Kakob
Basic
Hehe så sant, tur att den fick ett bra hem iaf! Men nästa JLC blir nog rund för min delMan får hålla fast vid sina JLC och inte sälja av till andra klocktokar ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe så sant, tur att den fick ett bra hem iaf! Men nästa JLC blir nog rund för min delMan får hålla fast vid sina JLC och inte sälja av till andra klocktokar ;-)
Köper nästan alltid utan att prova live först. Är så illa tvungen som göteborgare. JLC MC har jag dock provat på en flygplats.Vågat att köpa den utan att ha provat innan...
Jag tror jag testade den varje gång jag var i London förra året (och det var många) och blev mer och mer övertygad för var gång
Tack, trivs riktigt fint med chronon. Hade först tänkt mig en Calendar, precis som @yonsson spanar på. Dock satt chronon bättre på mig, som är något större. Det jag möjligtvis har att anmärka är att kontrasten mellan tavla och visare borde vara tydligare, samt att jag helst haft haft glasbaksida. Som helhet är jag dock riktigt nöjd och det är (troligtvis) en keeper.Galet fin och helt rätt att kosta på den så...
Härlig trio du har.... hur trivs du med master chronon?
Kör dom inte likadana visare på alla i Master-serien? Jag tycker kontrast/läsbarhet på min MHT är riktigt bra.Tack, trivs riktigt fint med chronon. Hade först tänkt mig en Calendar, precis som @yonsson spanar på. Dock satt chronon bättre på mig, som är något större. Det jag möjligtvis har att anmärka är att kontrasten mellan tavla och visare borde vara tydligare, samt att jag helst haft haft glasbaksida. Som helhet är jag dock riktigt nöjd och det är (troligtvis) en keeper.
Den där var väldigt snygg. Vad har den för ref.nr?Kör dom inte likadana visare på alla i Master-serien? Jag tycker kontrast/läsbarhet på min MHT är riktigt bra.
Master Chrono är snygg, men jag är inte kompis med datum på snedden. Tyvärr
Fasen, vad svårt jag har för vad som skall prioriteras framöver.....jag gillar alla klockor....
Mitt bidrag till tråden, GR Ultra Thin 1931..
Tackar. Den heter 1628430.Den där var väldigt snygg. Vad har den för ref.nr?
Jo tack, det problemet har jag också , det stämmer att det är Portofinos gamla. Ruskigt fin pjäs, dock så får den för lite handledstid.Fasen, vad svårt jag har för vad som skall prioriteras framöver.....jag gillar alla klockor....
Din ser supertrevlig ut...... Jag kikade lite på Portofinos annons med den limiterade, är det den du köpt? Jag hade inte nog med peng för den just då.
Kör dom inte likadana visare på alla i Master-serien? Jag tycker kontrast/läsbarhet på min MHT är riktigt bra.
Master Chrono är snygg, men jag är inte kompis med datum på snedden. Tyvärr
Kommer nog testa massa olika band. Är väl inget jättefan av just nato, men det funkar väl.Är inget direkt fan av Natoband, men hittade denna bild och tycker det flyger jäkligt bra. Något för dig @yonsson ?
Den där är otroligt läcker. Nästa klocka får bli något ur Masterserien.10.10... Kräver en bild...
Fortfarande riktigt nöjd med min master hometime gmt. Den känns liksom snäll och trevlig att bära.
He, he. Läckert, men jag tycker månfasen vid 9 snedvrider balansen på tavlan.Här snackar vi OWG-klocka.
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=426111
Framförallt är det bra att ha en när man köper gamla klockor för att kunna få en indikation på hur de mår samt för att rucka dem lite om det behövs.Jag skall nog ta och önska mig en sån där timegrafer i julklapp till mig själv... Ser kul ut.
Lite vinklar jag gillar på min JLC Deep Sea Chronograph
Som ett UFO, bandhornen är inte runda utan har en fasning mitt på vilken är svår att fånga på bild. Mumma!
Som en hamburgare! Mittsektionen är tunn och skarp, döljer boettlocket (ett boettlock som för övrigt matchar vridringen. Mumma!