• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

sir alex

Panerai
E2AFC1F3-9177-4B1F-8303-0F3EA2BCE17D.jpeg
Funkar till alla outfits.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Den är så vansinnigt bra ändå! Testat den vid flera tillfällen och tycker framförallt att den gör sig bäst på läderbandet. En nyutgåva på Mark XVI i nuvarande utförande men lite mindre samt in-house verk hade varit fantastiskt trevligt att se!
Att det kommer in-house verk i den är högst troligt och då blir det ett köp från min sida :)
 

HenriH

Breitling
Den är så vansinnigt bra ändå! Testat den vid flera tillfällen och tycker framförallt att den gör sig bäst på läderbandet. En nyutgåva på Mark XVI i nuvarande utförande men lite mindre samt in-house verk hade varit fantastiskt trevligt att se!
Så många olika bandetmaterial och färger passar bra med det här model. Till exempel jag tycker det här sailcloth som ger mer sportliga look än leder.
 

Bilagor

  • 20200506_154136.jpg
    20200506_154136.jpg
    536.4 KB · Visningar: 11

idagtisdag

Cartier
Tim Mosso, som med sitt jobb på The Watchbox borde ha stenkoll på klockmarknaden, totalsågar IWC:s byte bort från Genta-designen på Ingenieur-klockorna. Han nämner detta när han klagar på Breguets designändring av Marine-modellen.

Vid 16:35
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Den gav mig 60-tals vibbar men det stämde kanske inte med verkligheten :) Hade nog typ denna i huvudet.
IMG_1579.JPG

Välkommen till tråden. Länken du tänkte på kallas ”beads of rice” watch band. Tänk långa riskorn.

Det finns många trevliga vintage varianter. Den jag tycker kommer närmast är kanske denna som är ny:
https://magazine.bulangandsons.com/the-beads-of-rice-steel-watch-bracelet/

På just pilot Mark 18 IWC så är det dock inte vintage look i verkligheten. Länken är för tjock och blingaktig för det.

Finns många trevliga vintage IWC. Surfa gärna runt och ställ frågor här om du undrar.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
IWC Ingenieur Chronograph IW380802. Gillar faktiskt designen framför föregående Genta (en av få verkar det), framförallt eftersom att den är baserad på IWC egna ursprungliga design och inte ritad av någon extern person utan koppling till företaget. Tycker det är styrkan och bredden med IWC och en charmig vink till deras historia. Jag gillar också att ha en klocka som inte alla andra har. Kanske kunde den haft lite mindre polerade ytor dock, men det är en mindre detalj
6C7F0642-707A-47E0-BFA6-30342D62C78D.jpeg

inhouse urverket 69375
4A9D034F-2BD3-46CD-A626-3F4E623BC3C1.jpeg
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
IWC Ingenieur Chronograph IW380802. Gillar faktiskt designen framför föregående Genta (en av få verkar det), framförallt eftersom att den är baserad på IWC egna ursprungliga design och inte ritad av någon extern person utan koppling till företaget. Tycker det är styrkan och bredden med IWC och en charmig vink till deras historia. Jag gillar också att ha en klocka som inte alla andra har. Kanske kunde den haft lite mindre polerade ytor dock, men det är en mindre detalj
6C7F0642-707A-47E0-BFA6-30342D62C78D.jpeg

inhouse urverket 69375
4A9D034F-2BD3-46CD-A626-3F4E623BC3C1.jpeg
Tycker den är fin och har lite drag av GST serien :)
 

idagtisdag

Cartier
Den gav mig 60-tals vibbar men det stämde kanske inte med verkligheten :) Hade nog typ denna i huvudet.
IMG_1579.JPG
Intressant. Att jag frågade berodde på att jag har ett liknande armband, och det fick jag kommentaren "ser ut som en bilhandlare från 70-talet" när jag frågad en kompis! Så du är inte helt fel ute.

Välkommen till tråden. Länken du tänkte på kallas ”beads of rice” watch band. Tänk långa riskorn.

Det finns många trevliga vintage varianter. Den jag tycker kommer närmast är kanske denna som är ny:
https://magazine.bulangandsons.com/the-beads-of-rice-steel-watch-bracelet/

På just pilot Mark 18 IWC så är det dock inte vintage look i verkligheten. Länken är för tjock och blingaktig för det.

Finns många trevliga vintage IWC. Surfa gärna runt och ställ frågor här om du undrar.
Tack för en intressant länk. Dagens metallarmband är ju snygga som inte har några hål mot boetten, men nog var det smidigt förr när man kunde byta metallarmband som man byter läderarmband idag.
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Det har dykt upp 2-3 relativt nya säljare på Köp och sälj som alla sålt sin splitternya IWC Mark XVIII Petite Prince för ca 35tusen, är det någon som plockade någon av dessa?
blev sjukt skeptisk och därför valde jag att inte köpa, men sugen var man ju givetvis :)=
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej,
Jag hade aldrig köpt en ny klocka och sålt den inom 1-3månader. Om jag inte hade arbetat på en AD och fick grym rabatt...

Nu byter IWC till inhouse i sina modeller och jag tror det kommer fortsätta komma ut gamla modeller. Ser man på Tudor så minskade de gammal i pris initial för att stabiliseras och till och med öka. På Pilot Mark hade jag inte uppgraderat. Det skall vara en ingångsmodell och jag tycker de stuckit i väg i pris. På de lite dyrare uren så hade jag tagit en funderare. Hade jag inte ägt någon IWC tidigare så hade jag köpt nytt om budget medger det.

Vilket ur som väljs, så får du ett som går bra.
 
Topp