Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
VisstRiktigt trevlig variant!
Den är så vansinnigt bra ändå! Testat den vid flera tillfällen och tycker framförallt att den gör sig bäst på läderbandet. En nyutgåva på Mark XVI i nuvarande utförande men lite mindre samt in-house verk hade varit fantastiskt trevligt att se!Min favorit pilot Mark XVI
Att det kommer in-house verk i den är högst troligt och då blir det ett köp från min sidaDen är så vansinnigt bra ändå! Testat den vid flera tillfällen och tycker framförallt att den gör sig bäst på läderbandet. En nyutgåva på Mark XVI i nuvarande utförande men lite mindre samt in-house verk hade varit fantastiskt trevligt att se!
Spitfire är ingen dålig klocka och i brons var den ännu bättre, men jag ser fram emot en riktigt traditionell flygare!Att det kommer in-house verk i den är högst troligt och då blir det ett köp från min sida![]()
Vilken ska man köra till jobbet med imorgon?
Hmmmm... decisions decisions...
![]()
Det är något som inte lockar mig heller faktiskt. Mark XVI och XII är dem jag fått upp ögonen för.Spitfire är ingen dålig klocka och i brons var den ännu bättre, men jag ser fram emot en riktigt traditionell flygare!
Så många olika bandetmaterial och färger passar bra med det här model. Till exempel jag tycker det här sailcloth som ger mer sportliga look än leder.Den är så vansinnigt bra ändå! Testat den vid flera tillfällen och tycker framförallt att den gör sig bäst på läderbandet. En nyutgåva på Mark XVI i nuvarande utförande men lite mindre samt in-house verk hade varit fantastiskt trevligt att se!
Att det kommer in-house verk i den är högst troligt och då blir det ett köp från min sida![]()
Den som sitter i Portugisen? Jag tänkte på Pilot mark serien 3 hands.Redan kommit! 32XXX heter serien, skrev ett längre inlägg om dessa lite längre bak.
Visa gärna länken och spännet lite närmareMin första IWC kom äntligen idag. Nej den har inte in-house verk, ja datumet sitter inte helt rätt och ja, Listpriset är högt. Men den är sjukt välbyggd, sitter perfekt och nog det snyggaste jag köpt hittills!
Den som sitter i Portugisen? Jag tänkte på Pilot mark serien 3 hands.
Tack för tipset EchoIWC 3268 och 3269 har det verket.
Min första IWC kom äntligen idag. Nej den har inte in-house verk, ja datumet sitter inte helt rätt och ja, Listpriset är högt. Men den är sjukt välbyggd, sitter perfekt och nog det snyggaste jag köpt hittills!![]()
Snygg retrolook med den länken!!Min första IWC kom äntligen idag. Nej den har inte in-house verk, ja datumet sitter inte helt rätt och ja, Listpriset är högt. Men den är sjukt välbyggd, sitter perfekt och nog det snyggaste jag köpt hittills!![]()
Intressant åsikt. Vad gör den till retro, kan du tex nämna en modell som den får dig att tänka på?Snygg retrolook med den länken!!
Snygg retrolook med den länken!!
Den gav mig 60-tals vibbar men det stämde kanske inte med verklighetenIntressant åsikt. Vad gör den till retro, kan du tex nämna en modell som den får dig att tänka på?
Patek har en liknande design på metallarmbandet på sina dressklockor
![]()
Den gav mig 60-tals vibbar men det stämde kanske inte med verklighetenHade nog typ denna i huvudet.
![]()
Tycker den är fin och har lite drag av GST serienIWC Ingenieur Chronograph IW380802. Gillar faktiskt designen framför föregående Genta (en av få verkar det), framförallt eftersom att den är baserad på IWC egna ursprungliga design och inte ritad av någon extern person utan koppling till företaget. Tycker det är styrkan och bredden med IWC och en charmig vink till deras historia. Jag gillar också att ha en klocka som inte alla andra har. Kanske kunde den haft lite mindre polerade ytor dock, men det är en mindre detalj
![]()
inhouse urverket 69375
![]()
Intressant. Att jag frågade berodde på att jag har ett liknande armband, och det fick jag kommentaren "ser ut som en bilhandlare från 70-talet" när jag frågad en kompis! Så du är inte helt fel ute.Den gav mig 60-tals vibbar men det stämde kanske inte med verklighetenHade nog typ denna i huvudet.
![]()
Tack för en intressant länk. Dagens metallarmband är ju snygga som inte har några hål mot boetten, men nog var det smidigt förr när man kunde byta metallarmband som man byter läderarmband idag.Välkommen till tråden. Länken du tänkte på kallas ”beads of rice” watch band. Tänk långa riskorn.
Det finns många trevliga vintage varianter. Den jag tycker kommer närmast är kanske denna som är ny:
https://magazine.bulangandsons.com/the-beads-of-rice-steel-watch-bracelet/
På just pilot Mark 18 IWC så är det dock inte vintage look i verkligheten. Länken är för tjock och blingaktig för det.
Finns många trevliga vintage IWC. Surfa gärna runt och ställ frågor här om du undrar.