• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Vågat att köpa den utan att ha provat innan...
Jag tror jag testade den varje gång jag var i London förra året (och det var många) och blev mer och mer övertygad för var gång
Köper nästan alltid utan att prova live först. Är så illa tvungen som göteborgare. JLC MC har jag dock provat på en flygplats.

Galet fin och helt rätt att kosta på den så...
Härlig trio du har.... hur trivs du med master chronon?
Tack, trivs riktigt fint med chronon. Hade först tänkt mig en Calendar, precis som @yonsson spanar på. Dock satt chronon bättre på mig, som är något större. Det jag möjligtvis har att anmärka är att kontrasten mellan tavla och visare borde vara tydligare, samt att jag helst haft haft glasbaksida. Som helhet är jag dock riktigt nöjd och det är (troligtvis) en keeper.

image.jpg

Tack, trivs riktigt fint med chronon. Hade först tänkt mig en Calendar, precis som @yonsson spanar på. Dock satt chronon bättre på mig, som är något större. Det jag möjligtvis har att anmärka är att kontrasten mellan tavla och visare borde vara tydligare, samt att jag helst haft haft glasbaksida. Som helhet är jag dock riktigt nöjd och det är (troligtvis) en keeper.

image.jpg
Kör dom inte likadana visare på alla i Master-serien? Jag tycker kontrast/läsbarhet på min MHT är riktigt bra.

dscf2146-2-_small-jpg.161157.jpeg

Master Chrono är snygg, men jag är inte kompis med datum på snedden. Tyvärr :(

image.jpg

Mitt bidrag till tråden, GR Ultra Thin 1931..
Fasen, vad svårt jag har för vad som skall prioriteras framöver.....jag gillar alla klockor....:)
Din ser supertrevlig ut...... Jag kikade lite på Portofinos annons med den limiterade, är det den du köpt? Jag hade inte nog med peng för den just då.

Senast ändrad:
Fasen, vad svårt jag har för vad som skall prioriteras framöver.....jag gillar alla klockor....:)
Din ser supertrevlig ut...... Jag kikade lite på Portofinos annons med den limiterade, är det den du köpt? Jag hade inte nog med peng för den just då.
Jo tack, det problemet har jag också :) , det stämmer att det är Portofinos gamla. Ruskigt fin pjäs, dock så får den för lite handledstid.

Kör dom inte likadana visare på alla i Master-serien? Jag tycker kontrast/läsbarhet på min MHT är riktigt bra.

dscf2146-2-_small-jpg.161157.jpeg

Master Chrono är snygg, men jag är inte kompis med datum på snedden. Tyvärr :(

Sorry för sent svar. Är osäker men tror visarna skiljer sig mellan modellerna. Har inte heller upplevt samma (mindre) problem med andra jag provat. Visarna är helt blanka och hade nog blivit bättre borstade eller något mörkare. Finns även en limiterad variant med guldvisarna på stålklockan.

Lite vinklar jag gillar på min JLC Deep Sea Chronograph
image.jpg

Som ett UFO, bandhornen är inte runda utan har en fasning mitt på vilken är svår att fånga på bild. Mumma!

image.jpg

image.jpg

Som en hamburgare! Mittsektionen är tunn och skarp, döljer boettlocket (ett boettlock som för övrigt matchar vridringen. Mumma!

Någon som äger/har ägt/testat den nya 39mm-varianten av Master Control? Hade gärna hört lite tankar om denna stilrena skapelse som nu äntligen trillat tillbaka under 40 mm

image.jpg
image.jpg

Vet inte om ni tycker sånt här är kul, men min JLC håller +2/-1spd, oftast +2spd med tavlan upp under nätterna, så imorse körde jag den i timegraphern för att få reda på vilken nattposition som kan bromsa upp den något under nätterna. Värdena får väl tas med en nypa salt eftersom jag varken ställde in rätt lift angle eller vred upp klockan. Klockan bars igår, men har legat stilla under natten.

Resultaten är i alla fall:
Tavla upp: +8spd
Tavla ner: +8spd
Kl 12 upp: +1spd
Kl 12 ner: +1spd
Krona upp: +2spd
Krona ner: -3spd

Med andra ord ska klockan numera få ligga och sova med kronan ner. :)

Lite vinklar jag gillar på min JLC Deep Sea Chronograph
image.jpg

Som ett UFO, bandhornen är inte runda utan har en fasning mitt på vilken är svår att fånga på bild. Mumma!

image.jpg

image.jpg

Som en hamburgare! Mittsektionen är tunn och skarp, döljer boettlocket (ett boettlock som för övrigt matchar vridringen. Mumma!

Så vacker den är.
Klämt på en sån två gånger, tok kär i den!

Kanske en dum fråga, men men.

Vad är meningen med Reverso modellen? Visst, om klockan har två sidor är det såklart nödvändigt.
Funkar det som ett skydd för tavlan/glaset?

Den skapades ju av JLC på 30talet när en rik knös tyckte att det var uselt att det inte gick att skydda armbandsuret under polomatcher. Hur många som idag känner det brinnande behovet ska jag låta vara osagt men eftersom jag är livrädd för hästar kommer jag aldrig kunna syna just den funktionaliteten. Det det är iaf en skön kuriosa
image.jpg

image.jpg
image.jpg

image.jpg

Tillbaka
Topp