wow!
och ni alla fattar vilken.
Sicket djup
(Ursäkta den sneda vinkeln)
IMG_6735.jpeg

Jajjemän! Tack för inspon och tack för feedbacken på dina band och tipset!

Kul att du bekräftar ”sportigheten”, precis så jag tänkte att man kunde växla mellan.
Jag blev sugen på gummistrap till min Portugierser när det postades waffleband för ett par veckor sedan och normalt tycker jag originalband är för dyrt men när IWC släppte/postade detta så är det på vippen att jag vill betala en premium för jäklar vad snyggt jag tycker det är (min portugierser är vit urtavla även på kronograferna så det borde passa bra).
Skärmavbild 2023-05-17 kl. 15.23.04.png
Skärmavbild 2023-05-17 kl. 15.23.28.png

Vad tycker ni om bandet?
Riktigt snygga de nya IWC gummibanden till Portuguese, blev själv sugen på att skaffa ett till min 3714, men fick info om att det tyvärr bara passar till 3716! Någon som testat det på en 3714?

Synd att de upplevs så stora på handleden. Är ju skitfina! Lustigt att de känns så massiva jämfört med min 43" Flieger Chrono (se ovan bilder)
Den vita tavlan och höjden gör sitt. Men jag tycker definitivt att det plus den sköna tyngden är karaktärsdrag som passar sig på en dykare. Att bezeln är fullständigt ljuvlig förlåter allt.

Den vita tavlan och höjden gör sitt. Men jag tycker definitivt att det plus den sköna tyngden är karaktärsdrag som passar sig på en dykare. Att bezeln är fullständigt ljuvlig förlåter allt.
Ja, den bezeln :heart: ”dräneringen” på vänstersidan är ju bara så läcker. Klockan är inte speciellt hög, den lite klumpigare känslan jämfört med andra 42mm dykare kommer ju från att man har full höjd ända ut i kanterna. Problemet för mig var gummit som inte följde min handled utan tryckte lite på sidorna, i längden blev det oskönt. Gillar man inte Nato så har man inga val pga dom fasta bandstiften. Frågade Jarl om länk… -Du skojar! sa jag om priset på den.

Ja, den bezeln :heart: ”dräneringen” på vänstersidan är ju bara så läcker. Klockan är inte speciellt hög, den lite klumpigare känslan jämfört med andra 42mm dykare kommer ju från att man har full höjd ända ut i kanterna. Problemet för mig var gummit som inte följde min handled utan tryckte lite på sidorna, i längden blev det oskönt. Gillar man inte Nato så har man inga val pga dom fasta bandstiften. Frågade Jarl om länk… -Du skojar! sa jag om priset på den.
Ren och skär ingenjörskonst och så onödigt ❤️ Sant att det är sidorna som gör att den upplevs hög visuellt, lite som BB. Har tur att gummit följer min handled perfekt men det är något långt. Finns eftermarknads gummin men inte testat något av dom, kanske funkar bättre än original. Länken antar jag kostar huggorm 😂

Ren och skär ingenjörskonst och så onödigt ❤️ Sant att det är sidorna som gör att den upplevs hög visuellt, lite som BB. Har tur att gummit följer min handled perfekt men det är något långt. Finns eftermarknads gummin men inte testat något av dom, kanske funkar bättre än original. Länken antar jag kostar huggorm 😂
Finns ett kortare originalgummi att beställa från IWC vet jag men man löper ju en risk att detta kanske inte följer din handled exakt lika bra?

Ja den är underbar!
Man kanske vänjer sig avseende den större känslan.
Min 43” på alligator med folding clasp sitter helt perfekt på mina smala handleder. 17cm.
Är numera då barnen är stora på gymmet nästan varje dag igen, äntligen!!
Alltid varit en gymrotta och har nu tappat barnkilona kring magen. Det märks på handleden!
Minskat omkretsen nästan 1 cm :oops:

Men ska de inte ha gummi tycker ni?
Är inte det typiskt på dessa?
Älskar gummi på dykare.
Liksom rätt känsla.
Flieger ska ha aligator enl mig.

Men ska de inte ha gummi tycker ni?
Är inte det typiskt på dessa?
Älskar gummi på dykare.
Liksom rätt känsla.
Flieger ska ha aligator enl mig.
Jo, den ser bäst ut på gummi men tyvärr passade det inte min handled riktigt. Inget unikt, Longines gummi var samma sak. Däremot har jag Omega och Sjöö Sandström på gummi och dom sitter kanonbra. Dessa är mjukare.

Lite generellt IWC (min åsikt) är att få av deras klockor ser bäst ut på länk men dom har bland dom bästa länkar som finns. Lite motsägelsefullt.

Japp testat är 38 och även då rätt lång lug-lug, men funkar bra på min handled. Nästa generation Mark som är 40 är längre lug-lug, och där håller jag med om att det inte är optimalt.
Är väl till och med så att 17 var 41 mm och att det bara är de två senaste 18 och 20 som är 40mm? För övrigt tycker jag IWC länge haft lite för långa luggar på många modeller, därför skönt att de kortade luggarna lite till Mark XX.

Försöker köpa ett canvas band till den så jag kan bada med den i sommar men hemsidan är heeeeelt värdelös.

Tillbaka
Topp