• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

(JLC Deep Sea chronograph)
Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Chrono-Dress-Shirt-thumb-1600x1067-20306.jpg

Satt och letade bakgrundsbilder till jobbdatorn och hittade denna bild. Saknaden blev inte mindre skulle man kunna säga. :D

Senast ändrad:
JLC gör jäkligt stiliga klockor. Har suktat efter en MUT Moon ett bra tag nu men det får vänta. Såg den IRL för ett par dagar sen. Riktigt fin var den.

Bilagor

• jaege-lecoultre-Master-Moon-Ultra-Thin-steel.jpg
    jaege-lecoultre-Master-Moon-Ultra-Thin-steel.jpg
    62.6 KB · Visningar: 68

Satt och letade bakgrundsbilder till jobbdatorn och hittade denna bild. Saknaden blev inte mindre skulle man kunna säga. :D

Grym bild du fått till där tycker det är svårt att fånga texturen på tavlan när man fotar.. (fast jag kör ju ajfån och minimalt med effort att ta kort så jag kanske inte skall säga något)....
grym bild i alla fall, trots 45% skjorta :)

På tal om straps till JLC, tycker panelen att det helt förkastligt att ha ett ful-band (någon vanlig Hirsch-variant) på sin master control till vardags, när original-crocen är för kort (så går det när man köper i Italien...)?

Grym bild du fått till där tycker det är svårt att fånga texturen på tavlan när man fotar.. (fast jag kör ju ajfån och minimalt med effort att ta kort så jag kanske inte skall säga något)....
grym bild i alla fall, trots 45% skjorta :)
Den bilden har jag googlat fram. :p

På tal om straps till JLC, tycker panelen att det helt förkastligt att ha ett ful-band (någon vanlig Hirsch-variant) på sin master control till vardags, när original-crocen är för kort (så går det när man köper i Italien...)?
Tycker jag absolut inte är fel. Jag hade ett 200kr band på min El Primero av just den anledningen. Huvudsaken är ju att man tycker bandet känns bra. Det finns massvis av billiga bra band om man inte måste ha exotiska material. En fördel för den egna lyxkänslan är ju dock om man kan flytta över originalspännet. :)

Tycker jag absolut inte är fel. Jag hade ett 200kr band på min El Primero av just den anledningen. Huvudsaken är ju att man tycker bandet känns bra. Det finns massvis av billiga bra band om man inte måste ha exotiska material. En fördel för den egna lyxkänslan är ju dock om man kan flytta över originalspännet. :)
Ja, det är ju en poäng, ja... Jag kör på det. Innan ni vet ordet av sitter den på en nato... ;)

Förstår att det är riktigt surt, får hoppas att de inte svarar för att de vill säga att den är på väg..... för det vore på tiden.

Angående presenten så var den riktigt fin. Själv hade jag nog trott att nu kommer min klocka tillbaka från service, och så hade jag blivit orolig att någon knyckt den när asken var tom, men som sagt de är bussigt att bjuda på present när man reggar sig.

Jag reggade min också, men tror inte att man får presenter på så gamla klockor som min.:(

Jag köpte ett "ful-band" och det passade bra, fick bra hjälp av yonsson till en engelsk site som hade band i rätt storlek:
http://www.watchobsession.co.uk/pro...r-watch-strap-in-gold-brown?variant=318057443

Stort Tack yonsson för råd och dåd!

Tillbaka
Topp