Jäkligt fin @yonsson! Kul att den är tillbaka.Jag är så glad att den äntligen är tillbaka att jag postar en bild här också.
Så här ser ett servicecase ut om någon undrar. Platt på undersidan så perfekt som klocklåda till en klocka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkligt fin @yonsson! Kul att den är tillbaka.Jag är så glad att den äntligen är tillbaka att jag postar en bild här också.
Så här ser ett servicecase ut om någon undrar. Platt på undersidan så perfekt som klocklåda till en klocka.
Wow, den där är ju galet fin. Stay classy!
Mitt bidrag till tråden, GR Ultra Thin 1931..
Tack! Håller med , använder den för sällan bara.Wow, den där är ju galet fin. Stay classy!
Vågar du säga vad det kostade? 10?Tack alla, känner mig galet nöjd! Trots att JLC tog en mindre förmögenhet och evighet för jobbet så var det helt klart värt det. Ser fram mot att använda mekaniska alarmet när kollegorna på jobbet kommer med Apple Watch
Försöker glömma Du är ganska nära, lägg på några få tusenlappar till. Tydligen är det dock ganska lågt för en total genomgång av Memovox hos JLC själva. Hade tavlan varit i dåligt skick hade det kunnat bli dyrt, "ny tavla" tror jag bara den hade kostat typ 20.Vågar du säga vad det kostade? 10?
Så brutalt cool den där klockan alltså! Finns mig veterligen ingen grymmare dykare, får ju sub att framstå som som MK
Tog lite bilder idag...
(Deep Sea Chronograph)
Så brutalt cool den där klockan alltså! Finns mig veterligen ingen grymmare dykare, får ju sub att framstå som som MK
Äntligen!
Under förra året hittade jag till en gammal Memovox med den ref jag gillar mest. Skicket var dock ganska dåligt och egentligen bara tavlan var i bra skick (tack o lov). Impulsivt skickade jag ner den hastigt till JLC för översyn och nu nästan ett år senare är den tillbaka. Kunde inte vara nöjdare, fantastisk (tycker jag i alla fall). Får skriva mer om denna när tid finns, men nu så lite bilder
Iphonen är dock bättre.
Ah vad jaeger-abstinens jag får av allt fint ni lägger upp...
Edit: Insåg precis när jag postat att inlägget lätt kan misstas för tecken på alkoholmissbruk...
Äntligen!
Under förra året hittade jag till en gammal Memovox med den ref jag gillar mest. Skicket var dock ganska dåligt och egentligen bara tavlan var i bra skick (tack o lov). Impulsivt skickade jag ner den hastigt till JLC för översyn och nu nästan ett år senare är den tillbaka. Kunde inte vara nöjdare, fantastisk (tycker jag i alla fall). Får skriva mer om denna när tid finns, men nu så lite bilder.
Svårslagen inom kategorin kronografer i alla.Nu har jag bestämt mig, det är fan den snyggaste klockan alla kategorier!
Du är ju faktiskt bra på att hålla i dina klockor. Själv har jag varit lite för rastlös för att lyckas.Man får hålla fast vid sina JLC och inte sälja av till andra klocktokar ;-)
Svårslagen inom kategorin kronografer i alla.
Måtten står ju i min recension.Insåg just att jag jämfört med Cermet modellen som är både dyrare och lite större med sina 44 vs 42 mm på stålisen...hmmm
Måtten står ju i min recension.
De små limiterade versionerna är 40,5mm, men som sagt, fakepatina går bort. De har även fixerad ring och den du länkat ovan har ju ingen "running seconds". Det är alltså inget som rör sig om du inte har igång kronografen.
Onekligen! Har kikat lite på deep-sea vintage chronograph då den är lite mindre och framför allt billigare. Men har lite svårt för fake-patinan och att det skulle bli en nästan-klocka då jag inte tycker den inte är lika snygg med sina två sub-dials.
Håller med. Hade nog kört på den istället om det inte vore för lyspastan och ringen.Tycker den är nästan snyggare med två subdials men håller med om fakepatinan... Lite mindre men 42mm bärs mindre än vad man skulle tro.
Du är ju faktiskt bra på att hålla i dina klockor. Själv har jag varit lite för rastlös för att lyckas.
Det skulle jag nog om jag får bra betalt emellan. Gillar DSC, men har inte råd att äga båda. Kanske borde lugna ner mig och spara till en MC istället. Tycker MC är ruggigt nice och storleken är helt perfekt på mig. Tycker lite gubbigare klockor är coola även om jag mest har upprullad skjorta på jobbet och t-shirt hemma. Det är något med DAG/månad/datum/månfas som är väldigt tilltalande.Skulle du släppa din för en schysst master calendar? Ser inte att du är så mkt dress?
Håller med. Hade nog kört på den istället om det inte vore för lyspastan och ringen.
Jag var också orolig flr storleken innan jag fick den, speciellt eftersom jag inte sett det IRL innan jag köpte den, men jag tycker den funkar bra storleksmässigt.
Det skulle jag nog om jag får bra betalt emellan. Gillar DSC, men har inte råd att äga båda. Kanske borde lugna ner mig och spara till en MC istället. Tycker MC är ruggigt nice och storleken är helt perfekt på mig. Tycker lite finnigare klockor är coola även om jag mest har upprullad skjorta på jobbet och t-shirt hemma. Det är något med DAG/månad/datum/månfas som är väldigt tilltalande.
Edit: Råkade trycka på sned.
Frågan är om man vill ha nästan alla klockpengar i en dressig klocka. Troligtvis inte.