• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Har du bild på när det är monterat och klart?
Jag köpte två band, och tog bort det medföljande spännet på den jag använde, då jag glömde bocka i att jag inte behövde spänne:rolleyes:

Jag har ingen bra bild på JLC:s spänne på, men det är ju ett vanligt viklås som tillhör klockan och så tog jag bara bort det medföljande "guldspannet". Bandet måste vara taperat/avsmalnande, vilket jag inte tänkte på själv utan yonsson hjälpte mig så att jag beställde rätt.
Jag är inte helt nöjd med färgen på bandet och kommer nog att beställa ett något mörkare, fast fortfarande brunt, ev krokodil.
006.JPG
007.JPG
002.JPG

Jag köpte två band, och tog bort det medföljande spännet på den jag använde, då jag glömde bocka i att jag inte behövde spänne:rolleyes:

Jag har ingen bra bild på JLC:s spänne på, men det är ju ett vanligt viklås som tillhör klockan och så tog jag bara bort det medföljande "guldspannet". Bandet måste vara taperat/avsmalnande, vilket jag inte tänkte på själv utan yonsson hjälpte mig så att jag beställde rätt.
Jag är inte helt nöjd med färgen på bandet och kommer nog att beställa ett något mörkare, fast fortfarande brunt, ev krokodil.
006.JPG
007.JPG
002.JPG
Ser bra ut. Struts skall vara ljust tycker jag.

006.JPG
007.JPG
002.JPG
Bra förslag! Här kommer modellnr för min Jaeger Le Coultre Master Geographic 142.2.92 med 40 timmars gångreserv.
Ska försöka ta en bild vid tillfälle där klockan syns rättvänd:D

Senast ändrad:
Här kommer modellnr för min Jaeger Le Coultre Master Geographic 142.2.92 med 40 timmars gångreserv.

Bilagor

• 016.JPG
    016.JPG
    135.4 KB · Visningar: 115
Senast ändrad:
Det var bara ett förslag. Bläddra igenom de andra märkessidorna som blivit 200 sidor så förstår du varför jag föreslog det.
Jag håller med dig, det är inte helt lätt att hålla koll på alla olika modeller.
Jag har precis börjat intressera mig för Jaeger, så jag har inte heller så bra koll.
Det är ett bra förslag!

Riktigt snygg. Vad tycker du om att markörerna mellan 4 och 8 saknas? Är rädd för att det kan bli jobbigt i längden.
Har inte ens tänkt på det. Kl 6 finns i form av "borta klockan", däremot saknar jag möjligen lume efter ha kört mycket med momentum-klockan, jag köpte här på forumet, som lyser som tusan då hela "urtavlan är lume". Fast skall sanningen fram så saknar jag inte det heller...självklart saknar jag fler klockor - fler JLC....:D

Tro det eller ej.........men idag kom det ett paket. Jag blev igår utsatt för ett kortbedrägeri, då ett amerikanskt bolag som säljer bodybuilding preparat mm debiterade vårt företags mastercard....:meh::(.........så jag polisanmälde och spärrade kortet igår.

Idag kom det ett paket, som jag fick hämta ut på posten och jag tänkte nu är det någon "typ" som fått mitt kortnr som djävlas med mig, som har beställt varor i mitt namn.....................................men det var det inte för det kom från Österrike.

Vem känner jag i Österrike?

Självklart var det mina fina vänner på :jlc: som trots att jag snikat och inte betalt för en fullpris ny klocka.....skickar mig ett reseetui till min fina klocka:)
Detta för att jag reggat mig på deras site för att vara säker på att bli meddelad om den blir stulen och någon lämnar in den. Helt otroligt! Tack! :jlc:

Jag kunde inte göra lika snygga bilder som @yonsson men det är bilder i alla fall:)

Bilagor

• 008.JPG
    008.JPG
    91.2 KB · Visningar: 138
  • 007.JPG
    007.JPG
    102.9 KB · Visningar: 134
  • 009.JPG
    009.JPG
    92.3 KB · Visningar: 140
  • 011.JPG
    011.JPG
    75.2 KB · Visningar: 140
  • 012.JPG
    012.JPG
    90.8 KB · Visningar: 157
Tro det eller ej.........men idag kom det ett paket. Jag blev igår utsatt för ett kortbedrägeri, då ett amerikanskt bolag som säljer bodybuilding preparat mm debiterade vårt företags mastercard....:meh::(.........så jag polisanmälde och spärrade kortet igår.

Idag kom det ett paket, som jag fick hämta ut på posten och jag tänkte nu är det någon "typ" som fått mitt kortnr som djävlas med mig, som har beställt varor i mitt namn.....................................men det var det inte för det kom från Österrike.

Vem känner jag i Österrike?

Självklart var det mina fina vänner på :jlc: som trots att jag snikat och inte betalt för en fullpris ny klocka.....skickar mig ett reseetui för min fina klocka:)

Snyggt! sådan vill fan jag också ha till mina 2 JLC! :D

Har du reggat klockorna på deras hemsida?
Det är det enda jag gjort, så kom det en fin present.

Senast ändrad:
Titta vilken fin Master Calendar jag såg. Eller vänta lite, det var en Montblanc Heritage Chronométrie Quantième Complet för 4,9 kilo-dollar...

montblanc-heritage-chronometrie-quantieme-complet-02-2.jpg

JLC har släppt en plocka som är hela 0,05 mm tunnare än Piagets tunnis. Master Ultra Thin Squelette är endast 3,60 mm tjock och blir därmed världens tunnaste för en stund. Häftig teknik men jag kan tycka att de har misslyckats med att ha loggan tryckt på glaset - tänk om de hade graverat in det istället... Däremot så är väl baksidan en av de vackraste på länge?

Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-Squelette-Thinnest-Watch-9.jpg

Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-Squelette-Thinnest-Watch-5.jpg

Jag kan verkligen uppskatta hantverket och detaljrikedomen i urverket men att ha en sån på handleden? Nej tack. Kul att de tänjer på gränserna i alla fall. :)

Äntligen!
Under förra året hittade jag till en gammal Memovox med den ref jag gillar mest. Skicket var dock ganska dåligt och egentligen bara tavlan var i bra skick (tack o lov). Impulsivt skickade jag ner den hastigt till JLC för översyn och nu nästan ett år senare är den tillbaka. Kunde inte vara nöjdare, fantastisk (tycker jag i alla fall). Får skriva mer om denna när tid finns, men nu så lite bilder.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Äntligen!
Under förra året hittade jag till en gammal Memovox med den ref jag gillar mest. Skicket var dock ganska dåligt och egentligen bara tavlan var i bra skick (tack o lov). Impulsivt skickade jag ner den hastigt till JLC för översyn och nu nästan ett år senare är den tillbaka. Kunde inte vara nöjdare, fantastisk (tycker jag i alla fall). Får skriva mer om denna när tid finns, men nu så lite bilder.

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Grattis till att du fått tillbaka din fina klocka!

Den ser ut att passa fint i samlingen. Det ser ut som en riktigt fin samling!

Äntligen!

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Ruggigt cool den där! Lyxigt att den fick service av JLC.

Äntligen!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Väldigt fin den där. Såg nån video på nätet som demonstrerade alarmfunktionen. Riktigt skönt ljud. :)

Äntligen!

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Snygg trio.

Äntligen!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Kristus på korset vad fin den blev!

Tillbaka
Topp