• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

❄️❄️❄️

DSC05551.jpg

På en skala 1 till 10, hur mycket skulle ni vilja säga att denna säljaren tänjer på begreppet "full set"? :)

Notera det medskickade cert och box, samt att klockan anges vara från 1980, eller 1980s som de skriver i texten.

Så de har alltså fått in en klocka utan ask, manual och cert. Så de köper in en helt ny ask och ett nytt cert och kallar klockan "full set"? Trots att manual saknas och övriga tillbehör är efterkonstruktioner eller saknas, t.ex. kronometer hang-tag med IWC-sigill saknas.

Dessutom, klockan beskrivs som:
"IWC Ingenieur Certified SL Automatic Chronometer 3521 MINT FULL SET"
Men det där är väl ingen SL Ingenieur?

Vad är er erfarenhet, bryr sig Chrono24 om man anmäler?

Senast ändrad:
Ingenieuren släppt med blå tavla. Jag önskar att jag inte blir lite sugen, urverket till trots tycker jag det är en snygg klocka som lockar.

Min Mark XX har snittat -0,1 s/d över 10 dagar. ALDRIG diffat mer än 0,6 s/d oavsett tid på dygnet eller typ av användning. Hyfsat skapligt för ett urverk med 5 dagar gångreserv.

Fattar att det känns jobbigt att pröjsa dubbla Mark XX priset för samma urverk dock. Oavsett hur pålitligt det är.

Min Mark XX har snittat -0,1 s/d över 10 dagar. ALDRIG diffat mer än 0,6 s/d oavsett tid på dygnet eller typ av användning. Hyfsat skapligt för ett urverk med 5 dagar gångreserv.

Fattar att det känns jobbigt att pröjsa dubbla Mark XX priset för samma urverk dock. Oavsett hur pålitligt det är.
Det är imponerande! nu är det anekdotiskt. Men med den precisionen så fattar man att märkena inte vill betala extra för cosc certifiering.

Ang. ingenieuren så är det ju inte en klocka man betalar premium för att få urverket. Det är ju inte det som driver upp det till dubbla priset 😉

På tal om ingenierurer, skulle vilja testa min med lite lösare länk. Är det någon som vet hur kompabiiteten mellan länkbitarna på 3508,3521 och 3506 är?
Passar bitarna mellan referenserna?

Jag har googlat men inte funnit svar.

Som tillägg, är det någon som har en bit att sälja eller hyra/låna ut?

Hade helt missat att det kommit en "ny" ingenieur med den rätta looken med integrerad länk...
Vad fan har hänt med priset? 140k för en ingenieur!? Tänkte ju tuppa av när hon sa priset..

Tillbaka
Topp