• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Sommarklockan dök upp samma dag som semestern börjar, jag klagar inte! Tyvärr inte bästa upplösningen på bilderna.

1720198043941.png

En bild också för att visa hur storleken upplevs på avstånd:

1720198113603.png

Tycker storleken fungerar. Bärs stort, men inte för stort i mitt tycke.

Sommarklockan dök upp samma dag som semestern börjar, jag klagar inte! Tyvärr inte bästa upplösningen på bilderna.

1720198043941.png

En bild också för att visa hur storleken upplevs på avstånd:

1720198113603.png

Tycker storleken fungerar. Bärs stort, men inte för stort i mitt tycke.

Snyggt, grattis! Kul att se en ”in the wild” bara sett på F1 folk tidigare under promo:n på Miamis grand prix förra Året

Snyggt, riktigt häftig den där! Och ser ut att sitta helt perfekt. Ser fram emot fler bilder på den 😊
Tack! Nedan kommer två. En tillsammans med min Mark XX (fantastisk klocka som jag inte ångrat för en sekund) och en i lite bättre ljus även om vädret är tråkigt.

Folk pratar ibland om klockor som passar till allt. Denna är verkligen inte en sådan och ser inte att den skulle fungera till skjorta. Framför allt tror jag det är en klocka jag enbart kommer använda på fritiden och att den kommer göra sig bäst i sommarväder, men sist och slutligen var det vad jag ville ha! Kanske jag kör en kompromiss och beställer ett rött IWC-band, men det ger lite av en fake-feeling eftersom det inte är "Miami pink"-bandet.

IMG_20240706_103922.jpg

IMG_20240706_104413.jpg

Tack! Nedan kommer två. En tillsammans med min Mark XX (fantastisk klocka som jag inte ångrat för en sekund) och en i lite bättre ljus även om vädret är tråkigt.

Folk pratar ibland om klockor som passar till allt. Denna är verkligen inte en sådan och ser inte att den skulle fungera till skjorta. Framför allt tror jag det är en klocka jag enbart kommer använda på fritiden och att den kommer göra sig bäst i sommarväder, men sist och slutligen var det vad jag ville ha! Kanske jag kör en kompromiss och beställer ett rött IWC-band, men det ger lite av en fake-feeling eftersom det inte är "Miami pink"-bandet.

IMG_20240706_103922.jpg

IMG_20240706_104413.jpg
Det svarta bandet du fick med är nice.

Ha! det fanns en Inge för mig också!

ref.4503, 30mm är väl eg en dammodell, men jag har skitsvårt för stora integrerade länkar (känns som jag är handbojad av rymdödlor)
Och man vill ju kunna njuta av att se mer av Gentas underbara länk!, Den är supersmidig, 7.2mm tjock, 120m WR, och perfekt, å ja 40.000A/m behöver ju alla!

Halvrisigt skick och en spricka i glaset, nån som har nån urmakare med IWC-kunskap?

IMG_6242.jpg

1716493102250-png.2529930

Hemma med nytt glas!

Bär konstigt nog nästan större på ändbitar och läderband än på länk.

IMG_6682.jpeg

Trevligt originalspänne:
IMG_6674.jpeg

Senast ändrad:

Folk pratar ibland om klockor som passar till allt. Denna är verkligen inte en sådan och ser inte att den skulle fungera till skjorta. Framför allt tror jag det är en klocka jag enbart kommer använda på fritiden och att den kommer göra sig bäst i sommarväder, men sist och slutligen var det vad jag ville ha!
Skit i vad andra tycker!
Klart du ska ha den till allt, när du känner för det.
F1-chronon är otroligt snygg! Alla måste ha en F1-klocka. Brukar bära min Tag Monaco på rejsdagar. (just nu på orange gummi, sticker ut med storlek och färg)

Jag blandar klocka o kläder hej vilt.
Min 32mm titan Porsche Design elIer Pilot Chrono 43mm. Ytterligheter. Båda underbara. Tyvärr har bara den lilla den snygga långa IWC-texten på tavlan. Varför tog de bort den?
Funderar på att köpa en Seiko Tuna, blir kanon till kavaj på jobbet 👍
Trist om alla har en Submariner...

Hur många mm är den på? De nya timezoner-varianterna som även de har 24 timmars-visare är coola, men samtidigt också väldigt stora.

Ser nu när jag spanar på IWCs hemsida att de skett prishöjningar (syns bara i översiktsvyn inte när man klickar in på en specifik klocka).
44mm så rätt stor ja...

Nypriserna har stuckit lite för mycket. Jag håller mig till begagnat :)

Tillbaka
Topp