• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Är på jakt efter OEM gummit till Ingenieur 3239 (antingen bra begagnat eller nytt). Minns att man kunde köpa det på watchparts24 tidigare, men ser ut som att det utgått därifrån och misstänker att det inte går att beställa genom AD längre. Någon som har koll på eller idéer om var det kan gå att få tag på nuförtiden?
 
Hej!
Har någon nått tips på vem som servar IWC Quartz klockor här i Sverige utan att behöva skicka dem till IWC?
Är ju ej svaret på din fråga, men skicka till IWC är en smidig process och utmärkt service, inget att noja sig för, ring till Krons och fråga, se vad de säger, eller sökte du ngn local mom and pop som kan fixa ?
 
Är ju ej svaret på din fråga, men skicka till IWC är en smidig process och utmärkt service, inget att noja sig för, ring till Krons och fråga, se vad de säger, eller sökte du ngn local mom and pop som kan fixa ?
Hallå! Okej. Tyckte det lät omständigt och tidskrävande. Vill inte ha klockan borta för länge och tänkte ifall det fanns någon bra här i Sverige som kan serva. Men jag får kolla med Krons. Tack!
 
Håller liv i tråden, trevlig Tiwcdag !
IMG_5967.jpeg
 
Ni som är mer kunniga på IWC än jag är... Finns det någon 36mm pilot version? Hade varit grym på mina tandpetar-handleder!
 
Ni som är mer kunniga på IWC än jag är... Finns det någon 36mm pilot version? Hade varit grym på mina tandpetar-handleder!
Ja det finns 36 mm.

Här är en sökning på 36mm i watchbase:


Här är de som finns i produktion:


 
Tillbaka
Topp