Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool men föredrar chronon, vad skulle dom ha?Den här gillade jag(hos Jarl S)
![]()
vackert, grattis!!Blev till slut en Ingenieur Aqua.
![]()
De finns väl inte i 46mm, min är 43mm. Underbar förövrigt.
Tack, tokgillar den gröna F1-färgen. Men hade missat att de finns i Mark XX TitanDen här gillade jag(hos Jarl S)
![]()
Förståeligt då denna släpptes efter nyår och var helt nyinkommen i butiken. Håller med, riktigt läcker färg och skönt gummiTack, tokgillar den gröna F1-färgen. Men hade missat att de finns i Mark XX Titan
Strax under 80k, nästan exakt samma som stålisarna på länk.Cool men föredrar chronon, vad skulle dom ha?
Ofan, mycket roligareFörståeligt då denna släpptes efter nyår och var helt nyinkommen i butiken. Håller med, riktigt läcker färg och skönt gummi
Strax under 80k, nästan exakt samma som stålisarna på länk.
Är det en privat säljare på Chrono24? I så fall har du sju dygn på dig att ta klockan till AD/urmakare för att få den verifierad. Först därefter för C24 över pengarna till säljaren. Om du inte godkänner utbetalningen manuellt innan dess vill säga.Hej där! Väldigt nära att joina skaran av IWC-fantaster men sitter med lite bryderier inför köpet då det är utomlands och klockan ska skickas. Min fråga är hur långt man i detta fallet kan komma för att garantera att det inte är en replica/fake. Har ni stött på många replicas?
Jag har själv (som icke erfaren av IWC) gjort vad jag kan i att försöka bedöma utseendet av klockan och tillbehör, samt grundligt förhöra säljaren som verkar vara reko. När man söker på klockans serienr på iwc-hemsidan kommer rätt modell upp (även om detta inte är garanti för att det inte är fake) Jag har läst mig till att folk skriver att de enda säkra sättet är att ta den till en AD, öppna upp och se urverk osv. Men om detta inte är ett möjligt alternativ i denna affären, hur kan jag bäst få fram att det är en äkta iwc?
Klockan kommer enligt beskrivning och bilder full set där det finns warranty card med serial number som stämmer med numret på baklocket, det finns ytterbox, innerbox och vad som ser ut som någon mindre visningsbox, manual och någon folder. Det är en Portofino från 2022 och säljaren är första ägare, köpte den från AD men har inte butikskvittot.
Tack tacksamt emot tankar från klockfamiljen. Om någon är ägare av Portofino eller känner sig väldigt skarp på att bedöma och har lust till detta är jag givetvis oerhört tacksam
/Markus
Hej och tack för svar. Nej det är privat säljare på forum. Finns ett par referenser men inte i överflödÄr det en privat säljare på Chrono24? I så fall har du sju dygn på dig att ta klockan till AD/urmakare för att få den verifierad. Först därefter för C24 över pengarna till säljaren. Om du inte godkänner utbetalningen manuellt innan dess vill säga.
Aj då. Då är det väl en fråga om hur mycket gambler du är. Hade det varit jag... inte en chans. Det kommer alltid fler tillfällen. Nätet svämmar över av klockor till salu.Hej och tack för svar. Nej det är privat säljare på forum. Finns ett par referenser men inte i överflöd
Ja undvik. Skulle aldrig köpt denAj då. Då är det väl en fråga om hur mycket gambler du är. Hade det varit jag... inte en chans. Det kommer alltid fler tillfällen. Nätet svämmar över av klockor till salu.
Riktigt snygg! Gillar strukturen i tavlan.Gick inte att hålla igen, fick bli en blå ingenjör![]()
Tack!
Vet ej, det jag köpte heter FKM curved.
Tror OEM gummit bara funkar på 3716. Diskuterades tidigare i tråden vet jag.
Ja det var det n 3716. Har dock sålt den nu och köpt en annan dinka![]()