• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

evki

Audemars
2-Faktor
2019-09-06 07.37.49 1.jpg

TBT, en solbränd arm och en Portugieser såhär en grådassig torsdag.

Fin bild! Jag börjar sakna min Portukrono
 

ToolDiver

KS Explorers Club

om du ska köpa någon så ska du köpa den sista. Riktigt cool IWC Pilot Chronograph. Den är limiterad och tillverkas inte längre. Det var en specialversion som släpptes endast för IWC butikerna runt om i världen under serien Le Petit Prince. Tycker den är snäppet snyggare än standardversionen. Roligt fin ;)
 

ToolDiver

KS Explorers Club
Sun out guns out. Idag är det Valborg och önskar er alla en säker och omhändertagande kväll. Själv kickar jag en av mina favoriter; IWC Pilot Chronograph med in house movement och around the world serien.
Vintagelook men ändå ny ;)
Vilken annan pilot klocka kan du få som har antimagnetism, Day & Date funktion, kabintryckstålighet för dem tuffa g-krafterna samt kronograf. Bättre kan det inte bli ;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

ChumpTime

Panerai
Vet inte om någon nämnt det men från och med 2020 så finns ett nytt viklås för Portugieser. Detta gång butterfly-stil, så man slipper de väldigt långa låsen som tidigare funnits.

download.jpg

Gäller inte 50XX-Portugieserna väl utan bara 3XXX med 20mm lug width..? Och 18K tycks komma med pin buckle enl pressbilder.

Å andra sidan verkar pressbilderna inte vara särskilt konsekventa.

7B6C9BF3-A4DA-49BA-B11A-B575784440CA.jpeg
98EDF84F-DBB1-416A-9D12-9AD8B11CD523.jpeg
 
Gäller inte 50XX-Portugieserna väl utan bara 3XXX med 20mm lug width..? Och 18K tycks komma med pin buckle enl pressbilder.

Å andra sidan verkar pressbilderna inte vara särskilt konsekventa.

7B6C9BF3-A4DA-49BA-B11A-B575784440CA.jpeg
98EDF84F-DBB1-416A-9D12-9AD8B11CD523.jpeg

Vad jag ser på IWC Strike så är det bara 40mm som har valmöjligheten till nya låset hittills, men det är nog inga problem att ordna. Dock så behövs band av annorlunda längder än för de vanliga viklåsen.
 

BluEd

Omega
En handledsbild på den nya Portiesern från IWCs instagram. Det mest spännande släppet hittills 2020? Jag skulle nog lägga min röst på den (i hård konkurrens med Breitlings nya Chronomat Frecce).

38919F2A-EE72-41CC-8EAC-7FEC181918A8.jpeg
Håller också med om att denna är snygg. Just denna versionen med blå visare är min favorit.
 
Topp