• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Säger hej med ett första inlägg i tråden med nya kompisen. Är lite sugen på att testa den gummi i nån roligare färg, typ orange eller ljusblått. Ingen som råkar ha nån bild att dela med sig av som inspiration? :cool:

Bilagor

• IWC.jpg
    IWC.jpg
    343.1 KB · Visningar: 6
Tjena!

Har köpt en IWC Fliegerchronograph (IW3741) som har en defekt kronograf.

Har funderat på att skicka in den på en komplett service hos IWC. Gör man det via Nymans eller Krons kostar det 'minst' 10k. Tittar man på IWCs egna kalkylator så kostar en komplett service 11K, då hanterar de transporten. Så min fråga är, vad är era erfarenheter med det ena eller andra? Jag kör hellre ett fastkostnadsalternativ, samtidigt vore det skönt att lämna av klockan till en fysisk person i stället för paket på posten.

Tjena!

Har funderat på att skicka in den på en komplett service hos IWC. Gör man det via Nymans eller Krons kostar det 'minst' 10k. Tittar man på IWCs egna kalkylator så kostar en komplett service 11K, då hanterar de transporten. Så min fråga är, vad är era erfarenheter med det ena eller andra? Jag kör hellre ett fastkostnadsalternativ, samtidigt vore det skönt att lämna av klockan till en fysisk person i stället för paket på posten.
Har skickat IWC på service via deras egna tjänst, var väldigt smidigt.

Tjena!

Har använt deras tjänst flera gånger. Mycket smidigt. De skickar hem packmaterial och förbetald leverans dörr till dörr.

Tillbaka
Topp