![]()
TBT, en solbränd arm och en Portugieser såhär en grådassig torsdag.
Fin bild! Jag börjar sakna min Portukrono
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Arkitektur passar bra med IWC. Användbarhet ihop med design![]()
Haha ja den går bra ihop med en svart polotröjaArkitektur passar bra med IWC. Användbarhet ihop med design![]()
Vet inte om någon nämnt det men från och med 2020 så finns ett nytt viklås för Portugieser. Detta gång butterfly-stil, så man slipper de väldigt långa låsen som tidigare funnits.
![]()
Gäller inte 50XX-Portugieserna väl utan bara 3XXX med 20mm lug width..? Och 18K tycks komma med pin buckle enl pressbilder.
Å andra sidan verkar pressbilderna inte vara särskilt konsekventa.
![]()
![]()
Håller med om IWC:n. Så jäkla bra. Min andra plats får bli de lume-pimpade Paneraiklockorna.En handledsbild på den nya Portiesern från IWCs instagram. Det mest spännande släppet hittills 2020? Jag skulle nog lägga min röst på den (i hård konkurrens med Breitlings nya Chronomat Frecce).
![]()
Grym!En handledsbild på den nya Portiesern från IWCs instagram. Det mest spännande släppet hittills 2020? Jag skulle nog lägga min röst på den (i hård konkurrens med Breitlings nya Chronomat Frecce).
![]()
Håller också med om att denna är snygg. Just denna versionen med blå visare är min favorit.En handledsbild på den nya Portiesern från IWCs instagram. Det mest spännande släppet hittills 2020? Jag skulle nog lägga min röst på den (i hård konkurrens med Breitlings nya Chronomat Frecce).
![]()
Nyheter från Watches & Wonders för IWC I år.
IWC Portugieser Small Seconds Ref. 3583XX
Storklek: 40.4 x 12.4
Verk: 82200
Pris: 7,500 USD Stål / 17,200 USD Roséguld.
![]()
Runt 7000 sek. kostade 2014, nu är det bästa att besöka Nymans, lämna klockan och vänta på prisförslag5300 kr utan polering för IWC:n enligt Nymans Ur. Ingen aning vad det kostar för en Zenith.
Dagens IWC. Älskar Da Vinci line. Helt underbar dressklocka som passar både till smoking, kostym men ändå stor nog för t-shirten att avnjutas i solen med. Ett fantastiskt in house urverk.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En tysk och en halvtysk.IWC Pilot Mark XVIII.
![]()
Halvtysk?En tysk och en halvtysk.
Halvtysk?
Hoppas inte du menar IWCn för Schweizare tycker inte om att kallas för tyskar![]()
Aha. Där lärde man sig något nyttIWC är givetvis Schweiziskt, men det var under ett tag ägt av tyska VDO. Imho en av de "bästa" perioderna i IWCs historia. 80- och 90-talet när man tog fram de underbara Porsche designade modellerna.
Schaffhausen ligger också i den tysktalande delen av Schweiz.Halvtysk?
Hoppas inte du menar IWCn för Schweizare tycker inte om att kallas för tyskar![]()
Det däremot vet jag. Varit där och besökt de magiska och kraftfulla vattenfallen! Kan rekommenderasSchaffhausen ligger också i den tysktalande delen av Schweiz.
Bara den där bilden skapar ett sånt ha-begär! Den är en av få moderna klockor jag är sugen på att köpa för tillfället. Riktigt lyckad!En handledsbild på den nya Portiesern från IWCs instagram. Det mest spännande släppet hittills 2020? Jag skulle nog lägga min röst på den (i hård konkurrens med Breitlings nya Chronomat Frecce).
![]()
Original natot är sjukt bekvämt och snyggt!Lillprinsen fick jobba idag. Övervägt att byta till ett band. Kan dock konstatera att länken är grymt bekväm.
![]()
Trevlig helg
![]()